Toon posts:

Upnp niet werkend te krijgen in Vista Ultimate x64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al dagen met een probleem waar ik he-le-maal gek van word.
Ik heb Google van voor naar achter afgezocht, maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Het probleem is het volgende.
Op een 2de HD in mn PC heb ik Vista Ultimate x64 geinstalleerd (OEM).
Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat upnp niet werkt terwijl in XP alles prima werkt..
Alle services staan aan, dus dat is het zeker niet.
Ipv6 uitgezet, dat lost het ook niets op.
Firewall uitgezet van Vista en op m'n Router (Asus WL-500g deluxe), lost ook niets op.
Originele Asus firmware er op gezet, lost ook niets op. Custom firmware er op gezet, lost ook niets op.
Zo'n beetje elke setting geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Ik word er helemaal mesjogge van.

Die netwerk mapping functie werkt ook niet, als ik daarop klik krijg ik te zien dat het niet werkt op het netwerk. (Gewoon een private netwerk, geen public)

Als ik die Microsoft connectivity test doe, komt ie niet door de NAT test heen (in XP ook niet btw). IGD has a symetric NAT is de melding...
De upnp test komt ie soms wel door, soms niet. Het gekke is dat ie poorten test die ik al handmatig heb opengezet. Ik denk dat ie daarom soms wel door die test heen komt.

In MSN krijg ik in XP de melding "connected through a upnp port restricted NAT" en in Vista "connected through a non-upnp port restricted NAT"

Is het nu gewoon mijn router die geen upnp ondersteunt in Vista of is het het toch Vista die loopt te buggen.
Gek genoeg kan ik helemaal niets op internetfora vinden over anderen die problemen hebben met Vista Ultimate x64 en deze router.

Tijdens het installeren deed ie wel een keertje moeilijk, zou het daar misgegaan kunnen zijn wellicht? Die NDIS filter die Kaspersky installeert staat trouwens ook uit, dus die optie heb ik ook al geprobeerd.

Kan IEMAND mij helpen, ik ben de waanhoop inmiddels echt nabij! Is er uberhaupt iemand die upnp werkend heeft gekregen in Vista x64 met deze router?

Alvast bedankt.