Toon posts:

[XP MCE] Licentiesleutel werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer laptop met daarop winxp sp2, mediacenter cedition 2005.
Dit is allemaal al voor geinstalleerd op de laptop en heb hier restore cd van.
Echter er zitten veel programma's bij die ik niet geinstalleerd wil hebben en ook wordt alles dus weer met sterk verouderde drivers geinstalleerd.
nu kun je alle wel handmatig weghalen en drivers deinstalleren en weer de goede erop, maar het register is dan al hopeloos vervuild en ik wil gewoon alles op ntfs hebben, acer zet alles op fat32.
Ik heb dus van een kennis een installatie cd van win xp media center 2005 geleend en deze opnieuw geinstalleerd met de bedoeling mijn eigen licentiekey te gebruiken.
Als ik dat 25 cijferig nummer invul wordt dat niet geaccepteerd.

Het is toch niet illegaal wat ik doe, ik wil alleen maar een echte schone windows installatie met precies hetzelfde programma.
Is hier een oplossing voor, wie kan mij helpen.\?
Alvasr bedankt

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
jij hebt een oem licentie OEM wil zeggen dat hij gekoppeld is aan jou computer en niet voor andere. Dus vandaar dat dat niet werkt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:16

ManiacsHouse

Scheisse!

je hebt een oem-versie. Pre-installed vermoed ik. En die kun je alleen installeren met een herinstallatiedisk die je bij je laptop hebt gekregen. En andere versie gebruiken zal (volgens MS) illegaal zijn. Je zou contact kunnen opnemen met Acer of je een 'kale' XP kunt krijgen. Maar vermoed dat ze dat niet doen.

edit: andreict was met voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-09-2007 09:24 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
je kunt evt wel bellen met MS en vragen of ze jouw key toe willen staan. In principe werkt jouw key alleen met jouw (originele) cd'tje.

http://www.microsoft.com/...s/licentievormen/oem.aspx

you had me at EHLO

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

TheNymf schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:24:
je kunt evt wel bellen met MS en vragen of ze jouw key toe willen staan. In principe werkt jouw key alleen met jouw (originele) cd'tje.
Dat doen ze niet... Je hebt immers een OEM licentie gekocht. Wil je een licentie voor een retail versie hebben dan zal je daar voor moeten betalen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je licentie iets anders is dan de type die gebruikt zou worden voor een losse CD, zoals bijvoorbeeld het verschil tussen consument en corporate versies. Denk aan OEM, maar ook aan fabrikant specifiek. MCE moet je namelijk ook activeren, en bij een merk computer hoeft dat niet (altijd) omdat het in de licentiecode zit. Omdat je niet hoeft te activeren, is de Windows installatie ook iets anders. Je zou een OEM cd van MCE 2005 kunnen proberen, maar veel garantie geef ik je niet.

ps, vraag ook om een titelfix, er wordt namelijk verwacht dat je je OS in de titel zet.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, zit ik altijd vast aan een aantal verkeerde drivers en een aantal programma's die geinstalleerd worden die ik niet wil.
Op de restore cd is ook geen map te vinden waar ik winmce vanaf kan plukken, is versleuteld en werkt samen met een partitie op de harddisk.
Hoe gaat het dan als ik een nieuwe harde schijf erin moet zetten omdat de oude defect is.
Dan vindt die restore cd ook de map niet meer waar van alles in staat.
Ik ga wel een mail naar Acer sturen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:09:
Jammer, zit ik altijd vast aan een aantal verkeerde drivers en een aantal programma's die geinstalleerd worden die ik niet wil.
Op de restore cd is ook geen map te vinden waar ik winmce vanaf kan plukken, is versleuteld en werkt samen met een partitie op de harddisk.
Hoe gaat het dan als ik een nieuwe harde schijf erin moet zetten omdat de oude defect is.
Terugzetten, programma's deinstalleren, drivers updaten, registry opschonen, defragmenteren en dan zelf een image maken met een programma als Symantec Ghost of Acronis Trueimage.

Acer mailen zal niet veel helpen. Computers kopen bij andere merken die wat meer service geven op dit niveau wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:09:

tsja, da's nadeel van Acer, met Toshiba geen last van :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is me duidelijk, bedankt voor jullie info.
Ik koop nooit meer een Acer, zal Microsoft bellen om te vragen of er tegen lage kosten toch een juiste install kan doen

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47
Misschien kun je installeren met de key van je vriend, deze NIET activeren en daarna met deze tool je eigen OEM key toepassen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:58:
Nou, het is me duidelijk, bedankt voor jullie info.
Ik koop nooit meer een Acer, zal Microsoft bellen om te vragen of er tegen lage kosten toch een juiste install kan doen
Nee, het is de schuld van Acer :z

Verdiep je de volgende keer gewoon wat beter in de spullen die je aanschaft en niet enkel blind staren op prijzen. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten kun je dit soort dingen verwachten. Als je kwaliteit wil en een onhankelijk OS dan kun je die ook los er bij kopen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 15:35
Er is ergens een tool op internet die al deze extra software van de meeste fabrikanten verwijderd maar ben de naam vergeten

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmmm, kan ook gewoon net aan de cd hebben gelegen. Ik heb zelf een HP laptop en destijds een herinstall gedaan met een gedownloade Windows Media Center 2005 maar met mijn originele key (van de sticker aan de onderkant van de laptop). Deze werd gewoon netjes geactiveerd, maar na wat hardware veranderingen direct op slot gezet. Na een belletje met Microsoft met de reden, nieuwe harde schijf mocht ik hem netjes heractiveren. Je key moet dus gewoon net matchen met de windows versie. Waarschijnlijk had ik OEM cd's o.i.d. :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Ik denk trouwens dat de optie van wens niet eens zo'n gekke is :)
Een MCE installatie is trouwens niet helemaal gelijk aan een normale XP, de kans bestaat ook nog dat je met een 'normale' XP installatie eindigt als je het verkeerd doet en dan werkt de key ook niet meer.

Over uitwisselbaarheid van keys tussen verschillende OEM versies is inmiddels zovaak iets gezegd hier dat er genoeg met de search over te vinden moet zijn.

Dicht dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.