Jow.. ik heb een heel vaag HD probleem.. Schrijven naar de schrijf is geen probleem, maar zodra ik ga lezen van dat ding loopt me HELE pz vast.. kan dan alleen nog maar resetten via de reset-knop.. iemand een id hoe dat komt (en misschien zelfs nog oplossing)
Das zeer vaag, aangezien het opstarten van Windows ook al lezen is.
Omschrijf je probleem effe wat beter mbt hardware etc.....
Mzzl Diamon
Omschrijf je probleem effe wat beter mbt hardware etc.....
Mzzl Diamon
And The Only One
uh
.. neej, ik heb dus 2 harde schijven erinzitten.. Met de andere boot ik dus.
Ik heb dus een IBM-DTLA (15gig) en een IBM-DTNA(9gig).. De 15 gig schijf is kapot.. Ze hagen allebei op de Highpoint 366 UATA66 controler van me ABIT BE6II. heb je daar genoeg aan?
Ik heb dus een IBM-DTLA (15gig) en een IBM-DTNA(9gig).. De 15 gig schijf is kapot.. Ze hagen allebei op de Highpoint 366 UATA66 controler van me ABIT BE6II. heb je daar genoeg aan?
Verwijderd
Download de laatste drivers voor je Highpoint 366 ultra ATA controller.
Versie 1.25 is de nieuwste.
Versie 1.25 is de nieuwste.
Verwijderd
Dan kan het ook aan de verbinding tussen de HD en de controller liggen, zit bv de ATA66 (80 polig) kabel goed in de schijf en op het mobo? Maakt die extreem veel knikken ed.
noop
..met prog getest.. cable is goed.. heb heb ook nog een x aangeduwd
Die ATA-66 kabels zijn zgn. Cable Select kabels. Dat houdt in dat de kabel bepaald welk device master of slave is. Vandaar dus drie verschillende kleuren connectors! 
De blauwe connector moet op 't mobo, de zwarte (aan 't andere uiteinde van de kabel) is Master, en de grijze (in 't midden van de kabel) is slave. Het is dus belangrijk dat je de jumpers op beide HDD's dan ook op CS (= Cable Select) staan!
De blauwe connector moet op 't mobo, de zwarte (aan 't andere uiteinde van de kabel) is Master, en de grijze (in 't midden van de kabel) is slave. Het is dus belangrijk dat je de jumpers op beide HDD's dan ook op CS (= Cable Select) staan!
...With a touch of magic¿
Pagina: 1