Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c# .NET] resizing van een panel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig aan een applicatie waarin ik op een form een panel plaats. Maar nu zou ik graag
hebben dat, indien ik erop klik, het panel kan resizen.

In .NET vind ik daar precies niets van? Het is zoiets die ik wil bereiken, maar dan met een panel:

Afbeeldingslocatie: http://bcbjournal.org/free_issue/img00007.gif

iemand die daar iets voor weet? google laat me wat in de steek..

Alvast bedankt,
Alexander

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
het panel resizen at runtime in je applicatie ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:49:
het panel resizen at runtime in je applicatie ?
inderdaad .. dus als de applicatie aan het runnen is, wil ik m'n panel (die in een form staat) resizen met die 'hoekjes' ..?

bedankt

Verwijderd

Ik weet niet of er speciale functies voor zijn, maar je zou dit eventueel zelf kunnen nabootsen.

In principe hou je bij of het panel geselecteerd is en geef je extra controls (labels of whatever) in the hoekpunten van het panel weer. Mouse events afvangen en gewoon label verplaatsen en panel resizen.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Het Click event afvangen, controleren welk hoekje het is, en vervolgens de MouseMove afvangen? Het kan zijn dat het beter is om in de Click een DragDrop te starten en vervolgens in de DragOver je panel aan te passen, omdat je dan de MouseCapture houdt (oftewel: jij blijft op dat punt events binnenkrijgen als er met de muis bewogen wordt, ook als er wat anders onder de pointer zit).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:45

TeeDee

CQB 241

Misschien kan je hier inspiratie uit halen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Waarom zet je de Dock property van het control niet op Fill en resize je het form als je de control wil resizen.

Je kan in plaats van Dock ook kijken naar het Anchor property.
Pagina: 1