[gezocht] software om veel dvd's achter elkaar te branden.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 193302

Topicstarter
Ik zoek een programma waarin ik van te voren in kan stellen wat er allemaal gebrand moet worden en naar welke brander toe. Zodat ik tussendoor alleen nog maar de gebrande dvd eruit hoef te halen en een lege er in te stoppen.

Nu ben ik laatst het mooi programma ImgBurn tegengekomen, en deze doet precies wat ik wil. Het nadeel van ImgBurn is dat deze zoals de naam al doet vermoeden alleen images kan branden en dus geen losse dvd bestanden.

Kent iemand een programma waarmee dit wel kan?

Ik heb al gezocht op google met termen als: "burn dvd's quene" enz maar heb niks kunnen vinden naast ImgBurn.

Thx

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45

_Apache_

For life.

Is het veel werk om de te dupliceren dvd(s) als een image in te laden?

Je kan heel simpel een image maken door nero een kopie te laten maken met als doel de image recorder.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Imgburn kan ook compilaties branden hoor. De MODE even op Build zetten et voila.

Pvouput live

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:25:
Is het veel werk om de te dupliceren dvd(s) als een image in te laden?

Je kan heel simpel een image maken door nero een kopie te laten maken met als doel de image recorder.
Ik zoek eigenlijk een makkelijkere oplossing aangezien ik toch best veel dvd's moet branden.

Even voor de duidelijkheid, elke dvd hoeft maar 1 keer gebrand te worden, ik hoef dus niet meer dan 1 schijfje van elke film.

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:28:
Imgburn kan ook compilaties branden hoor. De MODE even op Build zetten et voila.
Kun je even uitleggen hoe ik dan bijv 10 dvd's achter elkaar zet om te branden?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

St@m

@ Your Service

Ashampoo gebruik ik, en als ik 20 copy's wil hebben, dan vul ik dat gewoon in.. maar dat is volgens mij bij Nero ook zo..
edit:
Maar je wil dus verschillende dvd's branden

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 13-09-2007 15:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Topicstarter
St@m schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:33:
Ashampoo gebruik ik, en als ik 20 copy's wil hebben, dan vul ik dat gewoon in.. maar dat is volgens mij bij Nero ook zo..
edit:
Maar je wil dus verschillende dvd's branden
geen copy's he, maar echt 20 verschillende dvd's

• Krypt
Anoniem: 193302 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:23:
Nu ben ik laatst het mooi programma ImgBurn tegengekomen, en deze doet precies wat ik wil. Het nadeel van ImgBurn is dat deze zoals de naam al doet vermoeden alleen images kan branden en dus geen losse dvd bestanden.
Ging er dus vanuit dat je uitgezocht had dat dit werkte maar als enige nadeel had dat je alleen images kon branden en geen losse bestanden (terwijl imgburn wel losse bestanden kan branden)

Pvouput live

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:02:
[...]

Ging er dus vanuit dat je uitgezocht had dat dit werkte maar als enige nadeel had dat je alleen images kon branden en geen losse bestanden (terwijl imgburn wel losse bestanden kan branden)
Dat zei je in je vorige post ook al idd, ik heb even naar ImgBurn gekeken en ik kan idd losse bestanden toevoegen, alleen kan ik om de een of andere reden nu weer niet verschillende brandopdrachten achter elkaar zetten zoals bij images. Dus dan moet ik ze nog 1 voor 1 branden.

Kijk ik nou over deze optie heen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 13-09-2007 16:14 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Hier worden 8 dvd's, data dvd's gebrand.
Dit zit gewoon in nero, dit is dus een batch file.
Na elke dvd moet je de dvd wisselen en op spatie duwen.

cls
@echo off
echo dvd 01
pause 0

"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "F:\film\01dvd01\*.*"

echo press any key to press on, dvd 02
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\02dvd02\*.*"

echo press any key to press on, dvd 03
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\03dvd03\*.*"

echo press any key to press on, dvd 04
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\04dvd04\*.*"

echo press any key to press on, dvd 05
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\05dvd05\*.*"

echo press any key to press on, dvd 06
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\06dvd06\*.*"

echo press any key to press on, dvd 07
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\07dvd07\*.*"

echo press any key to press on, dvd 08
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\08dvd08\*.*"

echo klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar
pause 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jan99999 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:54:
Hier worden 8 dvd's, data dvd's gebrand.
Dit zit gewoon in nero, dit is dus een batch file.
Na elke dvd moet je de dvd wisselen en op spatie duwen.

cls
@echo off
echo dvd 01
pause 0

"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "F:\film\01dvd01\*.*"

echo press any key to press on, dvd 02
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\02dvd02\*.*"

echo press any key to press on, dvd 03
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\03dvd03\*.*"

echo press any key to press on, dvd 04
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\04dvd04\*.*"

echo press any key to press on, dvd 05
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\05dvd05\*.*"

echo press any key to press on, dvd 06
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\06dvd06\*.*"

echo press any key to press on, dvd 07
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\07dvd07\*.*"

echo press any key to press on, dvd 08
pause 0
cls
"C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "backup" "f:\film\08dvd08\*.*"

echo klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar klaar
pause 0
Bedankt voor je reactie maar hier was ik al mee bekend. Het is ook niet helemaal wat ik zoek. Ik heb de films vaak in verschillende mappen en op verschillende locaties staan. Ook wil ik vaak veel films in 1 keer branden.

Met deze oplossing zou ik dus steeds het script moeten gaan aanpassen wat natuurlijk veel meer tijd kost en minder makkelijk werkt als met een normale GUI.

Weet iemand dus misschien of dit toch met ImgBurn te doen is ( ik kan het iig niet vinden) of met een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je begrijpt me denk ik verkeerd. in de openingspost stel je dat je een programma imgburn hebt gevonden die het kon:
Anoniem: 193302 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:23:
Maar dat je enige belemmering was dat deze geen files kon branden.. en dat kan imgburn dus wel.. Je kijkt dus niet over de optie heen.

Ik denk dat je het script van jan99999 best kan herschrijven zodat het voor jou wel werkt.
Stel je maakt een map d:\film aan, waarin je de films plaatst die je wilt branden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
for /d %%a in (d:\film\*.*) do (
 for /F "tokens=3,* delims=\" %%b in ("%%a") do (
   "C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nerocmd.exe" --write --dvd --drivename e --create_iso_fs --recursive --underrun_prot --speed 8 --close_session --real --iso "%%b" "%%a\*.*"
   echo Volgende DVD aub en druk op een toets.
   pause >>nul
 )
)

Weet niet of dit script goed werkt; doe het ook maar uit mijn hoofd.
Dit script zal zoeken naar alle directories in d:\film. Het gedeelte "filmnaam" uit d:\film\filmnaam wordt uit de directorie naam geparsed. Vervolgens wordt (script van jan99999) nerocmd opgestart met wat parameters waarbij de label van de dvd de "filmnaam" wordt, met daarin alle files in d:\film\filmnaam.
Ik hoop dat nerocmd ook alle directories recursief toevoegd; maar misschien kan jan99999 hier duidelijkheid over geven.

Of zelf gewoon proberen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krypt schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:43:
Je begrijpt me denk ik verkeerd. In de openingspost stel je dat je een programma ImgBurn hebt gevonden die het kon:

[...]

Maar dat je enige belemmering was dat deze geen files kon branden.. en dat kan imgburn dus wel.. Je kijkt dus niet over de optie heen.
Kun je me misschien dan vertellen hoe ik in ImgBurn meerdere opdrachten voor dvd files kan geven om te laten branden net zoals je dat bij images kunt instellen? Dus 10 dvd's achter elkaar branden van files i.p.v. images.

Als dat kan is mijn probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat kan dus niet... Of je maakt er eerst ISO's van, en gebruikt dan Imgburn voor te branden of je kijkt of het met dat batchscript werkt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand anders misschien een programma waar dit wel mee kan omdat ik liever met een programma werk als met een script, dat vind ik gewoon te omslachtig werken.

Steeds eerst alle films naar de goede map op de goede hdd kopieeren plus goed indelen en dan dat script voor elke keer branden aanpassen. Ik werk gewoon liever met een GUI als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik kan ook moeilijk geloven dat er in geen enkel programma zo'n functie zit maar ik kan het iig niet vinden via google.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 14-09-2007 16:54 ]

Topicstarter
Kick

Niemand die een dergelijk programma kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Je maakt voor een bepaalde hd een map(partitie) voor films, met submappen voor elke film.
Dan hoef je alleen de batch file te starten om te branden, eenvoudiger kan niet.
Brand 1e dvd, dvd wisselen, spatie duwen, etc., je hoeft niks voor te kiezen.

Dit doe je voor elke partitie, dus je hebt meerdere scrips met alleen de hd naam is anders.

Kopieren op dezelfde schijf is geen tijdverlies, dus kopieren naar de film map zou dus geen probleem moeten zijn.

Dit is zelfs beter dan het in een programma zetten, en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:49:
Je maakt voor een bepaalde hd een map(partitie) voor films, met submappen voor elke film.
Dan hoef je alleen de batch file te starten om te branden, eenvoudiger kan niet.
Brand 1e dvd, dvd wisselen, spatie duwen, etc., je hoeft niks voor te kiezen.

Dit doe je voor elke partitie, dus je hebt meerdere scrips met alleen de hd naam is anders.

Kopieren op dezelfde schijf is geen tijdverlies, dus kopieren naar de film map zou dus geen probleem moeten zijn.

Dit is zelfs beter dan het in een programma zetten, en sneller.
Maar niet alle films die ik download zijn hetzelfde.

- soms staan de dvd bestanden meteen in de hoofdmap
- soms zitten er meerdere mappen in de hoofdmap met bijv. een nfo en covers
- soms zitten de dvd bestanden in 5 submappen ofzo
- soms zitten de dvd bestanden in de map VIDEO_TS en soms niet
- soms staan de nfo bestanden en covers tussen de dvd bestanden
- soms zit er nog een sample tussen de dvd bestanden

Een script is gewoon niet wat ik zoek.
Ik zoek een programma met de zelfde functionaliteit als ImgBurn maar dan ook voor losse dvd files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 193302 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:53:
[...]

Steeds eerst alle films naar de goede map op de goede hdd kopieeren plus goed indelen en dan dat script voor elke keer branden aanpassen. Ik werk gewoon liever met een GUI als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik kan ook moeilijk geloven dat er in geen enkel programma zo'n functie zit maar ik kan het iig niet vinden via google.
Ik heb er niet zoveel moeite mee dat te geloven; je vraagt om een oplossing en krijgt er vervolgens meerdere aangeboden, je vindt het alleen te moeilijk om even je downloads te verplaatsen naar 1 folder; of even een paar regels in een script aan te passen? Inmiddels moet toch wel duidelijk zijn dat er gewoon nog nooit iemand een kant-en-klare oplossing heeft gemaakt die vindbaar is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je vindt het alleen te moeilijk om even je downloads te verplaatsen naar 1 folder; of even een paar regels in een script aan te passen?
Als ik elke week 30 keer 4.3 gig moet verplaatsen over verschillende hdd's en die vervolgens eerst moet controleren en ordenen vind ik dat inderdaad te moeilijk ja.
Inmiddels moet toch wel duidelijk zijn dat er gewoon nog nooit iemand een kant-en-klare oplossing heeft gemaakt die vindbaar is?
Sluit het topic maar dan zoek ik wel ergens anders. Toch bedankt iedereen voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 16-09-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Alles kontroleren (ordenen) moet je toch of brand je de nfo mee met een dvd.

Verplaatsen over verschillende hd moet je dus net niet doen.
Je maakt een download map, dan kopiereer je de eerste film naar de brand map, met de naam 1e dvd, en dan de 2e, etc
Deze moet wel op dezelfe partitie zijn anders ben verlies je veel tijd met kopieren.
Pagina: 1