Hoi
Ik heb hier een IBM netfinity 4500 en een 5000 en geen van beiden wil vanaf cd booten.
Booten vanaf floppy lukt wel alleen vind ik het te toevallig dat beiden het niet doen.
Er zitten in beide systemen scsi schijven maar de cdrom is ide.
-Ik heb de utility test uitgevoerd van ibm zelf en alles was goed met de cdrom.
-Ik heb de bios gecheckt en cdrom staat bovenaan.
-Cdrom is master en zelfs ook geprobeerd zonder andere schijven.
-Ook 3 verschillende cdroms geprobeerd allemaal ide en ook andere bootable cd's die elders wel werken.
-Heb zelfs ide controller geprobeerd en nog vertikt hij het.
De cdrom speler begint niet eens met spinnen tijdens het opstarten dus hij probeert het niet eens en gaat vrolijk door totdat hij bij de floppy komt die het weer wel doet.
Nu ben ik een beetje door al mijn opties heen dus als iemand iets weet hoor ik het heel graag.
Ik heb hier een IBM netfinity 4500 en een 5000 en geen van beiden wil vanaf cd booten.
Booten vanaf floppy lukt wel alleen vind ik het te toevallig dat beiden het niet doen.
Er zitten in beide systemen scsi schijven maar de cdrom is ide.
-Ik heb de utility test uitgevoerd van ibm zelf en alles was goed met de cdrom.
-Ik heb de bios gecheckt en cdrom staat bovenaan.
-Cdrom is master en zelfs ook geprobeerd zonder andere schijven.
-Ook 3 verschillende cdroms geprobeerd allemaal ide en ook andere bootable cd's die elders wel werken.
-Heb zelfs ide controller geprobeerd en nog vertikt hij het.
De cdrom speler begint niet eens met spinnen tijdens het opstarten dus hij probeert het niet eens en gaat vrolijk door totdat hij bij de floppy komt die het weer wel doet.
Nu ben ik een beetje door al mijn opties heen dus als iemand iets weet hoor ik het heel graag.