[Asus Laptop] Kappot moederbord door waterschade

Pagina: 1
Acties:
  • 2.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Asus Z92M is 8 maanden na aanschaf (voor de nieuwprijs toen van €800) per ongeluk overgoten met een glas cola over het toetsenbord.
Laptop begon aardig raar te ruiken, na het verwijderen van accu en netstroom en een dag drogen doet de laptop niks meer.

Via de winkel laten opsturen, blijkt dit buiten de garantie te vallen.
De volgende kosten vragen ze bij asus!

€262 voor moederbord
€9 onderkant
€1 cpu deurtje
€15 keyboard
€16 bovenkant
€60 uurloon
€70 transport kosten

totaal €430.

Nou heb ik dat gewijgerd omdat ik dit absurd duur vind voor zo'n reparatie.
De laptop is grotendeels in orde (hardeschijf, geheugen etc..) alleen het moederbord heeft rechts (bij de audio aansluiting hoop plakkerige opgedroogde cola derrie zitten, een vlek van 2 bij 2 cm.
Alle chips zijn daar doorgebrand.
Voor de rest is het toetsenbord alweer schoon.

Mijn vragen zijn nu:
Nu ik de laptop heb schoongemaakt, is er nu een kans dat asus mijn laptop repareert onder garantie (ze kunnen niet meer zien dat er waterschade was) of houden ze dit soort dingen bij en dat ze dit kunnen opzoeken op met het serienummer van de laptop.

Of weet iemand waar ik een moederbord kan vinden voor een asus laptop of een winkel die voor een redenlijker bedrag een laptop moederbord vervangt, op zowel google als got is dit aardig lastig te vinden.

Hopenlijk is er iemand die hier al eens eerder mee te maken heeft gehad en die mij advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Asus houdt alles bij op basis van serienummers. Maar niet geschoten is altijd mis.

Asus moederborden zijn niet los te koop. En als zou het wel zo zijn zal de prijs niet ander zijn dan wat je er nu voor moet betalen.

Ik begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon bij de verzekering aan klopt.

[ Voor 56% gewijzigd door trixx op 14-09-2007 16:48 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Zeg luister eens, als je cola over je laptop gooit, moet je niet gaan zeuren dat de reparatie duur is hé. :+
Tevens is garantie claimen terwijl je het zelf hebt gedaan fraude, dus pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Beste is in zo'n geval alles in onderdelen te verkopen, en een nieuwe of 2ehandse weer te kopen.
Voor zo'n kapotte laptop moet je nog wel 150 - 200 euro kunnen krijgen denk ik.
De makro heeft momenteel een erg leuke laptop voor 475 euro inc btw liggen.

edit: Als het toevallig een slimline dvd brander is (9,5 mm dik) dan heb ik daar belang bij ivm mijn laptop. (staat ook op v&a)

[ Voor 20% gewijzigd door warcow op 14-09-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Garantie kan je natuurlijk vergeten met een glas cola. Die onderdelen die je nodig hebt kan je nergens anders halen dan bij Asus zelf. Daarom kan Asus ook vragen wat ze willen want er is geen andere keus.

Ik raad bij een laptop eigenlijk altijd een verzekering aan. Kost je 100 euro bij een laptop van 800 maar dan ben je wel verzekerd tegen zulk soort dingen. Zelfs als je de laptop na 2,5 jaar van de trap af laat vallen kan je nog een nieuwe krijgen. Nou is dat model laptop na die tijd natuurlijk nooit meer te krijgen dus krijg je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, dit soort dingen vallen niet onder garantie. Garantie is voor fabrieksfouten. Iets kapot maken door er cola overheen te gooien kun je misschien bij je verzekering gaan verhalen, maar niet bij Asus. Je beste kans is bij ebay kijken naar vervangende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trixx schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:47:
Asus houdt alles bij op basis van serienummers. Maar niet geschoten is altijd mis.

Asus moederborden zijn niet los te koop. En als zou het wel zo zijn zal de prijs niet ander zijn dan wat je er nu voor moet betalen.

Ik begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon bij de verzekering aan klopt.
Heb asus service center al gebeld, losse moederborden doen ze niet aan.
Ze zeiden wel dat dit moederbord goedkoper was dan andere modellen, die zijn gemiddeld €350 euro.

Het was inderdaad niet slim met die cola, helaas geen (water)schadeverzekering afgesloten.

Had trouwens ooit ergens gelezen over iemand die een gereviseerd of gerepareerde moederbord had gekocht voor een laptop. Misschien dat dit een oplossing zou zijn.

200 euro voor alle losse onderdelen, is dat niet weinig voor een 2,5" hdd, tft scherm, geheugen, dvd brander, accu en oplader?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:59:
[...]

Heb asus service center al gebeld, losse moederborden doen ze niet aan.
Ze zeiden wel dat dit moederbord goedkoper was dan andere modellen, die zijn gemiddeld €350 euro.

Het was inderdaad niet slim met die cola, helaas geen (water)schadeverzekering afgesloten.

Had trouwens ooit ergens gelezen over iemand die een gereviseerd of gerepareerde moederbord had gekocht voor een laptop. Misschien dat dit een oplossing zou zijn.

200 euro voor alle losse onderdelen, is dat niet weinig voor een 2,5" hdd, tft scherm, geheugen, dvd brander, accu en oplader?
Zoals ik zei heb je voor 475 euro inclusief btw een nieuwe laptop met betere specs en volle garantie die ook nog eens helemaal werkt. Dan is 200 euro gewoon een goed bedrag. (niet teveel en niet te weinig)
Misschien als je je best doet kan je er meer uit halen, dat heet handel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:59:
200 euro is nog vrij veel imho. Als je het lso probeert te verkopen krijg je dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42
Laptop begon aardig raar te ruiken, na het verwijderen van accu en netstroom en een dag drogen doet de laptop niks meer.
Doet me denken aan: "Ooh, cola over laptop geeft niet toch?" Hoop iig dat je je laptop zo snel mogelijk hebt uitgezet, anders is het wel heel erg dom waardoor die chips wss ook zijn doorgefikt. Zn duurdere broertje in de vorm van een A6T heeft hier nl een half glas ranja overleefd.. Jij kunt weinig beginnen met doorgebrande chips, maar na 1 dag deed die van mij het ook nog niet hoor. Je mag al blij zijn dat je geen €75 hoeft te dokken. Heb nl ook toen geïnformeerd, alleen dat zou ik al kwijt zijn voor onderzoek!

Geef dit even door in het A6/Z92 topic, heb ik toen gedaan en ik weet dat er vraag is naar je accu en adapter iig (mits 90W versie voor een A6T bezitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24

Thandor

SilverStreak

MaCe1337 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:49:
Zeg luister eens, als je cola over je laptop gooit, moet je niet gaan zeuren dat de reparatie duur is hé. :+
Tevens is garantie claimen terwijl je het zelf hebt gedaan fraude, dus pas op.
Inderdaad, dit topic gaat dan ook op slot. Op GoT gaan wij geen manieren verzinnen om zelf kapot gemaakte apparatuur weer 'garantie-geldig' te maken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.