[wlan] geen wifi op te zetten met Asus wifi ap solo

Pagina: 1
Acties:
  • 1.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-02 08:20
Ik heb een Wifi ap solo van asus icm een Asus P5W DH Deluxe, en ik krijg maar geen draadloos netwerk ermee opgezet.
Het moet dienen als AP, dus het zou MOETEN kunnen...zou je zeggen.
Ik heb windows vista 64bit home premium NL,
Ik heb vanalles geprobeerd in het netwerkcentrum, onder verbinding instellen. Het enigste wat me lukt is een verbinding ad-hoc opstellen, die ik niet kan benaderen vanaf mijn Nintendo Wii. Ik gebruik een WEP sleutel, de errorcode die de Wii geeft duidt op dat het accespoint er niet is, terwijl hij het zelf opgezocht heeft?!
Windows Vista is zelf zeer vaag wat een verbinding opstellen is. Er is geen optie "een draadloos netwerk opzetten", via draadloze netwerken beheren kun je dus een netwerk toevoegen, wat je de keuze laat:
ad-hoc(dus tijdelijk), handmatig een netwerkprofiel toevoegen, wat me uiteindelijk naar mijn (loss) router leidt, dmv I-explorer en het ip (192.168.1.1), via ipconfig is het ip van de wifi-ap niet te vinden, noch via google.
Terug naar netwerk toevoegen: "een netwerk binnen bereik van deze computer toevoegen", dus een al bestaand netwerk.
En dus dat ad-hoc, wat wel iets oplevert, maar niet voldoet(tijdelijk, gezeur met niet te vinden AP op Wii).

Weet iemand wat ik misschien fout doe?

Edit:
Ik zie nu ook dat ik een netwerk wil instellen, zoals dat ook op win XP gaat, via de wizard een thuisnetwerk instellen. Nergens te vinden dus, weer alle opties in het netwerkcentrum van vista afgelopen, maar noppes...

[ Voor 8% gewijzigd door Nas T op 18-09-2007 19:54 ]

vrede in rust

Verwijderd

Ik heb het zelfde moederbord in combi met de Wii, na lang puzzelen aan de praat gekregen.

Als het goed is moet je "ASUS WiFi AP Solo 7.3.13.0 for Vista " kunnen vinden op de site van asus, en daarmee heb ik hem draaiend gekregen.

Inmiddels al een LAN adapter gekocht voor de Wii, want wil je online moet je PC ook aan staan....

Link gevonden helemaal onderaan.... (Beta)
http://support.asus.com/d...pe=Latest&SLanguage=en-us

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 22:08 ]

• Nas T
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:02:
Ik heb het zelfde moederbord in combi met de Wii, na lang puzzelen aan de praat gekregen.

Als het goed is moet je "ASUS WiFi AP Solo 7.3.13.0 for Vista " kunnen vinden op de site van asus, en daarmee heb ik hem draaiend gekregen.

Inmiddels al een LAN adapter gekocht voor de Wii, want wil je online moet je PC ook aan staan....

Link gevonden helemaal onderaan.... (Beta)
http://support.asus.com/d...pe=Latest&SLanguage=en-us
Je moet eens proberen om met de afstandbediening(en de software) je mobo op "wifi off" te zetten, zodoende gaat je pc in een stand waarin maar enkele functies actief zijn, zoals de wifi-functie, en ik denk vast ook wel het netwerk.

Programma geïnstalleerd, blauw scherm gekregen direct na installeren, programma draait nu, maar ik kan niks, ik kan het programma afsluiten, en that's it...
Weer een verbinding opgezet via windows, weer zonder resultaat. contact via Wii geeft error, vis ds ook. Erg vreemd, stomme *&^%$

[ Voor 14% gewijzigd door Nas T op 01-10-2007 10:12 ]

vrede in rust

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 15:06
Heb je inmiddels het al aan de praat gekregen? Heb dat die ap solo wel werkt in xp, maar niet in vista. In xp kan je ook de software van asus gebruiken in vista niet.

• Nas T
Nee, helaas. Ook niet mijn eerste prioriteit, maar ik zoek zo nu en dan. Heb nu wel dat ding herkend in windows, en ik heb de wifi AP solo die in Vista64 draait. Alleen kan ik daar nulkommanul mee. En het lijkt er op dat bij een ad-hoc verbinding de apparatuur wel wordt herkend, maar het werkt dan uiteindelijk niet. Heel frustrerend.

vrede in rust

Verwijderd

Kleine kick / update...

Ik heb vanmiddag met moeite nog een PS3 - 60GB kunnen vinden, erg blij... helaas wel uit de vritrine maar wel met korting dus best gelukt.
Maar die wilde ik toch graag via WIFI op internet krijgen...en het is me gelukt, was weer even puzzelen (+/- 2,5 uur).

Maar heb het volgende gedaan:
Deze driver gedownload en geinstalleerd: http://dlsvr02.asus.com/p..._V6126212122006_Vista.zip

Daarna deze utilitie gedownload en geinstalleerd:http://dlsvr02.asus.com/p...187/RTL8187_128573130.zip

Na de instal kreeg ik gelijk de "ASUS solo WIFI wizard" in beeld, even instellen en werkt als een tiet tot nu toe.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en eventuele andere gebruikers...

• Nas T
Ik heb het zelf ook aan de "praat". Ik keek op een gegeven moment weer eens ernaar, toen zag ik dat alle opties in de software open waren. Gelijk een netwerk opgezet, lukte goed, alleen mijn Nintendo DS wil er nog steeds niet aan geloven....Wat een drama dat ding...

vrede in rust

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 20:52:
Kleine kick / update...

Ik heb vanmiddag met moeite nog een PS3 - 60GB kunnen vinden, erg blij... helaas wel uit de vritrine maar wel met korting dus best gelukt.
Maar die wilde ik toch graag via WIFI op internet krijgen...en het is me gelukt, was weer even puzzelen (+/- 2,5 uur).

Maar heb het volgende gedaan:
Deze driver gedownload en geinstalleerd: http://dlsvr02.asus.com/p..._V6126212122006_Vista.zip

Daarna deze utilitie gedownload en geinstalleerd:http://dlsvr02.asus.com/p...187/RTL8187_128573130.zip

Na de instal kreeg ik gelijk de "ASUS solo WIFI wizard" in beeld, even instellen en werkt als een tiet tot nu toe.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en eventuele andere gebruikers...
Je gaf eerder aan dat het ook gelukt is om je Wii erop te krijgen, werkt dat ook met deze utilities? Ik heb het probleem dat ik onder Vista de AP helemaal niet aan de praat krijg. Onder XP wel, dan zie ik de AP wel met m'n Wii, maar kan ik er niet mee connecten.

offtopic:
En mn draadloze router komt (blijkbaar) net wat signaal tekort om vanaf de benedenverdieping (meterkast) met m'n Wii te communiceren. Met een laptop heb ik wel signaal op zolder waar m'n Wii ook staat. Vandaar nu m'n pogingen om dan maar via m'n pc (ook op zolder) te connecten, maar die lopen dus tot nu toe op niets uit.

Verwijderd

XXlerator schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:26:
[...]

Je gaf eerder aan dat het ook gelukt is om je Wii erop te krijgen, werkt dat ook met deze utilities? Ik heb het probleem dat ik onder Vista de AP helemaal niet aan de praat krijg. Onder XP wel, dan zie ik de AP wel met m'n Wii, maar kan ik er niet mee connecten.

offtopic:
En mn draadloze router komt (blijkbaar) net wat signaal tekort om vanaf de benedenverdieping (meterkast) met m'n Wii te communiceren. Met een laptop heb ik wel signaal op zolder waar m'n Wii ook staat. Vandaar nu m'n pogingen om dan maar via m'n pc (ook op zolder) te connecten, maar die lopen dus tot nu toe op niets uit.
Ja als het goed is wel ja, de keer hier voor heb ik een heleboel diverse versie gedownload van de asus site en op eens werkt het, en die link die ik toen poste daarvan dacht ik dat ik die het laatst geinstald had, maar de topicstarter kreeg het hiermee niet aan de praat.

Nu heb ik laatst me wii verkocht en een ps3 gekocht, dus moest ik opnieuw aan de wifi, (ik had alles al gedeinstalleerd) dus weer proberen de heleboel aan de praat te krijgen, en dat is zeker weten met de 2 laatst geposte links gelukt, en ik neem aan dat dat ook gewoon met de wii moet werken. Als wifi eenmaal werkt, zal het niet veel uitmoeten maken of ik met een ps3 of met een wii verbinding maakt of wel soms? Dus probeer die 2 links eens... lijkt me het proberen waard.
Probeer anders eens met een andere pc te connecten ipv de wii kijken of dat wel werkt?

offtopique:
jammer dat het niet werkt via je router, misschien wat hoger in de meterkast plaatsen? nu moet je nog steeds je pc aan hebben wil je kunnen wii'en op internet, dat is ook de reden dat ik nu toch maar een kabel heb neer gelegd naar me PS3 en de hele wifi zooi weer gedeinstalleerd heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 18:21 ]

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Ja als het goed is wel ja, de keer hier voor heb ik een heleboel diverse versie gedownload van de asus site en op eens werkt het, en die link die ik toen poste daarvan dacht ik dat ik die het laatst geinstald had, maar de topicstarter kreeg het hiermee niet aan de praat.

Nu heb ik laatst me wii verkocht en een ps3 gekocht, dus moest ik opnieuw aan de wifi, (ik had alles al gedeinstalleerd) dus weer proberen de heleboel aan de praat te krijgen, en dat is zeker weten met de 2 laatst geposte links gelukt, en ik neem aan dat dat ook gewoon met de wii moet werken. Als wifi eenmaal werkt, zal het niet veel uitmoeten maken of ik met een ps3 of met een wii verbinding maakt of wel soms? Dus probeer die 2 links eens... lijkt me het proberen waard.
Probeer anders eens met een andere pc te connecten ipv de wii kijken of dat wel werkt?

offtopique:
jammer dat het niet werkt via je router, misschien wat hoger in de meterkast plaatsen? nu moet je nog steeds je pc aan hebben wil je kunnen wii'en op internet, dat is ook de reden dat ik nu toch maar een kabel heb neer gelegd naar me PS3 en de hele wifi zooi weer gedeinstalleerd heb.
OK thx. _/-\o_ Ik ga morgen op wintersport en ben nu druk bezig met het inpakken van mijn spullen, maar als ik terugkom ga ik zeker die links proberen. Resultaat post ik hier.

• Nas T
XXlerator schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:57:
[...]

OK thx. _/-\o_ Ik ga morgen op wintersport en ben nu druk bezig met het inpakken van mijn spullen, maar als ik terugkom ga ik zeker die links proberen. Resultaat post ik hier.
Zelf had ik al Wlan, evenals met de drivers en util uit de link, maar helaas wil mijn DS er nog steeds niet aan...

vrede in rust

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-03 16:21
Vond het een beetje stom om een nieuw topic te openen maar hoe gaat dat met windows 7?

• Nas T
Spaiker schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:25:
Vond het een beetje stom om een nieuw topic te openen maar hoe gaat dat met windows 7?
Geen idee. Ik denk dat je dat moet opzoeken op google. Misschien werken de drivers van Vista, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

Alle problemen met mijn wifi AP solo zijn opgelost. Na al het ge-etter heb ik uit woede de antenne met kracht uit de computer getrokken, en er eens flink op gaan staan springen. Geen problemen meer gehad en het lucht goed op :+

vrede in rust

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-03 16:21
Mag ik misschien de settings weten van je netwerk Nas T? wnat ik krijg het na al enkele weken proberen nog niet voor elkaar om internet op mn gsm te krijgen. van zodra ik probeer te connecten zegt ie: 'geen reactie van de gateway :S.
Voorts vind hij het wel en werkt die wifi ap solo wel maar ik krijg het niet ingesteld precies :X

• Nas T
Spaiker schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:58:
Mag ik misschien de settings weten van je netwerk Nas T? wnat ik krijg het na al enkele weken proberen nog niet voor elkaar om internet op mn gsm te krijgen. van zodra ik probeer te connecten zegt ie: 'geen reactie van de gateway :S.
Voorts vind hij het wel en werkt die wifi ap solo wel maar ik krijg het niet ingesteld precies :X
De set-up van mijn netwerk? Of de settings van mijn router?
Hoe je het werkend wil krijgen met de Asus wifi AP solo heb ik dit antwoord:
1. trek het apparaat hard uit de computer. Maak het stuk, doe dit net zo lang totdat je opgelucht bent.
2. Met je nieuwe energie naar een oplossing zoeken die wel werkt.

Ff serieus: De Wifi AP solo heeft nooit fatsoenlijk/enigszins gewerkt. Ik heb er veel tijd in gestoken, zonder resultaat. Nu heb ik een draadloos netwerk opgezet via een router.
WPA beveiligd, en mijn gsm komt er ook op. Als je geen internet op je mobiel krijgt, moet je ervoor zorgen op je mobiel dat je het internet via wifi wilt laten lopen (bij verbindingen).

vrede in rust

Pagina: 1