Sweex LW050 of Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Mij is om advies gevraagd over de aanschaf van een wireless router, maar ik kom er niet helemaal uit dus zou ik graag wat advies van jullie willen.

Een goedkope router waarover ik een aantal goede dingen lees is de Sweex LW050. Met name de range extender chip die erin zit, zou het bereik flink moeten vergroten. Echter ben ik zelf een beetje huiverig voor het merk Sweex, volgens mij is dat nogal een budgetmerk.
De router die ik in eerste instantie wilde adviseren is de Linksys WRT54G. Gewoon omdat ik daar veel goede dingen over heb gelezen en ook een aantal tevreden gebruikers ken. Zelf heb ik een Linksys WRT54GC en ben daar redelijk tevreden over. Ik heb alleen problemen als er veel connecties tegelijk open staan.

Volgens mij moet de router een 4 of 5-tal computers van draadloos internet gaan voorzien die zich 1 of 2 verdiepingen boven de router zullen bevinden. Het belangrijkste criterium is eigenlijk dat de verbinding betrouwbaar is. Ook zal er één computer bedraad internet moeten hebben, maar dat is volgens mij nooit een probleem.

Kunnen jullie me helpen om een gefundeerd advies te geven? Zie ik misschien nog zeer goede (en toch betaalbare) andere alternatieven over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door Marcel_23 op 14-09-2007 11:40 . Reden: typo ]

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 13:41
Misschien een WRT54GL. Hier kun je de firmware aanpassen. Persoonlijk geen sweex fan, dus wil je niet al teveel beinvloeden :9

Jan-Willem

Verwijderd

Ik zou niet (meer) voor de Linksys WRT54G gaan de laatste versies werken met een nieuwe firmware die niet al te lekker loopt. Zoek maar eens rond op het forum.

Ben zelf ook geen fan van Sweex. Ik hoor veel goede verhalen over Asus routers, misschien is dat iets.

Verwijderd

Ik heb toevallig de Sweex LW050 sinds een tijdje ding kocht ik voor nood wou snel even draadloos en de prijs nog geen 3tientjes + een draadloos stickje kon ik geen buil voor vallen.
De Sweex LW050 werkt al een maandje of 2 naar tevredenheid dit ondanks de slechte berichten over sweex routertjes.
Ik moest er een afstand mee halen tussen de 0 en +- 500mtr (vrij zicht) tot mijn verbazing op de 2e locatie signaal dan wel zeer zwak maar ik kan internetten.
Het stickje wat er bij wordt gelevert is totaal nixs daar haal ik niet eens het einde van mijn eigen tuin mee deze heb ik dus vervangen voor een andere stickje.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 13:41
Bedankt voor je positieve reactie over sweex Ron, want ik wil TS niet beïnvloeden.

Jan-Willem

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:44:
Ik zou niet (meer) voor de Linksys WRT54G gaan de laatste versies werken met een nieuwe firmware die niet al te lekker loopt.
jee-weetje schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:36:
Misschien een WRT54GL. Hier kun je de firmware aanpassen.
Dus met een WRT54GL moet dat probleem met de nieuwe firmware geen probleem zijn.

Ik proef een beetje terughoudendheid ten aanzien van Sweex producten, die ik overigens zelf ook heb, maar dat routertje lijkt het toch aardig te doen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
ok niet erg hulpvolle post maar daar komt tie

Sweex / Trust = Vaak al kappot bij aankoop , heb zoveel problemen er mee gehad met die merken wij hebben het ook verkocht vroeger als computer winkel daarna maar snel over gegaan op 3com / linksys / E-tech ( Eminent )

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Ik heb zelf een WRT54GL en het ding gaat als een trein, ik heb hem nog nooit down gekregen (ik heb het geprobeerd) dus de GL versie is sowieso een goede aankoop. Enkele Buffalo Routers zitten in dezelfde prijsklasse en daar wordt ook alleen maar positief over gepraat. Ik heb zelf gezien / gemerkt hoe 'brak' een Sweex router 'kan' zijn, hoe dat zit bij de LW050 weet ik niet. Ik ben zelf ook wat huiverig voor Sweex dus ik zelf zou voor een Linksys of Buffalo gaan.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik zou inderdaad geen WRT54G meer doen, tenzij je er een kunt krijgen ouder dan versie 5. Vanaf die tijd heeft Linksys goedkopere hardware gebruikt en VxWorks als besturingssysteem en hoor ik haast niets dan ellende over die routers. Ik zou zelf geen voor een WRT54GL, maar Netgear of Asus zijn ook merken waar je aan kunt denken.

Ik moet hierbij wel zeggen dan ik wel een wireless router van Sweex (type weet ik zo niet meer, maar het is niet de LW050) bij een kennis heb aangesloten en voor zover ik weet heeft die er nooit problemen mee gehad.

Zelf zou ik de gok niet wagen, de kwaliteit verschilt eigenlijk van product tot product.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-09-2007 14:10 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik heb ook een WRT54GL deze loopt echt als een trein kun je ook veel dingen op instellen. Vraag is natuurlijk of je dit nodig hebt... Zelf heb ik alle extra dingen behalve wireless uitgeschakelt zoals DHCP e.d. dus veel van de (extra) functionaliteiten gebruik ik niet. Verder een prima product. Zoals al hiervoor aangehaald is een Sweex (ook Trust) niet erg betrouwbaar kan ik ook uit eigen ervaring vertellen.

Verwijderd

jee-weetje schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:55:
Bedankt voor je positieve reactie over sweex Ron, want ik wil TS niet beïnvloeden.
Gebruik al jaren o.a die sweex routertjes aangzien de mensen nu eenmaal zuunich willen zijn.
als je een klein beetje wat weet van,
internet,misschien wat weet van een netwerk ,en verder wil de handleiding ook nog wel eens helpen
dan krijg je ook zo ding zo aan de praat
weet je hier niets van lukt het ook niet met een linkys of ander duurder merk naar mijn idee
begin er dan zelf gewoon niet aan simpelste oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:31:
Ik heb ook een WRT54GL deze loopt echt als een trein kun je ook veel dingen op instellen. Vraag is natuurlijk of je dit nodig hebt... Zelf heb ik alle extra dingen behalve wireless uitgeschakelt zoals DHCP e.d. dus veel van de (extra) functionaliteiten gebruik ik niet. Verder een prima product. Zoals al hiervoor aangehaald is een Sweex (ook Trust) niet erg betrouwbaar kan ik ook uit eigen ervaring vertellen.
TRUST is idd echt bagger een bmerkje als bv sweex is voor iemand die niet meer doet als een beetje internetten en af en toe misschien een game doet te doen ik kan mensen geloof me of niet die hebben die dingen met 10man tegelijk er aan hangen,je kan natuurlijk niet met ze 10e gaan zitten game of een videogesprek gaan zitten houden dat lijkt me logies.

Verwijderd

ik heb de LW050 al vaak verkocht, nooit problemen, maar het waren wel simpele thuisgebruikers.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik zou ook voor de WRT54GL gaan. En dan DD-WRT of Tomato erop.

Ik heb zelf een WRT54G V5 met VxWorks. Deze versie 5 routers zijn wel te flashen met DD-WRT. Dus voor diegene die zegt dat het niet kan heeft het lekker fout ;)

Maar als je de keuze hebt.... Ga voor een WRT54GL V1.1
Pagina: 1