De topictitel zegt het al: Ik ben op zoek naar een snel (dus echt snel) opslagmedia die je bijvoorbeeld zo mee naar school kan nemen, hem daar in te pluggen en gebruiken.
Ik wil hier grote bestanden (naja, niet groot, mappen van 100MB) mee overzetten. Het is namelijk zo, dat wij op school helemaal niets kunnen doen (behalve een word bestandje tikken, een mailtje sturen en een beetje op internet (tweakers kan nog net) rondzoeken. Alles wordt gewist bij startup.
Ik wil dus een snelle USB Stick óf een 2,5 inch HD. Het probleem is dus dat ik niet weet wat de snelheden zijn (overdrachtsnelheden) van die HD's. Sneller dan USB Stick??
Wat heb ik zelf gevonden?
Western Digital Passport II Link
+ Veel geheugen (geen idee of ik het ooit allemaal ga gebruiken, maar beter teveel dan te weinig).
+ Mooi!!!
- Groter dan USB Stick
- Natuurlijk wat minder robust, hoewel ik er toch niet van plan ben mee te gaan gooien
? Overdrachtsnelheid
? Geschikt voor mijn doel
? Bootable
OCZ Rally2, 2 of 4GBLink
+ Klein
+ Overdrachtsnelheid
+ Robust
+Bootable
- Prijs per GB
- Weinig Geheugen (vergeleken met HD)
(alternatief: GEIL DAVID 100 > Goede review op xbitlabs, nog iets sneller dan OCZ)
Nu heb ik nog wat algemenere vragen:
Hoe weet ik of de PC's op school een Mobo funtie hebben om van USB te booten?? (DELL OptiPlex 210L, Intel Celeron D, Mobo kan ik wel opzoeken). Zal het BIOS beveiligd zijn?? Zou de systeembeheerder (best toffe gozer) toestemming geven om mijn eigen OS te booten??
Wat raden jullie aan?? (ik heb btw ook nog een iPod Video 30GB, zou ik ook kunnen gebruiken..)