Ik wou bij een vriend gaan gamen op zijn UPC verbinding, maar wat ik ook probeer, ik krijg de router niet normaal werkende zodat we beide op internet kunnen.
De router is een Topcom WBR654 en de UPC modem een of ander Arris model.
Het IP wordt door de modem automagisch uitgedeeld aan de PC die er aan hangt.
De modem aangesloten te hebben op de WAN poort van de router 'leek' het me dat de router dit adres ook zomaar zou aan zou nemen waarna ik op de andere poorten de PC's hang en presto.
Niet dus.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om de router het IP adres aan te laten nemen. Zelfs handmatig het adres invoeren in diverse velden leverde niks op.
Ik weet dat UPC niet meer op MAC adres filtert getuige het feit dat ik mijn laptop wel in 1 keer werkende kreeg door hem er aan te hangen...
Wat ik graag van jullie wil is aan mijn handje vastgehouden worden en mij vertellen welke data ik waar invul en vooral... in welk scherm!
Want wat voor verbinding moet ik bijvoorbeeld instellen?
Ik heb 4 keuzes (klikbaar voor een ietsje vergroting):

Wie o wie kan me helpen?
De router is een Topcom WBR654 en de UPC modem een of ander Arris model.
Het IP wordt door de modem automagisch uitgedeeld aan de PC die er aan hangt.
De modem aangesloten te hebben op de WAN poort van de router 'leek' het me dat de router dit adres ook zomaar zou aan zou nemen waarna ik op de andere poorten de PC's hang en presto.
Niet dus.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om de router het IP adres aan te laten nemen. Zelfs handmatig het adres invoeren in diverse velden leverde niks op.
Ik weet dat UPC niet meer op MAC adres filtert getuige het feit dat ik mijn laptop wel in 1 keer werkende kreeg door hem er aan te hangen...
Wat ik graag van jullie wil is aan mijn handje vastgehouden worden en mij vertellen welke data ik waar invul en vooral... in welk scherm!
Want wat voor verbinding moet ik bijvoorbeeld instellen?
Ik heb 4 keuzes (klikbaar voor een ietsje vergroting):

Wie o wie kan me helpen?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.