Belkin ADSL Modem uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Wegens een verhuizing naar Orange ADSL komt er dus binnenkort een Livebox in de kamer te staan. Echter heb ik voor mijn huidige abonement een Belkin ADSL Modem with Wireless-G Router (type F57632df4) aangesloten.

Nu gaat de Livebox straks het modem gedeelte op zich nemen en wil ik dus de Belkin gaan gebruiken als pure wireless (en bedraad) router en dus het modem gedeelte zeg maar buiten sluiten. Nu is mijn vraag, is dat mogelijk?

In de handleiding kan ik er niks over terug vinden, maar ik heb een vermoeden dat het wel kan omdat er op de doos staat dat de RJ45 poorten zijn voorzien van auto-uplink. Da's toch de aansluiting die je daarvoor nodig hebt? Of sla ik nu een stom figuur ;)

In het ergste geval zal ik dus een nieuwe router moeten kopen, maar het zou natuurlijk mooi zijn als dat niet nodig is.

Any thoughts?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zorg dat de DHCP-server uitstaat in de Belkin, zodat je clients hun IP-adres van je nieuwe modem krijgen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43
Als je huidig modem een ADSL 2 modem is kun je ook gewoon de livebox links laten liggen.

Ik gebruik zelf een modem van draytek op een ADSL lijn van orange. Gaat prima.

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=191316

Heb je deze toevallig?

[ Voor 22% gewijzigd door olof op 13-09-2007 16:50 ]

• DaFrenk
En ik sluit de Livebox dan aan op poort 1 van de Belkin en de rest van de computers (2 stuks) op de andere poorten?
olof schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:48:
Als je huidig modem een ADSL 2 modem is kun je ook gewoon de livebox links laten liggen.

Nee, dat is hij niet helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door DaFrenk op 13-09-2007 16:50 ]

• DaFrenk
olof schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:48:

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=191316

Heb je deze toevallig?
Wel bijna hetzelfde type zie ik. Op de doos van de Belkin zie ik nergens iets terug van ADSL2, en ik neem aan dat ze zoiets er wel op zouden zetten.

Maar sowieso heeft het geen zin om deze te gebruiken, want we hebben ook nog telefonie erbij. Dus dan moet je de telefoon op de Livebox aansluiten.

Het gaat er dus om hoe en of ik dus die Belkin kan gebruiken als router. Als de DHCP server uitgezet is kan dat dus? En dan sluit ik de Livebox dus aan op poort 1 bijvoorbeeld?

• DaFrenk
Inmiddels hebben we Orange geactiveerd en sloot ik dus de router aan. De livebox zit nu op poort 1 van het modem/router en een andere PC zit op poort 2. Dat werkt wonderbaarlijk.

Echter draadloos functioneerd het niet. Via draadloos kon ik wel op de router komen (niet meer sinds ik DHCP heb uitgeschakeld darn) maar dus niet op internet.

Edit:

Ow, stom ik dacht dat ik DHCP moest uitschakelen op de laptop. Maar die moet juist aan staan! Net nog eens geprobeerd en hij kreeg netjes van de Livebox een IP en de verbinding werkt.

Excuses voor het bumpen van dit topic :>

Wat ik me overigens wel af vraag is hoe ik nu op de router kan komen om eventueel later instellingen te wijzigen? Zo had ik ook de firewall moeten uit zetten. Maar ik weet niet hoe ik nu connectie met de router kan maken.

[ Voor 37% gewijzigd door DaFrenk op 27-09-2007 16:38 ]

Pagina: 1