N'avond allen!
Sinds ik 2 weken geleden een geheel nieuw systeem binnen heb gekregen, ben ik ook op zoek naar een nieuwe kast ervoor. Dit omdat de disken nogal warm worden ( 46 graden ) en de processor het ook niet echt makkelijk heeft ( 41 graden idle ).
Het doel en eisen:
Een stille, en toch koele PC. Dat is immers de wens van vele mensen. Daarom wil ik genoeg fans in de kast kunnen plaatsen om alle componenten koel te houden. Ook moet er genoeg ruimte zijn om de kabels een beetje weg te werken. Vooral een fan op de 3 harddisken is belangrijk. Verder moet de kast zwart zijn en 'clean'.
Daar gaan we!
Met deze eisen ben ik aan de slag gegaan en is mijn speurtocht begonnen. Allereerst kwam ik de Antec P180/P182 tegen.

De pluspuntjes:
+ Een aparte ruimte voor de voeding en de harddisken
+ Vele fan-opties
+ Geen voeding ( die heb ik namelijk al )
+ Mooi uiterlijk.
+++ Service van Antec
Maar dan...
- Hij is echt groot. Op zich wel een voordeel, je kan alles goed kwijt, alleen zo past hij niet meer in mijn bureau. De maximum-hoogte is 475mm. Deze komt ruim over de 530mm heen.
- De prijs. €115 euro voor een kast is me toch wel een beetje veel. Ik zit meer te denken aan €80
Dus. ik ben verder gaan zoeken. Nu kwam ik het volgende tegen; Chieftec Smart series

De pluspuntjes:
+ Groot, veel ruimte
+ Voorkant is clean
+ Uiterlijk
+ Prijs
+ Hoogte
De minpuntjes:
- Eigenlijk voor een server bedoelt
- Voeding inclusief
- Geen 3.5" racks. ( niet allemaal )
- Geen aparte kamer voor PSU en HDD's
Daarna heb ik nog de Chieftec Bravo Series gevonden.

Plus:
+ Hdd's kunnen makkelijk worden bevestigd.
+ Koeling voor de disken ( helaas wel van de zijkant )
+ Voldoende ruimte
+ Hoogte
+ Prijs
Min:
- Lomp uiterlijk
- Voeding inclusief
Conclusie
Dr zitten allemaal mooie kasten tussen, maar de meeste zijn het net niet allemaal. Dus aan jullie de vraag: Wie kan hier nog een mooie case aan toe voegen die aan mijn ideeën voldoet?
Alvast bedankt. GoT Bless You
Sinds ik 2 weken geleden een geheel nieuw systeem binnen heb gekregen, ben ik ook op zoek naar een nieuwe kast ervoor. Dit omdat de disken nogal warm worden ( 46 graden ) en de processor het ook niet echt makkelijk heeft ( 41 graden idle ).
Het doel en eisen:
Een stille, en toch koele PC. Dat is immers de wens van vele mensen. Daarom wil ik genoeg fans in de kast kunnen plaatsen om alle componenten koel te houden. Ook moet er genoeg ruimte zijn om de kabels een beetje weg te werken. Vooral een fan op de 3 harddisken is belangrijk. Verder moet de kast zwart zijn en 'clean'.
Daar gaan we!
Met deze eisen ben ik aan de slag gegaan en is mijn speurtocht begonnen. Allereerst kwam ik de Antec P180/P182 tegen.

De pluspuntjes:
+ Een aparte ruimte voor de voeding en de harddisken
+ Vele fan-opties
+ Geen voeding ( die heb ik namelijk al )
+ Mooi uiterlijk.
+++ Service van Antec
Maar dan...
- Hij is echt groot. Op zich wel een voordeel, je kan alles goed kwijt, alleen zo past hij niet meer in mijn bureau. De maximum-hoogte is 475mm. Deze komt ruim over de 530mm heen.
- De prijs. €115 euro voor een kast is me toch wel een beetje veel. Ik zit meer te denken aan €80
Dus. ik ben verder gaan zoeken. Nu kwam ik het volgende tegen; Chieftec Smart series

De pluspuntjes:
+ Groot, veel ruimte
+ Voorkant is clean
+ Uiterlijk
+ Prijs
+ Hoogte
De minpuntjes:
- Eigenlijk voor een server bedoelt
- Voeding inclusief
- Geen 3.5" racks. ( niet allemaal )
Daarna heb ik nog de Chieftec Bravo Series gevonden.

Plus:
+ Hdd's kunnen makkelijk worden bevestigd.
+ Koeling voor de disken ( helaas wel van de zijkant )
+ Voldoende ruimte
+ Hoogte
+ Prijs
Min:
- Lomp uiterlijk
- Voeding inclusief
Conclusie
Dr zitten allemaal mooie kasten tussen, maar de meeste zijn het net niet allemaal. Dus aan jullie de vraag: Wie kan hier nog een mooie case aan toe voegen die aan mijn ideeën voldoet?
Alvast bedankt. GoT Bless You