[XP] automatische installatie drivers tb en muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Dell machine van een klant staan waarbij de automatische installatie van het USB toetsenbord en muis het niet doen en ook van andere hardware. Op de pc zijn alleen 4 usb poorten en een monitorpoort en geluidspoorten aanwezig. Ik kan de automatische wizard van nieuwe hardware even volgende geven voor installatie. Veilige modus werkt ook niet want de F8 wordt nog niet aangestuurd. PS/2 is niet meer op de machine aanwezig. Is dit een gevalletje hopeloos en/of herinstalleren met de handel? Dat zou dan alleen maar door die achtelijk USB zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:06
Zitten het toetsenbord en de muis via een hub aangesloten? Zo ja, dan wil het nog weleens verholpen zijn door ze even direct op de PC aan te sluiten. Vooral de hub in de monitor van Dell monitoren wil nog weleens tegen werken uit ervaring.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De automatische installatie van de drivers werken niet meer maar ik heb via een trucje het opgelost. Ik heb de pc opgestart in dos. In de automatische opstartmap van het startmenu een bat bestandje geplaatst met de commando voor het registreren van een aantal DLL waardoor de automatische installatie van hardware weer automatisch zou moeten gaan. Dat is gelukt en dat werkt nu.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!