Heren, Dames.
Het volgende vage probleem,
Mijn machine start netjes op tot in windows, als ik hier dan een poosje draai (zeg tussen de 3 minuten tot 10 minuten) slaat de pc spontaan uit, soms met een BSOD met de foutcode 0x000004F en soms ook gewoon rechtstreek weer naar een nieuwe restart.
ligt voorzover ik kan zien niet aan temperaturen,
direct na een herstart is CPU 40 graden en mobo 34 graden in bios.
Heb windows XP reeds opnieuw geinstalleerd, blijft dezelfde fout geven
probleem is voor zover ik kan zien echt uit de hand gelopen na het plaatsen van extra geheugen
bank 0 en 1 zit corsair pc 3200 256 MB in
bank 2 en 3 zat Geil pc 3200 256 MB in dit is er ondertussen weer uit
Heb ook met geheugen geprobeerd alleen het geil, maar probleem blijft nu.
Volgende lijkt het in mijn ogen te kunnen zijn.
met toeval dat PSU onstabiele spanning geeft, maar dan lijkt het me er reeds voor de windows opstart het een en ander al een keer mis had moeten gaan.
Geheugen naar z'n grootje op bepaalde adressering, maar dan zou het betekenen dat alle bankjes dat zouden moeten hebben
CPU cache naar zijn grootje, hier zit ik toch het meest naar te neigen, weet 1 van jullie misschien een progje waarmee je de cache bruteforce kunt resetten // nulformat // ontladen ?
of zou het mogelijkerwijs ook nog in mobo kunnen zitten, heb de elco's gechecked deze zijn niet opgezet of lekken niet, mobo lijkt in orde
Alvast bedankt voor de reactie
Systeem:
AMD Athlon XP 3000+ socket 939 @ 1.8 Ghz
512 MB Corsair PC 3200 @ 400 Mhz
Asrock 939Dual-Vsta/a/ASR (weet het niet echt een briljant goed bord, maar toen uit nood gekocht
WD SATA II 250 GB
Radeon 9800 XT 256 MB
Het volgende vage probleem,
Mijn machine start netjes op tot in windows, als ik hier dan een poosje draai (zeg tussen de 3 minuten tot 10 minuten) slaat de pc spontaan uit, soms met een BSOD met de foutcode 0x000004F en soms ook gewoon rechtstreek weer naar een nieuwe restart.
ligt voorzover ik kan zien niet aan temperaturen,
direct na een herstart is CPU 40 graden en mobo 34 graden in bios.
Heb windows XP reeds opnieuw geinstalleerd, blijft dezelfde fout geven
probleem is voor zover ik kan zien echt uit de hand gelopen na het plaatsen van extra geheugen
bank 0 en 1 zit corsair pc 3200 256 MB in
bank 2 en 3 zat Geil pc 3200 256 MB in dit is er ondertussen weer uit
Heb ook met geheugen geprobeerd alleen het geil, maar probleem blijft nu.
Volgende lijkt het in mijn ogen te kunnen zijn.
met toeval dat PSU onstabiele spanning geeft, maar dan lijkt het me er reeds voor de windows opstart het een en ander al een keer mis had moeten gaan.
Geheugen naar z'n grootje op bepaalde adressering, maar dan zou het betekenen dat alle bankjes dat zouden moeten hebben
CPU cache naar zijn grootje, hier zit ik toch het meest naar te neigen, weet 1 van jullie misschien een progje waarmee je de cache bruteforce kunt resetten // nulformat // ontladen ?
of zou het mogelijkerwijs ook nog in mobo kunnen zitten, heb de elco's gechecked deze zijn niet opgezet of lekken niet, mobo lijkt in orde
Alvast bedankt voor de reactie
Systeem:
AMD Athlon XP 3000+ socket 939 @ 1.8 Ghz
512 MB Corsair PC 3200 @ 400 Mhz
Asrock 939Dual-Vsta/a/ASR (weet het niet echt een briljant goed bord, maar toen uit nood gekocht
WD SATA II 250 GB
Radeon 9800 XT 256 MB