[XP] PC reageert niet op toetsenbord na invoeren wachtwoord*

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Een vreemd probleem: een Dell Dimension 8400 met Windows XP Professional start gewoon op, tot het inlogscherm. Als ik daar ook maar één letter van het wachtwoord invul, reageert de PC vervolgens niet meer op het (PS/2-)toetsenbord. De muis kan ik nog wel bewegen. De PC is aangesloten op een KVM-switch, en die bevriest (één lampje blijft aan totdat de PC uit is).

Ik kan 'm vervolgens wel uitzetten met de knop (Windows sluit 'm dan normaal af).

Met een Ubuntu-CD'tje kan ik het toetsenbord gewoon gebruiken. Als ik een USB-toetsenbord aansluit kan ik in de BIOS wel werken en ook in het menu van Windows voor veilige modus etc. maar ik kan geen wachtwoord invoeren.

Voordat ik Windows herstel of iets dergelijks wil ik even rondvragen of iemand weet hoe het probleem kan zijn ontstaan.

Bij opstarten in veilige modus krijg ik de vraag of ik vax347b.sys wil laden (onderdeel van Alkohol 120%) maar dit niet laden maakt niets uit.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat doet de PC zonder KVM-switch (dus ook niet aangesloten op de PC)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pinockio
Bij aansluiten van een losse muis en toetsenbord (PS/2) gebeurt hetzelfde, alleen is het dan zo dat ook de muis bevriest (vreemd).

Ook aansluiten van een USB-muis helpt niet (die werkt (nog) niet) en als ik twee keer control-alt-delete wil doen om handmatig gebruikersnamen in te voeren bevriest de muis ook. Weer kan ik wel Windows afsluiten met de knop.

Het lijkt erop dat Windows geen commando's van het toetsenbord accepteert.

[ Voor 54% gewijzigd door pinockio op 13-09-2007 14:09 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Start eens in Safe Mode, draai MSConfig en sloop zoveel mogelijk Startup-items eruit.

Het lijkt erop dat een service ergens in kickt en random je invoerapparatuur dwars zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pinockio
Ehhh ook in Veilige Modus en Veilige Modus met Command Prompt kan ik niet inloggen. Zelfde probleem.
(Veilige Modus was het eerste wat ik probeerde.)

Het zal inderdaad een service zijn, maar één die ook tijdens Veilige Modus wordt gestart.

Misschien is het een virus?

Ik ga wel een in-place upgrade uitvoeren (Windows er overheen installeren).

[ Voor 61% gewijzigd door pinockio op 13-09-2007 14:11 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS in de titel per de Windows Clients - Policy .
Graag zelf doen voortaan :)

Ook een LiveCD getest met een willekeurig OS om uit te schakelen of dit een driver of hardware probleem is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
en een usb aansluiting?

you had me at EHLO

• pinockio
Heel flauw, maar... het stond er al in:
pinockio schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:56:
(...)
Met een Ubuntu-CD'tje kan ik het toetsenbord gewoon gebruiken. Als ik een USB-toetsenbord aansluit kan ik in de BIOS wel werken en ook in het menu van Windows voor veilige modus etc. maar ik kan geen wachtwoord invoeren.
(...)
Inmiddels al bezig met een reparatie-install.
En dat blijkt te werken. Wel krijg ik en passant nog een BSOD maar dat los ik op door een of andere vage "NGO Optimized" Nvidia driver te verwijderen... Werkt dus weer.

[ Voor 27% gewijzigd door pinockio op 13-09-2007 15:49 . Reden: toelichting ]

Pagina: 1