Toon posts:

[XP] 1 PC onzichtbaar op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier thuis hebben we een netwerk waarop 6 pc's zijn aangesloten. Hieronder staat hoe alles verbonden is. Het probleem is dat 1 PC totaal onzichtbaar is op het netwerk (maw geen toegang tot gesharede mappen) terwijl de rest wel toegankelijk is.

Kabel --> router --> PC1 (werkt)
Kabel --> router --> PC2 (werkt)
Kabel --> router --> PC3 [wireless] (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC4 (werkt)
Kabel --> router --> hub ---> PC5 (werkt niet!!)
Kabel --> router --> hub ---> PC6 (werkt)

Ik kan PC5 pingen, en hij is ook aanwezig op de client list van de router, het internet werkt ook perfect op PC5, firewall op PC5 staat uit en bestandsdeling staat ingeschakeld alsook netbios.
Alle pc's draaien op win XP pro trouwens.

De gebruiker heeft wel eens zitten knoeien met het programma drtcp021, maar ik heb geen idee of het er iets mee te maken....

Wie kan mij vooruit helpen? Of bestaan er diagnostische progjes om te checken waar het misgaat!

Alvast bedankt!!!!

Qrikke

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:40 ]

Verwijderd

Ik had dat ook, ik had op 1 pc win xp sp2 en op de andere win xp, ik had hem ge update naar sp2 en het probleem was over

Verwijderd

Topicstarter
merci voor't antwoord, maar tis overal SP2 ...

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
werkgroup name hetzelfde op alle pc's?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
toch wel ...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Ik ken het door jou genoemde programma niet, maar er zijn programma's (en vooral spyware) die aanpassingen maken in je winsock client (het gedeelte van windows dat oa verantwoordelijk is voor het mappen van poortnummers naar applicaties). Als die beschadigd is kan dat ervoor zorgen dat je 'm niet in het netwerk ziet. Deze is vrij makkelijk te restoren met winsockxpfix.

Kun je de computer ook niet bereiken door \\computernaam of \\ipadres in te tikken in een explorer window?
bestandsdeling staat ingeschakeld alsook netbios.
Betekend dat dat je 'client for microsoft networks' en 'file and printer sharing' aan hebt staan voor die netwerk interface card en dat je de betreffende services (start/run/'services.msc'<enter>) aan hebt staan? Zo uit mijn hoofd heb je daarvoor alleen de 'TCP/IP netbios server helper' nog nodig als de rest goed gaat, maar mogelijk ook 'server' en/of 'network connections'.

oh en check even of je netbios poort wel open staat door vanaf een lokale pc met een poortscanner over die computer te gaan.

Localhost is where the heart is

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Kun je vanaf PC5 de andere pc's ook niet zien? Staat er misschien een andere firewall geinstalleerd? 'vreemde' software op PC5?

Vraag maar wat, je geeft niet zo gek veel informatie en ook niet wat jezelf al geprobeert hebt. Werkt een Net use command wel?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:01:
Ik ken het door jou genoemde programma niet, maar er zijn programma's (en vooral spyware) die aanpassingen maken in je winsock client (het gedeelte van windows dat oa verantwoordelijk is voor het mappen van poortnummers naar applicaties). Als die beschadigd is kan dat ervoor zorgen dat je 'm niet in het netwerk ziet. Deze is vrij makkelijk te restoren met winsockxpfix.
Ga ik morgen eens proberen
Kun je de computer ook niet bereiken door \\computernaam of \\ipadres in te tikken in een explorer window?
nope, pingen lukt daarentegen wel
Betekend dat dat je 'client for microsoft networks' en 'file and printer sharing' aan hebt staan voor die netwerk interface card en dat je de betreffende services (start/run/'services.msc'<enter>) aan hebt staan? Zo uit mijn hoofd heb je daarvoor alleen de 'TCP/IP netbios server helper' nog nodig als de rest goed gaat, maar mogelijk ook 'server' en/of 'network connections'.
goh daar bedoel ik dit mee http://www.zyxel.nl/support/z091.html, heb dit gevonden op dit forum, maar het heeft niet geholpen...
oh en check even of je netbios poort wel open staat door vanaf een lokale pc met een poortscanner over die computer te gaan.
hoe doe ik dat?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp...

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:09:
Kun je vanaf PC5 de andere pc's ook niet zien? Staat er misschien een andere firewall geinstalleerd? 'vreemde' software op PC5?

Vraag maar wat, je geeft niet zo gek veel informatie en ook niet wat jezelf al geprobeert hebt. Werkt een Net use command wel?
Wel, PC5 ziet ook niks in de rest van het netwerk... terwijl alle andere pc's elkaar wel kunnen zien...
Windows firewall staat af, er draait een norton AV op, maar die afzetten haalt ook niks uit...

Wat heb ik voor de rest nog geprobeerd...
wel, pingen lukt, dus lijkt het me geen firewall probleem, in de router is hij ook aanwezig, dus het lijkt me een software probleem op PC5.
Ben alle instellingen binnen de netwerkeigenschappen afgegaan, heb daar zowat alles aan/uit gezet, niets schijnt te helpen...

Bestaat er een programma om het netwerk te 'scannen' zodat ik kan zien op welk niveau hij toegankelijk is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:30:
[...]
Wel, PC5 ziet ook niks in de rest van het netwerk... terwijl alle andere pc's elkaar wel kunnen zien...
Windows firewall staat af, er draait een norton AV op, maar die afzetten haalt ook niks uit...
Over het algemeen is Norton een rampenfirewall, die niet altijd uit te zetten is, zeker met wat oudere versies. Deinstalleer de Norton eens compleet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:23:
[...]

goh daar bedoel ik dit mee http://www.zyxel.nl/support/z091.html, heb dit gevonden op dit forum, maar het heeft niet geholpen...
[quote]
Die had ik nog niet eens genoemd :P, maar in datzelfde menu als waar tcp/ip staat, staan als het goed is ook de twee genoemde protocollen: 'client for microsoft networks' en 'file and printer sharing'. Klopt dat?

En bij start > run (uitvoeren) > 'services.msc'<enter>, krijg je een lijst met alle bestaande services op je computer. Die services die ik net noemde ('TCP/IP netbios server helper', 'server' en/of 'network connections') moeten aan staan (dus op zijn minst op 'manual' en 'started'.
hoe doe ik dat?
Begin eens lokaal. Met start/run/'cmd'<enter>/'netstat -a'<enter> krijg je een lijstje met openstaande poorten. Staat hier iets tussen over netbios?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp...
Graag gedaan!
gambieter schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:34:
[...]

Over het algemeen is Norton een rampenfirewall, die niet altijd uit te zetten is, zeker met wat oudere versies. Deinstalleer de Norton eens compleet?
rampfirewall gaat misschien wat ver, maar gambieter heeft gelijk wat betreft het niet volledig uit kunnen zetten. En het zou ook mij niets verbazen als ie je netbios verkeer kan blocken. Sinds de overname door symantec zijn 'improvements' voor die virusscanner vooral op visueel en usability punten geweest. :/

[ Voor 22% gewijzigd door SilentStorm op 14-09-2007 01:46 ]

Localhost is where the heart is

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Probeer op PC5 ook eens een Spyware scan uit te voeren, ik heb het bij de buren ook eens gezien, hun 'internet' deed het niet, bleek dat er geen enkele vorm van netwerkverbinding meer was terwijl alle settings goed stonden, bleek dat het ding helemaal vol stond met Spyware, een van die dingen schopte blijkbaar de netwerkverbinding om.
Pagina: 1