Toon posts:

[Mac OSX] Printer hoge kwaliteit drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ook ik de overstap gemaakt naar Mac aangezien ik veel grafisch werk doe. Maar waar ik bij Windows ( :X ) altijd bij het printen, vanuit Adobe Illustrator of Adobe InDesign, kon kiezen voor "Printer Instellingen" en dan kon kiezen uit een lijstje met: Snel Afdrukken, Hoge Kwaliteit etc, heb ik echter nog niet teruggevonden bij Mac OSX. Dit is er neem ik aan wel, want nu wordt alles snel gedrukt met gevolg dat er strepen in mijn prints komen.

Samengevat:
Is het mogelijk om 'Hoge Kwaliteit' te kiezen ipv dat hij alles er zo doorheen ragt?

Alvast bedankt! O-)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.attilla.nl/print.png

Dit bedoel je ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Juist! Maar hehe, dit heb ik nog niet zo kunnen vinden.. Althans niet met die quality settings...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:23:
Juist! Maar hehe, dit heb ik nog niet zo kunnen vinden.. Althans niet met die quality settings...
In de print dialoog (zoals hierboven, waar je ook de printer kiest) kun je de onderste dropdown gebruiken om, afhankelijk van de mogelijkheden van de printer, "quality & media", etc te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het thuis even verder uitvogelen.. Ben nu op m'n werk, bedankt in ieder geval! :)

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Het hangt trouwens we van de printerdriver af of je de kwaliteit kunt kiezen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Inderdaad, maar als je printer dat aankan, dan zal je dat gewoon in de Print Dialog kunnen aanpassen. Het is misschien verwarrend omdat je in Windows allerlei tabs gewend bent, maar die tabs met alle instellingen bevinden zich in een dropdownlistbox (zoals hierboven). Meestal moet je klikken op Print Settings en op zoek gaan naar Quality & Media.

Overigens moet met mate omgaan met de printer instellingen (dus alleen, kwaliteitsinstellingen, dubbelzijdig afdrukken en andere voor jouw printer specifieke features), ik zou het meest gewoon regelen (kleurinstellingen, positionering, etc.) via de grafische applicatie waarmee je werkt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen.. en sorry voor de late reactie, maar heb er vandaag weer even naar gekeken, aangezien ik wat beeldmerken moest uitprinten, en na het installeren van de meegeleverde drivers kan ik nu ook "Quality & Media" instellen. :)
Pagina: 1