VCD / SVCD slideshow met bronafbeelding erbij

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Hallow luitjes,

Ik zit bij een stichting die met kindertjes voor een week op kamp gaan. Deze week is al geweest en er zijn een aantal foto's gemaakt ~1200 stuks en een video van de bonte avond.

Er moet een VCD gemaakt worden waar dit alles onder kan. Eisen:
- moet een cd zijn omdat nog niet iedereen een dvd speler heeft, dus deze moet afspeelbaar zijn in de pc met cd-rom en in de dvd speler (standalone)

- de foto's moeten er op de cd los bij komen dit omdat de mensen sommige foto's op de pc willen hebben en ze hebben niks aan 1 groot mpg bestand

De plaatjes zijn al geresized, net als het video bestand.
Heb met nero vision al een svcd/vcd gemaakt en er is ruimte over om de plaatjes erbij te zetten.

Nu het probleem:
- Nero: Als je een (s)vcd maakt met nero kan je wel het vinkje doen om de plaatjes erbij te zetten, maar je kan maar 1 slideshow maken met alle foto's achter elkaar. Dit resulteert dan ook een menu met ~1200 afbeeldingen, niet echt handig dus.

- Nero Vision: Geweldig programma, meerdere tijdlijnen, ook voor de losse video, alleen je kan de optie van plaatjes erbij zetten nergens vinden. Nero vision website geeft dat wel aan 8)7
Vervolgens heb ik geprobeert de image te werken met o.a.: winsio, isobuster, mounten met daemon tools en dan kopieren en toevoegen met nero, magicISO en dvd decrypter. resultaat een image die het niet doet of dat alles met de snelheid van het geluid voorbij flits in de dvd speler.

- DVD photo slide professional: mooi programma, werkt goed alleen wederom geen mogelijkheid om de bron bestanden erij plaatsen

- Photo DVD slidehow: geen mogelijkheid om de video erbij te plaatsen

-Roxio easy cd/dvd creator.... helaas 1 tijdlijn geen meerdere slideshows mogelijk dus alles achter elkaar en anders niks

-proshow gold: ook hier helaas maar 1 slideshow

-memoriesontv: helaas niet de mogelijk om de plaatjes erbij te zetten.

Dus ik zit een beetje vast. Of ik moet ergens overheen gekeken hebben wie o wie helpt mij uit de brand

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

Ik heb voor mijn scoutinggroep memoriesonTV gebruikt en ik had de mogelijkheden om de originelen bij de video te plaatsen. Ik moet er wel bij vertellen dat ik er een uitbreiding voor DVD van heb, en dat ik dus een MPEG dvd heb gemaakt ipv van een VCD. Maar ik kon bij opties aangeven dat de originelen ook op de DVD worden gezet.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Handig dit topicje, aangezien ik er nu aan wordt herinnert dat ik voor morgen nog 15 foto-DVD's moet maken

Zit ook met 't probleem dat ik ze wil slideshowen EN ook gewoon los bij wil branden!
Dus uit de TS z'n verhaal maak ik op dat: Photo DVD slideshow zowel 'n fotoslideshow kan laten zien en ook de bronbestanden (alleen foto's geen film) er los bij kan plaatsen!? Dat heb ik dan nodig!

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 13-09-2007 15:25 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb met Nero StartSmart 20vcd'tjes gebrand met daarop 'n slideshow en de bronbestanden :)
Je propt 'm in 'n DVD-speler en hij gaat slideshowen, je propt 'm in 'n comp en je kan de foto's zien!

Kun je niet zo iets maken en dan als multisessieschijf branden?! Dan later ff 't filmpje erbij ofzo!!?

EDIT: En je kan 't menu gewoon uitschakelen, komt er geen menu op je SVCD'tje! Heb ik ook!

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 14-09-2007 15:27 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit