Toon posts:

Excel probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, nouja, eerder een functie nodig in excel, waarvan ik niet weet of deze bestaat.

Ik heb een file, vol met artikel nummers, en voor elk nummertje moet JSK komen
nou dacht ik, simpel gewoon zoeken en vervangen, eerste 3 cijfers ingeven, en dan vervangen met jsk+1e 3 cijfers, maar nou krijg ik bij een paar honderd andere recors JSK in het midden, omdat deze soms ook in het midden staat..

is er een manier om het handig te doen?

alvast bedankt!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 10:39

ijskonijn

Now MOVE!

effe getest, hier is een functie voor die heet TEKST.SAMENVOEGEN.
Stel je hebt in kolom A de artikelnummers staan, dan voeg je in de eerste regel van kolom B (B1) de volgende functie in

=TEKST.SAMENVOEGEN("JSK";A1)

Dit betekent dus dat hij eerst te string "JSK" en meteen erachter de waarde uit cel A1 erachter plakt.
Als je nu CTRL inhoudt en rechtsonderin de geselecteerde cel (B1 in dit geval) klikt en naar beneden "doortrekt" zal hij in kolom B dus alle waarden van kolom A met JSK ervoor pakken

Ik weet helaas niet hoe deze functie in de engelse versie van Excel heet, zou je even op moeten zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door ijskonijn op 14-09-2007 10:34 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-02 15:11
TEKST.SAMENVOEGEN("JSK"; cell met je data) in de formulebalk

edit:

Te laat :O

[ Voor 21% gewijzigd door jee-weetje op 14-09-2007 10:35 ]

Jan-Willem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:29:
is er een manier om het handig te doen?
De helpfunctie van Excel gebruiken en beter opletten waar je je topic neerzet.

Dat iets op jouw PC onder Windows loopt is niet een excuus om dan maar in Windows Clients te posten.

Omdat dit een basisvraag is (helpfunctie + zoeken) en ook nog eens in het verkeerde forum gepost is + je het antwoord inmiddels ook al hebt ga ik deze niet verplaatsen maar sluit ik 'm.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.