Interlink: Audiophile 192 --> Yarland amplifier

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
Ha,

Ik heb enige tijd een nieuwe Hifi set aangeschaft (Yarland FV34CIII & AE aegis evo 3). Nu luisterde ik altijd veel muziek af van mijn computer, en wil dit ook blijven doen. Daarom heb ik een geluidskaart met o.a. een goede DAC gekocht, de M-Audio audiophile 192 :D (http://www.dolphinmusic.c...p/flypage/product_id/4802).

Nu moet de geluidskaart alleen nog aan de versterker gekoppeld worden.. (6.3mm to Phono )
Na wat zoeken leek me deze kabel geschikt, ware het niet dat die is uitverkocht:
http://www.dolphinmusic.c...p/flypage/product_id/2145

Bij de locale electronicazaak boden ze me soortgelijke draadjes aan voor 8E per stuk. Deze lijken me niet voldoen. Ik geloof totaal niet in die voodoo Hifi, maar ze gaan lopen langs een WIFI router en mogen dus wel redelijk ge-shield zijn. Daarnaast mogen de uitgangen corrosie technisch zeker goldplated zijn (toch?).

Laatste punt is dat de uitgangen bij deze geluidskaart gebalanceerd zijn. Is daar nog rekening mee te houden met de keuze van de kabel?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Er hangen in winkels zat kabels om keuze uit te maken, van een paar euro tot excessief veel geld. Je zult toch echt gewoon zelf daaruit moeten kiezen. Als je amp niet gebalanceerd is hoef je daar ook geen rekening mee te houden.

Ik zie eigenlijk het hele probleem niet...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• joepurlings
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 16:14

joepurlings

Message posted by Youpey!

Een accesspoint gebruikt 2,4Ghz frequentieband.
Hoorbaar geluid bevindt zich tussen 20Hz en 20kHz, je AP moet dus wel heel slecht ontworpen zijn om deze band te storen :)

Kijk anders eens op new-line.nl en koop gewoon een kant-en-klare DAP kabel, deze zijn flexibel, stevig en prima afgeschermd. Daarnaast zijn ze vooral niet te duur.

Youpey

• Ik ben het!
joepurlings schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:09:
Een accesspoint gebruikt 2,4Ghz frequentieband.
Hoorbaar geluid bevindt zich tussen 20Hz en 20kHz, je AP moet dus wel heel slecht ontworpen zijn om deze band te storen :)

Kijk anders eens op new-line.nl en koop gewoon een kant-en-klare DAP kabel, deze zijn flexibel, stevig en prima afgeschermd. Daarnaast zijn ze vooral niet te duur.
Klinkt goed! Bedankt .. Ik kom dan bij zoiets uit: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=20523.
Dat zou wel kwaliteit moeten zijn dus?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
De kan deze adapters met een gewone interlink gebruiken.

Edit: of als je minder signaalverlies wilt, deze pluggen aan een gewone interlink solderen.

Edit: of gewoon deze kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tha Ra op 13-09-2007 14:29 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben het! schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:50:Bij de locale electronicazaak boden ze me soortgelijke draadjes aan voor 8E per stuk. Deze lijken me niet voldoen.
Waarom niet?
€8,- is een mooie prijs voor een huis tuin en keuken kabel; als daar de juiste connectoren opzitten zie ik niet echt in waarom een kabel van €13,- beter zou zijn.
Enige voordeel van die €13,- kabel is dat er wat stevigere connectoren aanzitten. (Neutrik achtigen)
Ik geloof totaal niet in die voodoo Hifi, maar ze gaan lopen langs een WIFI router en mogen dus wel redelijk ge-shield zijn.
De eerste kabel/receiver die interferentie gevoelig is voor WIFI (zoals gezegd: 2.4 GHz) moet ik nog tegenkomen.
Daarnaast mogen de uitgangen corrosie technisch zeker goldplated zijn (toch?).
Het gaat er niet beter van klinken hoor.
Laatste punt is dat de uitgangen bij deze geluidskaart gebalanceerd zijn. Is daar nog rekening mee te houden met de keuze van de kabel?
Ja, enigszins. Het type kabel wat je aantoond (Monojack --> Cinch) is prima geschikt.
Je moet (duh) wel 2 van deze kabels hebben voor stereo natuurlijk.

Bij feedback kan je overigens ook aan dit soort kabels komen.

Edit:
Sja, spuit11 gevoel. Inmiddels al een paar extra opties hierboven verschenen.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 13-09-2007 14:33 ]

Alles kan stuk.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Even gewoon uit interesse.....wat voor soort muziek luister ja van je PC?
veel MP3-tjes? Als het veel MP3 is, neem dan de goedkoopste kabel, je luistert dan ook al naar 'verneukte' muziek, dan zal die minder kabel er niet veel toe doen

[ Voor 45% gewijzigd door kaajee op 13-09-2007 16:35 ]

• Ik ben het!
kaajee schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:50:
Even gewoon uit interesse.....wat voor soort muziek luister ja van je PC?
veel MP3-tjes? Als het veel MP3 is, neem dan de goedkoopste kabel, je luistert dan ook al naar 'verneukte' muziek, dan zal die minder kabel er niet veel toe doen
Ja ja ja die kennen we nou wel weer.. Een standaard geluidskaart/inferieure DA converter verneukt nog wel meer (dus ook je audigy II etc.)... Zoveel nerdjes die zich zitten te r*kken op FLAC terwijl ze de handel op hun brakke creative ;( setje draaien. 95 % van de mensen hoort sowieso boven de 128bit geen verschil meer.. Organiseer je eigen blinde testje zou ik zeggen. Dit is al zo vaak onderuit gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Ik ben het! op 13-09-2007 16:52 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik ben het! schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:49:
[...]

Ja ja ja die kennen we nou wel weer.. Een standaard geluidskaart/inferieure DA converter verneukt nog wel meer (dus ook je audigy II etc.)... Zoveel nerdjes die zich zitten te r*kken op FLAC terwijl ze de handel op hun brakke creative ;( setje draaien. 95 % van de mensen hoort sowieso boven de 128bit geen verschil meer.. Organiseer je eigen blinde testje zou ik zeggen. Dit is al zo vaak onderuit gehaald.
Nou ik hoef geen blinde test te doen, ik hoef ook geen interlink tussen een goede geluidskaart en een redelijke goede (audiofiele) versterker om vervolgens 'mismaakte' muziek af te spelen.....

Jij zou een blinde test moeten doen met verschillende interlinks!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik ben het! schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:50:

Heb je gebalanceerde ingangen op je versterker? Zo ja koop dan niet die kabel in je 1ste post, deze is nl ongebalanceerd.

Heb je geen gebalanceerde ingang op de amp gebruik dan wel de juiste uitgang op de kaart

Ik zou gewoon die kabel zelf maken met een paar knappe pluggen en een stukje canare of belden kabel

• Ik ben het!
Jur schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:55:
[...]

Heb je gebalanceerde ingangen op je versterker? Zo ja koop dan niet die kabel in je 1ste post, deze is nl ongebalanceerd.

Heb je geen gebalanceerde ingang op de amp gebruik dan wel de juiste uitgang op de kaart

Ik zou gewoon die kabel zelf maken met een paar knappe pluggen en een stukje canare of belden kabel
Er zitten geen gebalanceerde ingangen op de amp. Maar volgens mij heeft de kaart alleen maar gebalanceerde uitgangen. Is dat een probleem?
Zelf maken van de kabels zie ik niet zo zitten. Ken je een webwinkel die de kabels waar jij het over hebt verkoopt?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben het! schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:04:
Er zitten geen gebalanceerde ingangen op de amp. Maar volgens mij heeft de kaart alleen maar gebalanceerde uitgangen. Is dat een probleem?
Zoals eerder gezegd: dit maakt niets uit. De soort kabel die je in de TS laat zien is prima geschikt.

Koop gewoon een willekeurige kabel die je leuk/mooi vindt, elke mono-jack -> RCA voldoet prima. Als je hem eerst wil testen vraag dan gewoon of dat mogelijk is. Bij de meeste serieuze zaken is dat geen probleem.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.