Toon posts:

[Ghost Image] 1 groot image bestand zonder spanning?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nu al 2 jaar bezig eigenlijk met mijn zoektocht om een Ghost image file te maken van mijn pc,
middels een ghost bootflop, en deze weg te laten schrijven naar 1 GHO bestand,
dus zonder ghs bestanden (span files).

Tot laatst was dit nog niet mogelijk binnen ghost omdat de techniek nog niet zover was.
Via google kan ik nog steeds niet vinden hierover. Is dit inmiddels al mogelijk?
Zoja hoe?... super bedankt

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zolang ghost naar een fat32 bestand systeem moet schijfen zal hij een max grote van 4 gb hebben per bestand. Dat is een limitatie van het bestands systeem.

Als ghost naar een NTFS of een ander bestand systeem kan schrijven die grotere bestanden dan 4 gb ondersteunt dan is het misschien mogelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door geforce5_guy op 14-09-2007 10:59 . Reden: Fat32 bestands grote aangepast ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Acronis kan ook met een bootcd een image maken van 10 gig naar mijn NTFS partitie.
Ghost laat ik ook wijzen naar mijn NTFS partitie maar schrijft toch meerdere files weg.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 00:25
Bij Ghost kun je de spanning size aangeven (via parameter); als je die nu eens op 999GB zet? Misschien trapt ie daar in.

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 14-09-2007 10:49 ]

Pvouput live

• DaRKie
  • Laatst online: 04-06 11:49
geforce5_guy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:41:
Zolang ghost naar een fat32 bestand systeem moet schijfen zal hij een max grote van 2 gb hebben per bestand. Dat is een limitatie van het bestands systeem.

Als ghost naar een NTFS of een ander bestand systeem kan schrijven die grotere bestanden dan 2 gb ondersteunt dan is het misschien mogelijk.
Fat32 heeft toch een max bestandsgrootte van 4gb?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:47:
Ghost laat ik ook wijzen naar mijn NTFS partitie maar schrijft toch meerdere files weg.
Dat komt omdat je dan de bestanden ook nog daadwerkelijk ooit kunt lezen en terugzetten vanaf een FAT32-schijf. Stel, je Windows gaat kapot, dan wil je ook nog, met de DOS-versie van Ghost bijvoorbeeld, je schijf terug kunnen ghosten. (Het komt dus eigenlijk door de beperking dat de DOS-versie van Ghost geen NTFS-partities kan lezen).

Verwijderd

DaRKie schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:53:
[...]

Fat32 heeft toch een max bestandsgrootte van 4gb?
4GB - 1 Byte om precies te zijn.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Geen probleem met Ghost 2003 hier...
Images van +20GB al gemaakt..

Systeem Specs

• geforce5_guy
  • Niet online
Occy74 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:59:
In windows zelf op een NTFS schijf zeker? FAT32 kan niet groter dan 4 gb per bestand.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Occy74 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:59:
Doh :P Ligt ook aan het bestandssysteem zoals je hierboven kan lezen. :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 00:25
Kuhlie schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:54:
[...]

Dat komt omdat je dan de bestanden ook nog daadwerkelijk ooit kunt lezen en terugzetten vanaf een FAT32-schijf. Stel, je Windows gaat kapot, dan wil je ook nog, met de DOS-versie van Ghost bijvoorbeeld, je schijf terug kunnen ghosten. (Het komt dus eigenlijk door de beperking dat de DOS-versie van Ghost geen NTFS-partities kan lezen).
Dat kan die dus wel.. Geen enkel probleem. Zelfs hidden partities kan ie uitlezen.

Pvouput live

Pagina: 1