Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ja, dat is inzichtelijk te krijgen maar defecte/beschadigde sectoren bevinden zich meestal in kleine cluster verspreid over het oppervlak van een hele disk. Gelukkig zijn zowel de schijven als de meeste OS'en slim genoeg om die sectoren dus uit te sluiten van welke aktie dan ook.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan is de vraag natuurlijk: welk programmaatje kan ik gebruiken om te zien waar ze zitten?
Scandisk al geprobeerd?GeeBee schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:46:
Dan is de vraag natuurlijk: welk programmaatje kan ik gebruiken om te zien waar ze zitten?
Er zijn meerdere programma's die zorg dragen voor je HDD en kunnen laten zien wat/waar niet goed werkt. Kijk desnoods eens op de site van de maker van je HDD.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij moet je eens gaan zoeken naar het programma HDDRegenerator
Dit programma is dacht ik in staat om een hop trucs uit te halen met slechte sectoren.
Dit programma is dacht ik in staat om een hop trucs uit te halen met slechte sectoren.
Het gaat om een Maxtor 20GB schijf, SeaTools heb ik al geprobeerd en door de short en long generic test komtie gewoon doorheen. Toch start WinXp er niet van op, hij blijft hangen vóórdat het bureaublad in beeld komt.
Schijfcontrole met beide opties aangevinkt al laten lopen: 7MB in beschadigde sectoren
Schijfcontrole met beide opties aangevinkt al laten lopen: 7MB in beschadigde sectoren
Spinright geeft je een beeld van dat spul, probeer het eens.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Ik zou snel al je data op je schijf backuppen !GeeBee schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:48:
Het gaat om een Maxtor 20GB schijf, SeaTools heb ik al geprobeerd en door de short en long generic test komtie gewoon doorheen. Toch start WinXp er niet van op, hij blijft hangen vóórdat het bureaublad in beeld komt.
Als dit iets wat de laatste tijd steds en steeds erger wordt kun je uitval van de schijf verwachten
Ik wilde een pctje in elkaar zetten en kijken of ik die als mediadingetje in de kamer kan gebruiken.
Ik had nog een 20GB schijf liggen vandaar dat ik die gebruik.
Met HDDRegenerator lukt het denk ik wel, alleen is het een klerewerk omdat alleen de eerste gevonden slechte sector hersteld kan worden (demo versie). Daarna programmaatje afsluiten en starten en op zoek naar de volgende.
Ik had nog een 20GB schijf liggen vandaar dat ik die gebruik.
Met HDDRegenerator lukt het denk ik wel, alleen is het een klerewerk omdat alleen de eerste gevonden slechte sector hersteld kan worden (demo versie). Daarna programmaatje afsluiten en starten en op zoek naar de volgende.
Mijn Maxtor DiamondMax 320GB heeft waarschijnlijk ook beschadigde sectoren. Ik draai nu SeaTools. De Short Drive Self Test faalde helaas, dus ik probeer nu de Long Generic test in de hoop dat 'ie wat kan fixen.
Ik verwacht dat 'ie morgen klaar is met die test. Misschien dat ik ook genoodzaakt ben HDDRegenator uit te proberen.
Ik verwacht dat 'ie morgen klaar is met die test. Misschien dat ik ook genoodzaakt ben HDDRegenator uit te proberen.
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Na reparatie met HDDRegenerator 1.42 en een toch nog noodzakelijke CHKDSK erachteraan werkt de schijf weer naar behoren. Kijken hoe lang ie het volhoudt...
Pagina: 1