Toon posts:

IBM netfinity 4500 en 5000 cd boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een IBM netfinity 4500 en een 5000 en geen van beiden wil vanaf cd booten.
Booten vanaf floppy lukt wel alleen vind ik het te toevallig dat beiden het niet doen.
Er zitten in beide systemen scsi schijven maar de cdrom is ide.

-Ik heb de utility test uitgevoerd van ibm zelf en alles was goed met de cdrom.
-Ik heb de bios gecheckt en cdrom staat bovenaan.
-Cdrom is master en zelfs ook geprobeerd zonder andere schijven.
-Ook 3 verschillende cdroms geprobeerd allemaal ide en ook andere bootable cd's die elders wel werken.
-Heb zelfs ide controller geprobeerd en nog vertikt hij het.

De cdrom speler begint niet eens met spinnen tijdens het opstarten dus hij probeert het niet eens en gaat vrolijk door totdat hij bij de floppy komt die het weer wel doet.

Nu ben ik een beetje door al mijn opties heen dus als iemand iets weet hoor ik het heel graag.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee dus?:(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 09:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

nee :( en kicken binnen een paar uur wordt niet gewaardeerd.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook niet gek dat je geen reacties krijgt als je een topic in Overige Hardware dumpt dat in Opslagmedia thuishoort :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Kun je met een bootflop wel de cd-rom benaderen?
- Staat er nog iets op het systeem geinstalleerd? Zo ja, test eens of je daar de cd-rom kan zien/benaderen.
- Boot hij ook niet vanaf zijn originele IBM media?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad, start eens met een flop met CDROM drivers (www.bootdisk.com) en probeer de CDROM dan te benaderen. Mijn 8500R start wel prima van CD op.
Pagina: 1