Hier thuis hebben we een netwerk waarop 6 pc's zijn aangesloten. Hieronder staat hoe alles verbonden is. Het probleem is dat 1 PC totaal onzichtbaar is op het netwerk (maw geen toegang tot gesharede mappen) terwijl de rest wel toegankelijk is.
Kabel --> router --> PC1 (werkt)
Kabel --> router --> PC2 (werkt)
Kabel --> router --> PC3 [wireless] (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC4 (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC5 (werkt niet!!)
Kabel --> router --> hub ---> PC6 (werkt)
Ik kan PC5 pingen, en hij is ook aanwezig op de client list van de router, het internet werkt ook perfect op PC5, firewall op PC5 staat uit en bestandsdeling staat ingeschakeld alsook netbios.
Alle pc's draaien op win XP pro trouwens.
De gebruiker heeft wel eens zitten knoeien met het programma drtcp021, maar ik heb geen idee of het er iets mee te maken....
Wie kan mij vooruit helpen? Of bestaan er diagnostische progjes om te checken waar het misgaat!
Alvast bedankt!!!!
Qrikke
Kabel --> router --> PC1 (werkt)
Kabel --> router --> PC2 (werkt)
Kabel --> router --> PC3 [wireless] (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC4 (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC5 (werkt niet!!)
Kabel --> router --> hub ---> PC6 (werkt)
Ik kan PC5 pingen, en hij is ook aanwezig op de client list van de router, het internet werkt ook perfect op PC5, firewall op PC5 staat uit en bestandsdeling staat ingeschakeld alsook netbios.
Alle pc's draaien op win XP pro trouwens.
De gebruiker heeft wel eens zitten knoeien met het programma drtcp021, maar ik heb geen idee of het er iets mee te maken....
Wie kan mij vooruit helpen? Of bestaan er diagnostische progjes om te checken waar het misgaat!
Alvast bedankt!!!!
Qrikke
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:40 ]