Toon posts:

AVR435 in protect?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag sprong mijn AVR 435 na het inschakelen direct weer op standby. (1 SEC)
Ik heb de processor gereset kabel gecontroleerd en afgekoppeld maar nog steeds dit probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderd

jip bekent probleem
De travo is aan het overleiden .
trouwens de resset knop voor de travo zit op de travo (kleine naalt pakken en een lamp dan zie je het zitten)
Soms slaat de travo in zijn beveiliging bij het aan zetten wegens geen idee.
Ik weet wel als steets terug komt en dat je het zo moet ressetten dat je de harmankardon weg kan brengen.
Ik had de avr 335 met het zelfde probleem (2weken oud)
3x weg gebracht en toen omgerolen tegen een denon versterker die nu nog steets speelt.

Verwijderd

Weet je zeker dat er nergens iets van draden contact maken.
Of had je hem flink open staan, ik had zelf ook een keer met avr 130 dat ie na een tijdje in protectie sloeg, Maar na 10 minuten deed ie het weer gewoon. Dus waarschijnlijk is er wel iets defect.

Verwijderd

Topicstarter
Waren het maar draadjes die contact maakten was het niet zo'n probleem :)
Maar een trafo resetten..... hoe wil je een berg windingen resetten?
Bedoel je niet iets anders?

Ik heb hem ook niet flink open gehad eigenlijk het was van de een op andere dag. Ook niet dat hij uitviel tijdens spelen oid. Erg raar.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 17:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:54:
Waren het maar draadjes die contact maakten was het niet zo'n probleem :)
Maar een trafo resetten..... hoe wil je een berg windingen resetten?
Bedoel je niet iets anders?

Ik heb hem ook niet flink open gehad eigenlijk het was van de een op andere dag. Ook niet dat hij uitviel tijdens spelen oid. Erg raar.
Er zit gewoon een drukschakelaar op je voeding.
Daarom moet je die in drukken en word de spannings regelaar weer vrijgeven.
Dan start je harman kardon weer op (hard reset)
Deze drukschakelaar word niet in je handleiding genoemt (techniesedienst heeft het me vertelt)
Pak een zaklamp en kijk langs de travo en je ziet het zelf.
Je kan er zo bij zonder de versterker te open dus verbreek je de garantie ook niet.

Ging zeker uit vlak na dat je het apparaat aan heb gezet .
Moet je voor de gein door op de power drukken zie je van zelf de lampen flikkeren en gaat het niet meer aan tot dat de schakelaar op de voeding word ingedrukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het type zal wel net iets anders zijn hier zit geen schakelaar bij de trafo.
Wel zit er een powerknop (onder de on knop) aan de voorzijde achter de klep gewoon op het bedieningspaneel maar had daar geen succes mee

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/AVR435-1.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 22:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:05:
Het type zal wel net iets anders zijn hier zit geen schakelaar bij de trafo.
Wel zit er een powerknop (onder de on knop) aan de voorzijde achter de klep gewoon op het bedieningspaneel maar had daar geen succes mee

[afbeelding]
Knopje is zeer klein maar zit er wel (knopje moet je schuin door de openingen kijken niet recht er boven op) ( het zit verborgen)
anders haal je de deksel er even af
schoefjes losdraaien met een zeer goeie passende schoefendraaier.
En zie je het gelijk zitten.
Geloof me hij zit er op omdat alle modelen de zelfde travo hebben (alleen de basis modellen niet)

Verwijderd

Topicstarter
deze dus niet :)
Zit er niet op, ik zat ook nog te denken aan de eindtrap (transistor) aangezien hij bij de eerste keren ook een brom gaf.
Maar dat is ook weer raar omdat ik hem niet hard heb gehad.
Pagina: 1