Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Ipod] Ipod-video 30gb Laad niet op :(

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoop dat dit in het goede forum geplaatst is anders graag een move.
Ik ben nu vanaf ongeveer maart in het bezit van een zwarte iPod-video 30gb. Erg blij met dat ding. Nou heb ik een probleem. Ik heb in de auto een dock die rechtstreeks (met zo'n buigveer) in de sigarettenaansteker gaat. Ik wou laatst uitstappen en nam de ipod uit de dock. Toen zag ik dat het lcd beeld half bleef bestaan. (wat duidt op een lege batt.). Ik stop hem terug in de dock en hij reset. In het batt.-icoontje staat netjes dat ie aan een adapter hangt (stekkertje in het icoontje) normaal staat daar een bliksemschichtje in (opladen). Thuisgekomen heb ik hem maar aan mijn dock bij mijn versterker gezet. Ook hier hetzelfde probleem. Werkt dus wel (krijgt voeding), maar laad niet op :'( . Zelfs als ik hem aan de USB-kabel aan mijn laptop hang laad hij niet op, al krijg ik hier de melding: "please wait battery very low". Maar dit is na een uur nog steeds zo.

Iemand bekend met dit probleem. Is de batt. gewoon dood? graag reacties.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoort dit niet in de apple forum ?

Laat hem is een keer helemaal leeg lopen tot dat die niks meer doed. En probeer het weer.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Toen zag ik dat het lcd beeld half bleef bestaan. (wat duidt op een lege batt.).
Dat lijkt mij niet erg normaal. Als de batterij leeg is zou de speler gewoon uit moeten gaan. In ieder geval, batterij-issues zijn erg lastig zelf op te lossen. Als het zowel met het dock als de USB-lader niet werkt vrees ik dat het ding gewoon stuk is. Je zou nog een netstroom-oplader kunnen proberen, maar als je die niet hebt is het wellicht verstandiger om het ding terug te sturen naar Apple, dan kunnen zij het uitzoeken.

Het apparaat heet trouwens een "iPod" en geen "Ipod" :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:35:
Laat hem is een keer helemaal leeg lopen tot dat die niks meer doed. En probeer het weer.
Hij is dus helemaal leeg. Daardoor komt het ook dat het scherm langzaam "wegvloeit". Krijgt spanning van de dock maar zodra je hem daaruit trek heeft ie ineens helemaal niks meer.
Was al bang dat er zoiets was :) graag een move?!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 17:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:21:
[...]

Hij is dus helemaal leeg. Daardoor komt het ook dat het scherm langzaam "wegvloeit". Krijgt spanning van de dock maar zodra je hem daaruit trek heeft ie ineens helemaal niks meer.
Dat klinkt als dode accu. RMA ?

• RoD
  • Niet online

RoD

Afaik is het ook niet goed als de batterijen helemaal leeg gaan. Op een normale manier leegspelen van een batterij moet geen probleem zijn, maar *echt* leeg laten lopen van een Li-ion batterij is niet goed. Wellicht heb je em te ver gepushed waardoor hij niet meer wil opladen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:40:
[...]

Dat klinkt als dode accu. RMA ?
RMA ? help me eens even......... :)
RoD schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:49:
Afaik is het ook niet goed als de batterijen helemaal leeg gaan. Op een normale manier leegspelen van een batterij moet geen probleem zijn, maar *echt* leeg laten lopen van een Li-ion batterij is niet goed. Wellicht heb je em te ver gepushed waardoor hij niet meer wil opladen?
Heb hem nooit gepushed. Dit is gewoon onstaan tijdens gebruik in een dock. Ik gebruik de accu wel regelmatig maar dan speel ik meestal hooguit 3uur met een volle batt. Verder alleen in auto-dock en thuis in een dock.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 08:12 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 08:10:
[...]

RMA ? help me eens even......... :)
Gewoon garantie claimen bij Apple :)

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan en heb netjes een nieuwe gekregen :) Ik kan toch een ipod gewoon op het laadstation houden. Aangezien mijn dock hem oplaad en hij daar meestal instaat.

in iedergeval ben ik blij met mijn nieuwe iPod
Pagina: 1