Toon posts:

Nvidia 8800 GTX Instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 88000 GTX videokaart met EXPERTool 5.0. Hiermee kan je verschillende dingen instellen zoals: snelheid van de fan, de core clock setting en memory clock setting. Ik heb de core clock staan op de standaard waarden van 576mhz (maximum instelbare waarde is 750) en memory clock setting 1800 mhz(maximum instelbare waarde is 2160). Ik vraag me af of ik dit veilig wat hoger kan zitten, want volgens de diagram zit ik ver in het groen en ik ondervind grote stotteringen met Battlefield 2 Project reality. Verder vraag ik me af wat nog een redelijke GPU temperatuur is.

EXPERTool start automatisch op met Windows Vista, maar wordt elke keer geblokkeerd en moet toestemming gegeven door de gebruikers. Is dit ook in te stellen?

Verwijderd

Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"

En met google zul je zonder veel moeite informatie m.b.t. temperaturen kunnen vinden. Balkjes die groen zijn in programma's zeggen 0,0 over of het wel of niet kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:17:

En met google zul je zonder veel moeite informatie m.b.t. temperaturen kunnen vinden. Balkjes die groen zijn in programma's zeggen 0,0 over of het wel of niet kan.
Wat heeft ie aan een FAQ uit 1200 voor Christus?

Denk dat TS medegebruikers van dat programma zoekt :/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 14:19

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:09:
Ik heb een 88000 GTX videokaart met EXPERTool 5.0. Hiermee kan je verschillende dingen instellen zoals: snelheid van de fan, de core clock setting en memory clock setting. Ik heb de core clock staan op de standaard waarden van 576mhz (maximum instelbare waarde is 750) en memory clock setting 1800 mhz(maximum instelbare waarde is 2160). Ik vraag me af of ik dit veilig wat hoger kan zitten, want volgens de diagram zit ik ver in het groen en ik ondervind grote stotteringen met Battlefield 2 Project reality. Verder vraag ik me af wat nog een redelijke GPU temperatuur is.

EXPERTool start automatisch op met Windows Vista, maar wordt elke keer geblokkeerd en moet toestemming gegeven door de gebruikers. Is dit ook in te stellen?
hmm... ik bezit een 8800 gtx, en ik zit op 90+ fps op vanilla BF2, en ook die project reality bf2. Alles max, 4x AA, 8x AF, 1280*1024. Weet je zeker dat niet iets anders je systeem bottlenecked?. Veel schijfactiviteit tijdens games zouden kunnen wijzen op te weinig (vrij) ram geheugen...

iig

redelijk gpu temp = 70 - 80 graden onder load. 85 op een warme zomerdag..., maar toch vraag ik mij af of je je 8800 gtx zo ver over kunt klokken.

in ieder geval succes :)

ps. niet vergeten je fanspeed op 100% te zetten, en evt. ff googlen naar een hermontage van je heatsink / fan om de temps wat te verbeteren.

-_-

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:17:

hier ben ik het nu voledig mee eens.
"de ene kaart klokt verder dan de ander dus aan mede tweakers heb je in dit geval weinig"