Brander pakt DVD+RW niet...

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb 2 weken terug een nieuw setje DVD+RW schijven van Philips gekocht. Echter ik kan niks branden op deze DVD's... Hiervoor had ik ook DVD+RW schijven maar dan van het merk imation, die pakte hij wel altijd!
Nou ok, pech gehad dacht ik. Gisteren dus maar een ander merk gekocht, namelijk Sony (Imation hadden ze niet). Maar jammergenoeg hiermee precies hetzelfde probleem.

Wat ik bedoel is dat wanneer ik de dvd in de brander doe en begin met branden dat het brandprogramma dan zo goed als meteen een foutmelding ("Brandproces mislukt met 4x") geeft en dus totaal niks brand. Bij Nero spuwt hij de dvd dan uit, bij deepburner krijg ik een foutmelding en stopt hij gewoon.
Bij de optie dvd wissen (ik dacht misschien moet hij eerst eens gewist worden) krijg ik ook een foutmelding na een paar seconden: "Fout bij wissen schijf".

Wie weet hoe ik dit kan oplossen of waar het probleem zit?

Ps. Ik heb al een firmware update gedaan, maar helaas zonder succes. En de brander is een NEC 3520.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:25
Firmware is wel de weg als de brander verder goed is. Helaas is de dvd niet echt goed gestandaardiseerd, dus probeert men met (custom) firmware's er zo mogelijk een mouw aan te passen.

• Spurlie
Dus als ik je goed begrijp zou ik eens op zoek kunnen gaan naar custom firmware?

• Spurlie
Vandaag dan maar weer dezelfde imation schijfjes gekocht die ik eerst ook gebruikte. Maar nu werken deze ook niet!!!... :( :( :(

Ik snap er echt de ballen van! Gisteren heb ik nog geprobeerd om te branden op 1 van mijn oude imation schijfjes en daar kan ik wel gewoon nog op branden! Maar nu op een nieuw imation schijfje dus niet... Volgens mij kan de brander ze gewoon niet formatteren.

Heeft echt niemand hier een verklaring of oplossing voor?? :? |:(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat er voor een naam op het doosje staat zegt niks, dus kijk eens met cdspeed waar deze gemaakt is.
Mediacode dus.
Zoek eens op deze site www.cdfreaks.com

RW schijfjes zijn zeer gevoelig en de kwaliteit is zeer slecht indien je met cdspeed ckecked.