Toon posts:

[MIC] geluid pc wordt met mic meegestuurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, sinds ik een nieuwe computer heb(eind juli). Doet de microfoon raar, of liever gezegd, de geluids kaart. Ik gebruikte tot op vandaag de onboard geluidskaart voor geluiden en de microfoon. Op mijn oude moederbord(ASUS A7V8) werkte dit prima, ik had nooit problemen met het geluid. Sinds ik mijn nieuwe moeder bord heb(ASUS P5N-E SLI) heb ik er problemen mee. Zodra ik in teamspeak praat worden alle geluiden meegestuurd naar de andere aanwezige. Ik heb geen flauw idee waar dit aan ligt, ik heb al gegoogled en kon maar weinig vinden, het schijnt aan de realtek drivers te liggen, die ik zeer irritant vinden omdat hij automatisch kanalen open gooit of dempt.

Ik dacht dat het hieraan lag, dus in goede hoop een nieuwe geluidskaart wezen halen, niks bijzonders, een Creative Soundblaster Audigy SE. Prachtig geluid, alleen hetzelfde probleem blijft, ik waardeer alle hulp, want op dit gebied ben ik een complete leek en sta met mijn handen in het haar. Ik ben er van overtuigd dat de microfoon niet kapot is omdat een andere microfoon hetzelfde probleem heeft die goed werkt op een andere computer.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Horen ze jou ook? Het kan zijn dat Windows zo ingesteld staat om alle geluiden die je hoort zelf door te sturen. Welke Windowsversie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ze horen mij ook ja, ik gebruik windows XP professional met SP2.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Simpel: ga naar Start>Bureau-acc's>entertainment>volumeregeling. Klik dan op optie>eigenschappen. Selecteer opnemen en vink microfoon aan. Klik op OK en zet dan een vinkje onder microfoon.

• Ascathon
Je zou eens in de soundmixer naar de opties kunnen gaan en daar voor recording kiezen. En dan kijken welke bron wordt opgenomen.

Het enige is dat dat bij mij niet kan. Ik kan OF het microfoon geluid opnemen OF wat ik zelf ook hoor. De spelgeluiden enzo dus. Ik kan NIET beide opnemen. Maar het kan best zijn dat het geluidskaartafhankelijk is.

[ Voor 45% gewijzigd door Ascathon op 14-09-2007 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, audcity neemt nu niks meer op. Maar de soundmixer staat op microfoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ze horen nu helemaal niks, hopelijk hebben jullie hier iets aan:

http://img504.imageshack.us/img504/8592/shot1xa9.jpg

EDIT: Realtek drivers eraf gesloopt, andere koptelefoon geprobeert, geen veranderde resultaten, alleen horen ze nu helemaal niks meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier is de oplossing,

Na een avondje googlen met de kaart specifiek in die zoek settings(eerst dacht ik niet dat het aan de kaart lag) en ik kwam op het creative forum een berichtje tegen dat ik hem in de bleu plug moest stoppen, maar niemand die daar normaal op reageerde, en in een post daarna scheen er nogal grof op gereageerd zijn. Na het proberen van dingen die bij andere wel werkte maar bij mij niet dacht ik, wat er ook gebeurt, veel erger wordt het niet.

Het werkt nu, maar waar dient die blauwe plug nu voor? op mijn vorige geluids/onboard kaarten zat die niet.

• Ascathon
Volgens de handleiding van mijn moederbord is dat de line-in. Dus naast de microfoon een tweede geluidsingang.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat die gemute stond, en ik heb sindsdien geen dingen meer aangepast.
Pagina: 1