Hi there,
Mijn twee pc's in een werkgroep zien elkaar niet, ping werkt niet. Ik heb hier ophet forum al rondgekeken en vanalles geprobeerd, maar nee hoor. Denk soms dat ik dit aspect nooit zal begrijpen
Dit is hoe het nu zit:
- desktop en notebook Acer travelmate 8000, beiden met xp professional sp2.
- beiden in workgroup fellowship
- op beide machines zijn dezelfde gebruikersnamen opgevoerd
- op beide machines is de gast account geactiveerd
- de desktop is via kabel verbonden met een linksys wifi wrt546 router
- de notebook is via wifi met de router verbonden
- het modem (adsl) hangt aan de router
- beide pc's hebben goed werkende internet toegang
- router ip standaard gateway 192.168.1.1
- dhcp kent ip-adressen pc's toe: 192.168.1.104 en 192.168.1.103 submask 255.255.255.0 voor allen
- NetBIOS via tcp/ip staat aan. op beide pc's
- de desktop ziet de werkgroep in de verkenner (onder Microsoft-windows netwerk), toont de naam van de desktop en de notebook in deze werkgroep. De gedeelde bestanden van de desktop zijn ook zichtbaar. Echter, klikken op de notebook naam geeft de melding:
"\\magicbook is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtiginen hebt.
Kan het netwerkpad niet vinden."
- de notebook ziet de werkgroep ook maar toont hier alleen de eigen naam en NIET die van de desktop.
- windows firewall aan- of uitzetten maakt geen verschil.
Heeft iemand nog enig idee wat ik kan proberen?!
ik ben lost momenteel, alles veel te ingewikkeld voor een simpele gebruiker...
Groet,
Romano
Mijn twee pc's in een werkgroep zien elkaar niet, ping werkt niet. Ik heb hier ophet forum al rondgekeken en vanalles geprobeerd, maar nee hoor. Denk soms dat ik dit aspect nooit zal begrijpen
Dit is hoe het nu zit:
- desktop en notebook Acer travelmate 8000, beiden met xp professional sp2.
- beiden in workgroup fellowship
- op beide machines zijn dezelfde gebruikersnamen opgevoerd
- op beide machines is de gast account geactiveerd
- de desktop is via kabel verbonden met een linksys wifi wrt546 router
- de notebook is via wifi met de router verbonden
- het modem (adsl) hangt aan de router
- beide pc's hebben goed werkende internet toegang
- router ip standaard gateway 192.168.1.1
- dhcp kent ip-adressen pc's toe: 192.168.1.104 en 192.168.1.103 submask 255.255.255.0 voor allen
- NetBIOS via tcp/ip staat aan. op beide pc's
- de desktop ziet de werkgroep in de verkenner (onder Microsoft-windows netwerk), toont de naam van de desktop en de notebook in deze werkgroep. De gedeelde bestanden van de desktop zijn ook zichtbaar. Echter, klikken op de notebook naam geeft de melding:
"\\magicbook is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtiginen hebt.
Kan het netwerkpad niet vinden."
- de notebook ziet de werkgroep ook maar toont hier alleen de eigen naam en NIET die van de desktop.
- windows firewall aan- of uitzetten maakt geen verschil.
Heeft iemand nog enig idee wat ik kan proberen?!
Groet,
Romano