Toon posts:

Stille edoch betrouwbare CD-Rom drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan mijn nieuwe systeem ook maar te gaan verwennen met een nieuwe CD-lezer. Ik zoek er een die goed audio kan extracten, 8x of zo, GEEN klikken tikken ed. (Huisgenoot heeft een Aopen 48x die wel klikken geeft, ondanks heftige opspin tijd ingesteld in WinDAC).
Ik vind het ook wel belangrijk dat het geluidsniveau ver verwijderd blijft van stofzuigerniveau. (Hoe veeleisend kun je zijn?)

Iemand suggesties?

(ik zat zelf te denken aan een model van Sony of Philips zoals die nu in de meeste prijslijsten staan.)

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:52

Paladin

Play Ball!

Neem kewoon true 72x heeft als het oed is een disc at once van 48 ofzo is superstil en onwijze snel.

Het kan zijn dta ik het fout heb maar volgens mij is het goed.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Plextor Ultraplex 40

De beste DAE. (ingebouwde jitter-correctie)
Is geschikt voor 12-speed audio CD-kopie.
Is bovendien redelijk stil.

Wel SCSI-kaartje nodig.

Houdoe

Verwijderd

Ja absoluut een Plextor 40x ,is wel SCSI en misschien bestaan er stillere lezertjes, maar hij leest in ieder geval alles en ook niet de ene CD op 7x en de andere op 12 en weer een andere op 35x....nee gewoon ALLEMAAL op 35x gemiddeld !! hehe
En nog iets: KOOP IN GODSNAAM GEEN PHILIPS !!!!!! allejesus hoe haal je het in je hoofd!! Ik heb een Philips 48x gehad en dat was wel zo'n waardeloos ding die heb ik direct op de tegels gekeild zo pissig was ik, stom had hem beter terug kunnen brengen en een andere misschien kunnen krijgen maar ik kon het gewoon niet laten. Ik koop al helemaal nix meer van Philips, dat is wel zo'n klote merk. Die Sony is ook niet veel soeps heb ik gelezen. Maargoed voor die Philips (spuug) had ik een A-open 32x.....vond ik ook al nix....altijd heel traag met opspinnen en las ook lang niet alles. Heb er zelf ook een tijd over nagedacht en rondgezocht en op ALLE IDE drivejes was altijd van alles op aan te merken. Misschien als je toch echt perse een IDE driveje wil hebben dan maar die van creative (52x), al is dat ding superluidruchtig naar het schijnt haha hij schijnt wel redelijk wat te lezen, en dat vind ik toch wel het belangrijkste.
Nee maar echt hoor, doe maar die Plextor, je zal er zeker geen spijt van krijgen. Inderdaad geweldige DAE ook. Die Kenwood 72x schijnt overigens ook al niet zo best te zijn, hoorde dat hij dan wel 4 geloof ik lezertjes heeft maar dat ze daarom wel allemaal zwakker zijn, en leest daardoor vooral zelfgeschreven CD's nauwelijks. Mannnnn en die heb ik alleen maar. Originele CD's lezen bijna alle spelertjes wel maar CD-R's......en CD-RW's is een heel ander verhaal.
Plextor 40x dus!

Verwijderd

Zelf heb ik mijn Pleztor 32 speed verkocht en een TEAC CD540E aangeschaft. Die was tukken goedkoper dan een Plextor en, toegegeven, misschien niet zo stil maar rippen gaat net zo snel, het is een 40x en dat haalt 'ie ook met rippen. Hij is niet heel erg stil maar voor die snelheid heb ik dat wel over en mijn Alpha maakt veel meer lawaai :)

Verwijderd

Topicstarter
Okeee, geen Philips dus. (hoewel, ik zit 2 hoog, levert wel een mooie knal op als ik hem uit het raam gooi). Ik had ergens gelezen/gehoord dat die wel OK waren maar waar weet ik ook niet meer. Dat minpunt van die Kenwood over CD-R en CD-RW's had ik geloof ik ook ergens gelzen maar dat moet ik dus inderdaad niet hebben. Aantal CD-R groeit nog altijd gestaag.

Wellicht is zo'n SCSI dingetje wel wat maar is natuurlijk wel weer wat duurder. Wordt pas echt leuk met SCSI bakoven.

Ik krijg een beetje het idee dat in de grijze massa van cd-apparaten er niet echt goede uitschieters tussen zitten, alleen maar slechte. Bij m'n pa zit een of ander 40x ding (NEC geloof ik) dat nog niet eens video lekker kan afspelen. Te trage opspin, telkens haperingen in beeld.

Ik blijf denk ik nog maar even aanklooien met mijn oude Sony 8x. Ript met 8 speed, geen klikken, leest alles (behalve CD-RW) en is stil. Moet m'n ouwe compu maar met een extra koelgat verkopen :)

Bedankt voor alle reakties tot nu toe.
Pagina: 1