Hey Tweakers,
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerkverbinding.
Hij valt namelijk om de zoveel tijd uit.
Ik heb hier 4 PC's waarvan 3 geen problemen opleveren. Deze 3 draaien Windows XP.
De nieuwste van de vier draait Vista.
Ik kan perfect verbinding maken, met een perfect signaal.
Ik kan zelfs de netwerken van de buren vinden.
Alleen om de 'zoveel' tijd; soms een kwartier, soms een uur, soms 2 uur, soms zelfs een halve dag, valt de verbinding weg.
Het gekke is dat ik dan ook ineens geen enkel ander netwerk meer kan vinden, als ik windows daarnaar laat zoeken. Het probleem is snel te verhelpen door de draadloze netwerkverbinding uit te schakelen, en weer in te schakelen... Kwestie van een paar seconden. Hij maakt dan weer meteen vanzelf verbinding met het voorkeursnetwerk, mijn eigen netwerk dus, en ik kan ook alle andere netwerken weer zien. Probleem is alleen dat ik op die manier natuurlijk geen online spellen kan spelen, als ik om de zoveel tijd m'n verbinding kwijtraak. En ook een download aanzetten en 's nachts door laten lopen heeft op deze manier geen zin.. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de nieuwste drivers al gedownload, dit had geen effect.
Mijn hardware configuratie is als volgt;
- ASUS M2N32-SLI Deluxe moederbord (met onboard wireless netwerkkaart)
- AMD Athlon 64 X2 6000+
- ASUS 8800 GTS 640Mb
- Seagate 7200rpm HDD 250GB
- Kingston 2GB RAM PC6400
Alvast bedankt.
Groeten, Luc Laeven
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerkverbinding.
Hij valt namelijk om de zoveel tijd uit.
Ik heb hier 4 PC's waarvan 3 geen problemen opleveren. Deze 3 draaien Windows XP.
De nieuwste van de vier draait Vista.
Ik kan perfect verbinding maken, met een perfect signaal.
Ik kan zelfs de netwerken van de buren vinden.
Alleen om de 'zoveel' tijd; soms een kwartier, soms een uur, soms 2 uur, soms zelfs een halve dag, valt de verbinding weg.
Het gekke is dat ik dan ook ineens geen enkel ander netwerk meer kan vinden, als ik windows daarnaar laat zoeken. Het probleem is snel te verhelpen door de draadloze netwerkverbinding uit te schakelen, en weer in te schakelen... Kwestie van een paar seconden. Hij maakt dan weer meteen vanzelf verbinding met het voorkeursnetwerk, mijn eigen netwerk dus, en ik kan ook alle andere netwerken weer zien. Probleem is alleen dat ik op die manier natuurlijk geen online spellen kan spelen, als ik om de zoveel tijd m'n verbinding kwijtraak. En ook een download aanzetten en 's nachts door laten lopen heeft op deze manier geen zin.. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de nieuwste drivers al gedownload, dit had geen effect.
Mijn hardware configuratie is als volgt;
- ASUS M2N32-SLI Deluxe moederbord (met onboard wireless netwerkkaart)
- AMD Athlon 64 X2 6000+
- ASUS 8800 GTS 640Mb
- Seagate 7200rpm HDD 250GB
- Kingston 2GB RAM PC6400
Alvast bedankt.
Groeten, Luc Laeven