Toon posts:

Een router bereiken op 500 meter afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Op de website van de fabrikant die dit product verkoopt Hama Wireless LAN PC Card MiMo 300 Express staat te lezen dat het een operation range heeft van 800meter, een groot bereik dus. Wat is nu mijn vraag. Kan ik hiermee alle wlans bereiken binnen de 800 meter? Even een stelsituatie om dit duidelijk te maken.

Op punt A staat een router die 100 meter output range heeft. Punt B is 600 meter verwijderd van punt A. Ik gebruik mijn WLAN pc card van 800 meter, ontvang ik de router of niet?

Bedankt,

Greetz,

Tom

Verwijderd

De vraag is natuurlijk of de Wlan waarmee je verbinding probeert te maken ook wel zo'n afstand kan overbruggen. Het gaat 'm vooral om het zendvermogen wat beide apparaten moeten hebben voor zo'n afstand. Ik geloof bijna wel zeker dat je met zo'n kaart een hoop ontvangen kan, maar bereiken is anders.

Verwijderd

Je moet kijken naar de gevoeligheid van je kaart. 90 db is wel ok, maar je hetb ook kaartjes die maar 70 db doen. Verder is die afstand altijd zonder obstakels. Wil je 800 meter halen, dan moet je een zender hebben die ook daadwerkelijk 800 meter bereik heeft.

Dit is wel informatief: http://revision3.com/systm/failure

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan concluderen dat de router in feite ook 600 meter moet uitzenden (zie situatieshets)?

Verwijderd

Natuurlijk. Een signaal meet je niet in meters maar in decibel. Zolang je line of sight hebt, gaat een signaal eigenlijk oneindig door. Maar de signaalsterkte neemt af. En dan is de gevoeligheid van je kaart bepalend. Het moet sterk genoeg zijn om nog een verbinding over op te kunnen zetten die werkbaar is.

En dan is het ook nog van belang ofdat je zender omnidirectioneel of gericht is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 17:09 ]

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
neem een laserlink? http://www.mrv.com

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:09
Dit soort afstanden zijn 'oversea' toch? Ofwel, er wordt gemeten als er geen obstakels tussen (en in de buurt (?)) zijn.

Wil je een zender willen kunnen ontvangen op 800 meter, zou je deze in principe dus moeten kunnen zien ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1