Veilige USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• foglight
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor het werk heb ik een veilige usb stick nodig. Reeds de Corsair Flash padlock tweemaal besteld, maar deze is eenvoudig te kraken, ondanks de hardwarematige beveiliging. (printplaatje van de beveiligde usb stick verwisselen met een printplaatje van de usb stick zonder code)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een usb stick die volledig hardwarematig beveiligd is, (dus geen vreemde fratsen aan inlogcodes op het scherm) waarbij bovenstaand truukje niet te doen is. Een stick waarbij hooguit het losmaken van de chip met code en het vastsolderen van een hergeprogrameerde chip de enige oplossing is om de data eraf te krijgen.

Graag hoor ik wat organisaties als Interpol, de AIVD, etc gebruiken als usb sticks en wat jullie zelf als goed alternatief zien.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

foglight schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:52:
Voor het werk heb ik een veilige usb stick nodig. Reeds de Corsair Flash padlock tweemaal besteld, maar deze is eenvoudig te kraken, ondanks de hardwarematige beveiliging. (printplaatje van de beveiligde usb stick verwisselen met een printplaatje van de usb stick zonder code)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een usb stick die volledig hardwarematig beveiligd is, (dus geen vreemde fratsen aan inlogcodes op het scherm) waarbij bovenstaand truukje niet te doen is. Een stick waarbij hooguit het losmaken van de chip met code en het vastsolderen van een hergeprogrameerde chip de enige oplossing is om de data eraf te krijgen.

Graag hoor ik wat organisaties als Interpol, de AIVD, etc gebruiken als usb sticks en wat jullie zelf als goed alternatief zien.
Als ik de nieuwsberichten mag geloven, gebruiken dure organisaties voornamelijk USB sticks die je makkelijk verliest zonder encryptie.

Even serieus: op de Frontpage van Tweakers hebben ze een aantal keer geprobeerd dit soort dingen te testen en alle beveiligingen faalden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat is er mis met TrueCrypt?

Als ge geen logincodes wilt, wat is dan het nut van de beveiliging als iemand je stickje pikt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• foglight
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Met logincodes doelde ik op een programma dat op het scherm verschijnt. Het is voor het systeembeheer een stuk eenvoudiger de sticks uit te geven dan om ook nog eens de onderhoud van een dergelijk programma te verzorgen. (updates, drivers die botsen, etc.)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:20
TrueCrypt. "Handige" veiligheid bestaat niet, veiligheid is altijd een 'gedoe'. Gewoon TrueCrypt gebruiken, dat is al vrij gemakkelijk en veiliger is er niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Geheime diensten etc gebruiken gewoon encryptie's ... Een usb stick beveiligen opzich heeft geen zin..

Ik dacht dat ze gekleurde usb sticks hadden die in een houder stonden , alle data die daarop gaat die word geencrypt ( waarschijnlijk hardwarematig ofzo) .

De fout ( 1 van de vele ) die toen bij aivd is gemaakt , is dat de data op de verkeerde usbstick is gezet en dus niet geencrypt was.

De Cia gebruikt waarschijnlijk geen encryptie .. die schieten gewoon iedere onbevoegde dood die zich binnen een straal van 3 km van hun stick bevind .. , vrouwen en kinderen eerst :D

Maar serieuze : USB stick beveiligingen 'kunnen' bijna niet slagen .. encryptie daarintegen is een heel stuk veiliger.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:48
is een biometrisch usb stick niet iets wat jij zoekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicsshowplace.com/images/isimages/DHBIOMD1G.jpg

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Brent schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:02:
TrueCrypt. "Handige" veiligheid bestaat niet, veiligheid is altijd een 'gedoe'. Gewoon TrueCrypt gebruiken, dat is al vrij gemakkelijk en veiliger is er niet.
Truecrypt moet een driver installeren.

http://www.truecrypt.org/docs/?s=traveller-mode
You need administrator privileges in order to able to run TrueCrypt in 'traveller' mode.
Als de chip lossolderen zou werken zou ik het niet veilig vinden, encrypty is heel veel veiliger, maar dan moet je per definitie eigenlijk al een programma draaien om het wachtwoord in te tikken.
aryan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:24:
is een biometrisch usb stick niet iets wat jij zoekt:
Vingerafdruk apparatuur is niet echt volwassen....

http://www.theregister.co...feat_fingerprint_sensors/

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 13-09-2007 15:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou eens naar Safeboot kunnen kijken.
Dit wordt verkocht door o.a. Fox IT, die high profile klanten bedient. (Overheid / Banken)
Voordeel van Safeboot is dat je een policy server hebt, waarmee je policies kunt opleggen.

Truecript kan natuurlijk ook, is gratis en zeer geschikt voor stand-alone deployment :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Zou er in 5 jaar(!) helemaal niets veranderd zijn?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

cowgirl schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:41:
Zou er in 5 jaar(!) helemaal niets veranderd zijn?
Kun je me dan een usb pendisk linken die uitspraken doet over het beveiligings nivo?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02

Hoicks

Techno!

Hoe staat het met de kingston secure sticks?
Deze gebruiken een 256bit aes hardwarematige encryptie.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Pagina: 1