[Vista] Remote desktop naar Virtual PC*

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb op mijn Vista machine (192.168.1.35) een Virtual PC - Windows XP (192.168.1.41) draaien. Ik kan die gewoon overnemen vanaf een andere pc in het netwerk.

Ik neem vanaf mijn Windows Vista een andere Windows XP over (dit is een echte laptop) en met die laptop kan ik gewoon de Virtuele XP machine op de Windows Vista overnemen.

Maar nu wil ik het van buiten af doen. Ik heb op mijn router (een Linksys WRT54GS - met firmware v1.50.6) poort 3389 geforward naar 192.168.1.41

Nu zou ik toch van buitenaf die Virtuele PC over moeten kunnen nemen?

Eigenlijk wil ik zelfs poort 3307 (b.v.) van buiten naar poort 3389 op de Virtuele XP door kunnen sturen maar dat heb ik niet kunnen vinden als instelling op mijn router. Ik wil namelijk verschillende poorten van buiten naar verschillende Virtuele machines door kunnen sturen. Iemand hier wat tips voor?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welke router heb je? In eigenlijk alle routers kun je wel instellen dat een bepaalde inkomende poort moet worden doorgestuurd naar een (andere) interne poort op een bepaald ip-adres.

Bijv
WAN.IP.ADRES:3307 -> 192.168.1.41:3389 voor je Virtuele PC
WAN.IP.ADRES:3308 -> 192.168.1.35:3389 voor je Vista
enz.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is basiskennis netwerken, en dit specifieke gevalletje is duidelijk in Het Grote Poortmappingsverhaal terug te vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet in het register je 'listen port' veranderen. Dat kan je weer vinden op de MS KB site. Daarna kan je in je router alles netjes zetten. Ik kan hierdoor zowel mijn computer als mijn laptop van overal bereiken met RDP. Mijn laptop luistert bijvoorbeeld op poort 5000 en mijn computer op 5050. Ik heb ook een linksys router (wrt54gx4) en je kan geen aparte interne port koppelen aan een andere externe port, deze nummers moeten gelijk zijn. Dat omdat je zit met een intern adres wat je moet opgeven voor de mapping. In mijn router ziet het er als volgt uit:
Application: RDP Computer, Start: 5050, End: 5050, Protocol: TCP, IP Address: 192.168.1.3
Application: RDP Laptop, Start: 5000, End: 5000, Protocol: TCP, IP Address: 192.168.1.4

Commandline FTW

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:25:
Dit is basiskennis netwerken, en dit specifieke gevalletje is duidelijk in Het Grote Poortmappingsverhaal terug te vinden.
McRubz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:
Welke router heb je? In eigenlijk alle routers kun je wel instellen dat een bepaalde inkomende poort moet worden doorgestuurd naar een (andere) interne poort op een bepaald ip-adres.

Bijv
WAN.IP.ADRES:3307 -> 192.168.1.41:3389 voor je Virtuele PC
WAN.IP.ADRES:3308 -> 192.168.1.35:3389 voor je Vista
enz.
In mijn starttopic heb ik toch duidelijk aangegeven welke router ik heb? If mis je nog info?

@ beide : Ja ik weet dat ik een inkomende poort naar een andere poort moet doorsluizen. Maar _dat_ kan nu juist niet ingesteld worden op mijn router? Of zie ik iets over het hoofd.

Ik weet dus wat ik wil en dat is precies wat jullie vertellen, alleen kan ik het nergens aangeven. dat is eigenlijk het probleem.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als de router het niet kan en je geen nieuwe router wilt kopen houd het aan die kant op. HoT geeft de oplossing, als je router het simpelweg niet kan wil je andersom werken: [google=xp change rdp port] => How to change the listening port for Remote Desktop :Y)
Of ga VPN gebruiken als tussenstap.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1