UPC internet delen met Topcom router lukt niet echt... help?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik wou bij een vriend gaan gamen op zijn UPC verbinding, maar wat ik ook probeer, ik krijg de router niet normaal werkende zodat we beide op internet kunnen.

De router is een Topcom WBR654 en de UPC modem een of ander Arris model.

Het IP wordt door de modem automagisch uitgedeeld aan de PC die er aan hangt.
De modem aangesloten te hebben op de WAN poort van de router 'leek' het me dat de router dit adres ook zomaar zou aan zou nemen waarna ik op de andere poorten de PC's hang en presto.
Niet dus.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om de router het IP adres aan te laten nemen. Zelfs handmatig het adres invoeren in diverse velden leverde niks op.

Ik weet dat UPC niet meer op MAC adres filtert getuige het feit dat ik mijn laptop wel in 1 keer werkende kreeg door hem er aan te hangen...

Wat ik graag van jullie wil is aan mijn handje vastgehouden worden en mij vertellen welke data ik waar invul en vooral... in welk scherm!

Want wat voor verbinding moet ik bijvoorbeeld instellen?

Ik heb 4 keuzes (klikbaar voor een ietsje vergroting):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/router/111.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/router/222.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/router/333.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/router/444.gif

Wie o wie kan me helpen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Heb je het modem al eens een paar minuten van de stroom af gehad?
Ohja, zet in je router het ip verkrijgen op dynamic ip :P
Vroeger moest je altijd l2tp hebben, werkt die niet.. probeer dan dhcp client.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 13-09-2007 16:55 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
WAN ip in ieder geval op automatisch zetten, dat is om een IP adres van UPC (de modem) te krijgen). (WAN is naar buiten toe, LAN is je interne netwerk). Je moet dus het bovenste plaatje hebben (DHCP Client).

Ik moet toegeven dat de interface van je router wat verwarend is, aangezien je links in het LAN menu zit, terwijl je je WAN instellingen aan het veranderen bent.

Zodra je dit bovenste hebt ingesteld, moet je misschien even naar de provisioning pagina gaan van UPC, om je router aan te melden. Maar ik geloof dat UPC tegenwoordig niet meer op MAC adres controleerd (correct me if I'm wrong :p )

[ Voor 66% gewijzigd door s441558 op 13-09-2007 16:59 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ok, ik kies dus de DHCP client pagina en dan obtain IP automatically... wel met de stroom van de modem af voor een paar minuten.

Doen we.
(helaas ben ik me 99% zeker dit al meerdere keren gedaan te hebben.. we blijven proberen)

Nee, UPC filtert niet meer op MAC's, staat ook in de OP.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• job

job

En lt2p met dynamic ip aangeklikt werkt ook niet?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik weet niet eens wat L2TP is... laat staan dat login en wachtwoord...

• job

job

Aah ik lees net dat upc geen l2tp (meer) gebruikt.
Dhcp zou de juiste optie moeten zijn. Misschien dat er iemand hier die daadwerkelijk upc heeft je nog kan helpen. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik graag van jullie wil is aan mijn handje vastgehouden worden en mij vertellen welke data ik waar invul en vooral... in welk scherm!
GoT is er nou niet bepaald om aan het handje vast te houden. Ik kan me niet echt voorstellen dat de informatie die je zoekt niet gewoon in de topicstart van UPC Internet vragen & problemen topic deel II staat...

Zet de boel dus op DHCP en lees die topicstart eens goed over wat je moet doen als je een nieuw apparaat aan de modem hangt. Mogelijk ben je alleen vergeten dat ding te resetten :z

Oslik blyat! Oslik!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hey! dat is een leuk topic... daar kan ik wat mee...

Edit: Het antwoord was inderdaad de Obtain IP address automatiacally EN de stroom er een paar minuten vanaf halen.
Vervolgens de router aan het modem hangen, even wachten tot dat hij waarschijnlijk zijn adres heeft en dan de PC's er aan hangen..

problem solved :)

[ Voor 72% gewijzigd door Tijgert op 17-09-2007 00:10 ]

Pagina: 1