[windows] shares via andere login bereiken

Pagina: 1
Acties:

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Via mijn laptop heb ik wat shares benaderd op een server. Hiervoor heb ik een andere login en pass gebruikt dan ik uiteindelijk wil gebruiken. De huidige login en pass werken wel, maar leveren me enkele beperkingen op. Deze wil ik dus veranderen.

De shares staan op een windows 2003 server waar ik alleen user/beperkte rechten toe heb. Op mijn laptop (windows XP) heb ik alle benodigde rechten (administrator).

Hoe kan ik mijn laptop met een andere loginnaam op de netwerk share laten inloggen?

Heb gezocht en een geschikt antwoord niet gevonden (of het topic was al 6 jaar oud :X, totaal geen antwoord,

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
Explorer starten
tools
map network drive
Connect using a different user name

klaar :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Hmz, heb van neographikal ook een tip gekregen die waarschijnlijk;

ga naar user accounts
klik je eigen user aan
en links boven > manage my networkpasswords

straks even uitproberen in het betreffende netwerk.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:56

sanzut

It's always christmas time

Heb hier een soortgelijke situatie. Hier werkt het idd, om op die manier de passwords aan te passen:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

m3gA schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:53:
Explorer starten
tools
map network drive
Connect using a different user name

klaar :)
Het vervelende s dat wanneer je al een verbindnig hebt met die server dat je dan een error krijgt. Blijkbaar kan je niet 2 verbindingen met een server hebben met 2 verschillende credentials.

Wanneer je het IP adres van die server dan gebruikt werkt het overigens wel :)

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Equator schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:25:
[...]

Het vervelende s dat wanneer je al een verbindnig hebt met die server dat je dan een error krijgt. Blijkbaar kan je niet 2 verbindingen met een server hebben met 2 verschillende credentials.

Wanneer je het IP adres van die server dan gebruikt werkt het overigens wel :)
Dat kun je oplossen door in een command box het commando "net use" uit te voeren, dan kan je zien welke connecties je hebt, een \\servernaam\IPC$ is een credential use dus dat zijn de credentials die je gebruikt naar die server. Als je nu intikt net use \\servernaam /d
dan worden die credentials verwijderd. Nu kun je door weer in te tikken net use \\servernaam /U:jeUSERNAME * met een nieuw account aanloggen

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Neographikal's wijze werkte het beste idd. De methode van m3gA leverde me enkele foutmeldingen op resulterende in een abrupte disconnect met de server.

Pagina: 1