Toch weet ik zeker dat het Labin is

Ik kan me wel vinden in Simons commentaar, ik mis "leven". Het lijkt op je foto's dat het een nogal uitgestorven dorpje is, wat in werkelijkheid wel meevalt. Ik vermoed dat je ergens 's middags bent geweest, op het warmste punt v/d dag. De meeste mensen liggen dan in bed (siësta) of aan het strand.
Per foto:
#1 - typisch ansichtkaartshot, aardig uitzichtje maar niet écht interessant
#2 - dit is wat er bedoeld wordt met "gewoon het erop zetten". Het pleintje met het cafeetje staat op de foto, maar verder is het weinig interessant. Wat vond je interessant aan dit beeld? Het pleintje op zich? Waarom staan die mensen er dan linksonderin op? Het cafeetje? Waarom dan niet dichterbij? Snap je wat ik bedoel?
#3 #4 #7 #8 - leuk die luiken, maar één foto (of hóóguit twee, als je écht niet kunt kiezen) is genoeg

Ik geef de voorkeur aan #4, mooie kleurtjes en veruit de beste compositie. Hoewel #7 een typischer beeld is van wat je daar vindt. Hier vind ik de compositie weer erg saai, rechttoe-rechtaan. Combineer de compositie van #4 met het luik van #7 en je hebt wat mij betreft een leuke, getrouwe plaat
#5 - een typisch huisje, goed gezien. Er is alleen weer teveel te zien imo. Waar wil je dat de aandacht heen gaat? Ik denk de trap met de bloempotten, waarom daar niet iets dichterbij gaan staan?
#6 - leuk beeld. Je had -misschien- kunnen proberen om de
koffiemolen auto iets te benadrukken, maar dat is sterk persoonlijk.
#9 (er staat #8 bij de plaat maar het is 9

) - dit vind ik een oersaaie plaat.
#10 - aardig doorkijkje, maar er mist wederom een aandachtstrekker
#11 - ook een leuk doorkijkje, maar doodzonde dat hij scheef is.
Misschien wat harde comments maar ik hoop dat je er wat van kunt leren