Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Problemen met applicaties en fixes/workarounds *

Pagina: 1
Acties:
  • 5.436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het configureren van mijn nieuwe pc. Deze pc bevat 4gb aan geheugen, en daarom heb ik dus gekozen voor vista 64-bit. Van tevoren gecheckt of voor al mijn apparaten 64-bits drivers waren voor vista, en voor alles was er een geschikte driver. (geschikt is dus helemaal niet hetzelfde als goed, dom natuurlijk 8)7 )

Het blijkt dat veel hardwaredrivers (of windows zelf) niet goed om kan gaan met 4gb geheugen of meer. Zowel mijn creative X-fi extreme music als mijn hauppauge PVR-150 werken niet goed als er 4gb in mijn computer zit. Windows werkt wel, en ziet keurig 4GB.

Het probleem zat hem in de memory remapping feature van mijn asus p5k moederbord. Als deze optie uitgeschakeld wordt, dan werkt alle hardware prima met vista mee. Dit heeft alleen tot gevolg dat windows nog maar 3 van de 4 gb herkent. Kun je dus net zo goed 3gb kopen, en vista 32 bits...

Het idee van dit topic is in de eerste plaats irritatie uitten, en schelden op de slechte drivers van verschillende fabrikanten. Maar we kunnen elkaar ook helpen door hier te posten welke apparaten wel en niet werken. En mochten er betere drivers beschikbaar komen, dat we dat dan hier aan elkaar melden.

Dit is de relevante hardware van mijn pc:

windows 64-bit
4gb geheugen
asus P5K (met P35 chipset)

Dit werkt er niet:
creative X-fi extreme music
(extreme ruis over de speakers, onafhankelijk van volume instelling, begint zodra de driver wordt geladen)

hauppauge PVR 150
(alleen in staat een groen scherm tevoorschijn te toveren in Media center, bijgeleverde software werkt niet)

Dus, wat zijn jullie problemen, en hoe hebben jullie het op kunnen lossen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen ervaring met die twee tools, wel even een huishoudelijke vraag: wil je nu simpelweg een opsomming van problemen (lijkt me zwaar onnuttig) of wil je een oplossing voor specifiek jouw vragen? In dat tweede geval vind ik de otpictitel 'het grote "Vista 64-bit + 4GB" irritatie topic' niet handig gekozen, in het eerste geval ga ik het topic denk ik sluiten omdat een opsomming zo weinig zin heeft :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Het idee was idd een opsomtopic. Na een heleboel gegoogle kwam ik erachter dat er redelijk veel problemen zijn met 4gb+vista 64-bit. (niet zo'n rare combinatie)

Maar naast de problemen zijn oplossingen natuurlijk ook handig. (anders is het topic inderdaad vrij zinloos) Mensen die beta drivers of open source drivers gevonden hebben die wel werken zonder memory remapping uit te zetten. Ik heb ze namelijk niet gevonden.

Maar dit topic zou handig kunnen zijn voor mensen die dezelfde problemen als ik hebben, en er niet achter komen wat het probleem is...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het probleem zit 'm totaal niet in die 4 Gigabyte, het probleem zit 'm in het feit dat je memory remap doet, zet dat eens af.

Hier op GoT is iemand met 8 Gigabytes aan RAM, en als ie memory remap afzet, gaat er 1.3 Gigabytes aan RAM af, maar kan ie wel perfect TV kijken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem,
Asus m2v bord en 4gb 6400 geheugen
Mijn probleem is i.c.m een hauppauge PVR-150 MCE
Ik gebruik vista media center en als ik deze open dan krijg ik soms groen beeld met hier en daar een paar beeldjes werkend tv tussendoor en haperend geluid.
De andere keer krijg ik zwart beeld wat ook zwart blijft,
Gek genoeg is het probleem dan opgelost als ik opnieuw start en dan als eerst media center open.
Maar om nu telkens opnieuw op te starten als ik tv wil kijken zie ik dus ook niet zitten :X

EDIT 3-10-2007:
Werk nu al tijden met de memory remap uit en vista ziet nu dus 3,2gb aan geheugen.
Tv kijken werkt perfect , nergens meer last van gehad.
Zou er nog een tijd komen dat ik tv kan kijken met 4gb geheugen ? en kan iemand mij uitleggen waarom de memory remap icm met mijn tv kaart niet samen gaat , (wat is het technische verhaal van de memory remap) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 20:44 ]

Verwijderd

Ook ik heb problemen met Vista 64-bit en 4GB RAM.

Mijn setup is:

Asus P5K (P35 chipset)
Intel Core Duo CPU E6750 @ 2.66 GHz
4x 1GB Kingston KVR800D2N5K2/2G

Met 2 reepjes werkt het perfect, maar waar heb je dan nog een 64-bit OS voor nodig :S

Is er inmiddels al een oplossing???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 16:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:34:
Ik heb hetzelfde probleem,
Asus m2v bord en 4gb 6400 geheugen
Mijn probleem is i.c.m een hauppauge PVR-150 MCE
Ik gebruik vista media center en als ik deze open dan krijg ik soms groen beeld met hier en daar een paar beeldjes werkend tv tussendoor en haperend geluid.
De andere keer krijg ik zwart beeld wat ook zwart blijft,
Gek genoeg is het probleem dan opgelost als ik opnieuw start en dan als eerst media center open.
Maar om nu telkens opnieuw op te starten als ik tv wil kijken zie ik dus ook niet zitten :X

EDIT 3-10-2007:
Werk nu al tijden met de memory remap uit en vista ziet nu dus 3,2gb aan geheugen.
Tv kijken werkt perfect , nergens meer last van gehad.
Zou er nog een tijd komen dat ik tv kan kijken met 4gb geheugen ? en kan iemand mij uitleggen waarom de memory remap icm met mijn tv kaart niet samen gaat , (wat is het technische verhaal van de memory remap) _/-\o_
Ik heb ook problemen met mijn Hauppauge PVR500. Ik wil wil wel eens proberen om die "remap" uit te schakelen. Waar doe ik dit en kan je dat ook per programma uitschakelen ?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:28:
[...]

Ik heb ook problemen met mijn Hauppauge PVR500. Ik wil wil wel eens proberen om die "remap" uit te schakelen. Waar doe ik dit en kan je dat ook per programma uitschakelen ?
bios, nee, gebruik google

Verwijderd

Sorry maar ik heb met google gezocht naar "memory remapping enabled" voor mijn Gigabyte X38 DQ6 bord maar helaas niets gevonden. Misschien dat iemand me verder kan helpen want zo is het met mijn Hauppauge PVR-500 ook niet veel.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Memory mapping is gewoon dat onder andere PCI-apparaten benaderd worden met adressen boven de 4GB, om op die manier 4GB aan RAM te benaderen/adresseren.

Ik geloof dat je in het hoofdmenu van het BIOS even op ctrl-F1 moet drukken om alle opties te krijgen. En dan ergens bij Advanced BIOS Features even wat menu's langs lopen op iets wat de 'memory remap'-functie kan aan- en uitzetten. Ik denk alleen dat het standaard uitstaat, dus in dat geval zou je er niet veel mee opschieten. Maar even controleren kan geen kwaad in ieder geval. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ook ik wou Windows Vista Ultimate 64bit aanaschaffen, omdat ik ook een pc heb met 4GB ram, maar nu zit ik te twijfelen, want ik heb een Wintv-PVR 150 MCE kit en deze zal dus waarschijnlijk niet werken met 64 bit.

Ik heb op hauppaughes site versie 3.2 van de software gevonden, is deze dan niet geschikt op 64 bit, zie het namelijk ook nergens staan.

Mijn systeem:

Intel pentium Core2Duo E6550 Conroe
Asus p5k mobo
Asus Nvidia Geforce 8600GTS
4 GB DDR2 Ram

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zou dit topic niet beter over "Asus + 4GB irritatie topic" kunnen heten? Ik heb Vista met 4GB en een Intel M/B en heb nergens last van. Er wordt gewoon 4093MB herkend (OK, ik mis dus 3 hele MB's) en alles werkt.

Momenteel is dat feitelijk de reden dat ik Vista 64 draai. Ik draaide jarenlang W2003 met 4GB maar heb moeten overstappen naar Vista nadat ik een nieuwe geluidskaart kocht die onder W2003 met 4GB tot BSOD's leidde. Onder Vista heb ik nergens last van.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

downtime schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:16:
Zou dit topic niet beter over "Asus + 4GB irritatie topic" kunnen heten? Ik heb Vista met 4GB en een Intel M/B en heb nergens last van. Er wordt gewoon 4093MB herkend (OK, ik mis dus 3 hele MB's) en alles werkt.

Momenteel is dat feitelijk de reden dat ik Vista 64 draai. Ik draaide jarenlang W2003 met 4GB maar heb moeten overstappen naar Vista nadat ik een nieuwe geluidskaart kocht die onder W2003 met 4GB tot BSOD's leidde. Onder Vista heb ik nergens last van.
Daar gaat het totaal niet om, het gaat over memory remap en een PVR-150 (MCE), als beiden gebruikt worden, krijgt ge bijna nooit fatsoenlijk beeld!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:06
wilde net zeggen heb met 6gb met een asus p5w nergens last van met memory remap aan,
maar ja dan heb ik ook geen pvr-150 tv kaart

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Wellicht ter overvloede, want ik zie dat het hierboven al een aantal keer genoemd is, maar hier nog even in detail het hoe en wat over de 'Remap Memory Feature': http://www.jdsoft.nl/_stuff/remap.mht op Asus P5-Series borden.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxious op 28-12-2007 13:33 ]

Verwijderd

Noxious schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:33:
Wellicht ter overvloede, want ik zie dat het hierboven al een aantal keer genoemd is, maar hier nog even in detail het hoe en wat over de 'Remap Memory Feature': http://www.jdsoft.nl/_stuff/remap.mht op Asus P5-Series borden.
Waar kan ik Remap Memory Feature in het BIOS op ENABLED zetten in mijn Gigabyte X38 DQ6? CRTL+F1 geven geen optie te zien.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Wat staat er in het boekje van je moederbord? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:43:
[...]

Waar kan ik Remap Memory Feature in het BIOS op ENABLED zetten in mijn Gigabyte X38 DQ6? CRTL+F1 geven geen optie te zien.
Waarschijnlijk heeft het een andere naam... Heb je eventueel andere opties die ongeveer hetzelfde klinken in je BIOS staan? ;)

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 21:12
Waarschijnlijk heeft het een andere naam... Heb je eventueel andere opties die ongeveer hetzelfde klinken in je BIOS staan? ;)
Het is dan het simpelst om even in Vista je geheugen terug te brengen naar 3 GB.
Dat kan softwarematig:

Start ->Uitvoeren
Tik in: bcdedit /set {current} removememory X
(wel als administrator uitvoeren)

Vul bij X in hoeveel geheugen je wilt verminderen in MB
Dus als je van 4 naar 3 GB wilt:

bcdedit /set {current} removememory 1024
En dan booten.

Je kunt hetzelgde ook met een leuk tooltje doen:
http://www.vistabootpro.org/

[ Voor 12% gewijzigd door twaeker op 05-01-2008 22:39 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Noxious schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:31:
[...]

Of misschien heeft 't die optie gewoon niet / werkt het vanzelf. Mijn P35C-DS3R herkent op de default settings gewoon de volle 4GB.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

:( :( Ik heb sinds gisteren na een tijdje met 2GB gedraait te hebben weer geupgraded, naar 8GB.

Wou ik weer tv gaan kijken, en ik kreeg een mooi zwart beeld, daar gaan m'n Simpsons :+

En aangezien Hauppage nog steeds geen nieuwe driver uitgebracht heeft, zit ik nog een tijdje met zwart beeld...

[ Voor 23% gewijzigd door Snake op 10-01-2008 18:58 ]

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:10
Ik heb eenzelfde soort probleem, alleen heb ik geen Asus maar een Asrock mobo en geen TV- of geluidskaart maar een WLAN PCI kaart (Conceptronic C54Ri). Ik heb Vista 64bit en 4GB geheugen, en als ik in de BIOS memory remapping aanzet heb ik dus mooi extra geheugen, maar werkt de kaart niet meer naar behoren. Het gekke is dat de kaart nog wel verbinding kan maken met mijn WiFi access point, maar ik krijg op geen mogelijk meer verbinding tot internet.

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:10
Inmiddels heb ik een oplossing voor mijn probleem: Naast de driver van Conceptronic moest ik ook nog de utility van Ralink (maker van de chipset) downloaden en installeren, dan werkt het allemaal naar behoren! :)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 19:12
Snake schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:57:
:( :( Ik heb sinds gisteren na een tijdje met 2GB gedraait te hebben weer geupgraded, naar 8GB.

Wou ik weer tv gaan kijken, en ik kreeg een mooi zwart beeld, daar gaan m'n Simpsons :+

En aangezien Hauppage nog steeds geen nieuwe driver uitgebracht heeft, zit ik nog een tijdje met zwart beeld...
Ik had het probleem ook, tot ik vandaag weer probeerde en er achter kwam dat het nu WEL werkt. Dit nadat ik een bios update heb gedaan naar de laatste Beta van mijn Asus Formula Blitz en windows vista SP1 er op heb gezet.

Dus ik weet niet of het aan sp1 ligt of aan de bios update of de combinatie, maar nu werkt het wel gewoon.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 10:59
Vista 64bit boot bij mij niet met 4 gb.

geschiedenis:

P35C-DS3R + 2 gb (2x 1 gb corsair 800mhz matched pair) + E6300 + WinXP = Prima
P35C-DS3R + 2 gb (2x 1 gb corsair matched pair) + E6300 oc naar fsb 400 + WinXP = prima
P35C-DS3R + 2 gb (2x 1 gb corsair matched pair) + E6300 oc naar fsb 400 + VistaHP 64b = prima
P35C-DS3R + 4 gb (4x 1 gb corsair matched pair) + E8200 + Vista Home Premium 64 bit = prima
P35C-DS3R + 4 gb (4x 1 gb corsair matched pair) + E8200 oc naar fsb 425+ VistaHP 64b = klokt terug na boot, ongeacht of ik het wijzig. Negeert als het ware mijn OC instellingen.
P35C-DS3R + 2 gb (2x 1 gb corsair matched pair) + E8200 oc naar fsb 425+ VistaHP 64b = prima
P35C-DS3R + 4 gb (2x 2 gb G.skill 800mhz matched pair) + E8200 + Vista Home Premium 64 bit = Geen opstarten Vista, wel opstarten XP Bij het opstarten naar XP blijft ook mijn OC intact. Timings geheugen staan op auto.

Specs G.Skill: 2GB F2-6400CL5D-4GBPQ DDRII 800 1.8-1.9V
Specs Corsair: 1GB CM2X1024-6400 800mhz 2,1V

Ik ga zo even uitzoeken of indien ik mijn OC eruithaal hij wel naar vista boot, maar ik krijg er sterk het gevoel dat bij het laden van Vista hij niet overweg kan met het geheugen, en dat het probleem hem dus niet zit in mijn OC of hardware... Voor de duidelijkheid vista64bit starte wel op met 4 reepjes corsair van 1gb alleen viel het dan niet meer over te klokken...

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
K heb ook vista ultimate x64 met 2x2 gb patriot bankjes, en het enige probleem dat ik tot nog toe ben tegen gekomen is:

hauppauge winTV 3000 met remote control; ik moet het IR-programma (stuurprogje voor de remote) steeds reloaden; vista staat niet toe dat het programma opstart na een reboot; ik heb ook getracht het programma als beheerder te laten uitvoeren, ik heb getracht het progje toe te voegen aan 'op te starten' programma's, maar windows accepteerd dit niet en dus moet ik het na iedere reboot in m'n tray toestaan; "geblokkeerde programma's toestaan" .. wel vervelend, maar verder niet ernstig. Ik zou misschien met een beetje tweaken aan de beveiliging van vista kunnen gaan klooien, maar dat zie ik niet echt zitten; die beveiligingsmaatregelen zitten er natuurlijk niet voor niets op :)

Verwijderd

Asus P5K mobo in combinatie met PVR-150 werkt prima onder M$S Vista 64-bit

Let op!!!

1. Remap Memory Feature moet altijd aan staan als je een 64-bit OS gebruikt
2. Installeer de drivers van Hauppauge_cd_3.4D1 of hoger
3. Installeer PowerDVD of een Mpeg encoder
4. MCE TV werkt nu als een zonnetje _/-\o_

Regards,

Funzz

M$S Vista Ultimate 64-bit
Asus P5K mobo
Intel Q6600 proc
PVR-150 TV
4GB DDR2 800 dual channel mem (2x2GB Corsair XMS2)

Microsoft kort je nog altijd af met MS, niet M$. Verder zijn de groeten doen niet nodig, wij Tweakers doen elkaar continue de groeten. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door pasta op 07-01-2009 04:01 ]

• juan pablo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:26:
Asus P5K mobo in combinatie met PVR-150 werkt prima onder M$S Vista 64-bit

Let op!!!

1. Remap Memory Feature moet altijd aan staan als je een 64-bit OS gebruikt
2. Installeer de drivers van Hauppauge_cd_3.4D1 of hoger
3. Installeer PowerDVD of een Mpeg encoder
4. MCE TV werkt nu als een zonnetje _/-\o_

Regards,

Funzz

M$S Vista Ultimate 64-bit
Asus P5K mobo
Intel Q6600 proc
PVR-150 TV
4GB DDR2 800 dual channel mem (2x2GB Corsair XMS2)
Hoi,

(Nog iemand die een WinTV-PVR-150 probeerd werkend te krijgen op een Vista 64bit machine met in dit geval 6GB geheugen)

Ik heb bovenstaande geprobeerd met de meest recente drivers voor de WinTV kaart
(deze dus: http://www.hauppauge.de/b...port/support_xpvista.html )

Het resultaat:

WinTV applicatie, werkt totaal niet, PC "bevriest" voor kortere perioden steeds.
Schokkerig beeld, echt niet naar te kijken.
Vreemde is dat na installatie binnen Mediacenter de tuner perfect werkt, prima beeld, niet schokkerig etc.

ECHTER.............., na de PC te hebben gereboot, binnen Mediacenter alleen nog maar een zwart scherm met kort daarna een mededeling op blauwe achtergrond met iets van "SIGNAL LOST......"
Over de WinTV App. heb ik het dan al niet eens meer..... :(

Dit is toch eigenlijk diep triest, waarom kunnen ze dit (M$S en HP) niet oplossen.
Windows Vista 64bit met 4+ GB wordt nu toch zo langzamerhand gemeengoed ?
Memory remap uitzetten is natuurlijk kolder, ook ga ik niet terug naar XP. (of 32bit Vista, want dan is die 6GB nutteloos)

M$S en HP: FIX IT PLEASE !!!! :(

Mijn config:

CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad, 2666 MHz
Motherboard Name Asus P5E
Video Adapter NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB)
Memory Kingston HyperX 6GB

Kort voor install. WinTV kaart is deze pc opnieuw met Vista Ultimate 64bit (SP1)
geher-installeerd.

Zie ook topic: http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=15715

JP
En voor jou geldt hetzelfde als funzz hierboven. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door pasta op 07-01-2009 04:02 ]

• joostman111
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 22:12
Ook ik had problemen met Vista 64 bit, 4 Gb+ geheugen en de pvr150 tv-kaart. Het lijkt er echter op dat deze opgelost zijn door een workaround beschreven op het bovengenoemde forum (http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=15715)

Hier wordt middels de msconfig tool het maximale gebruikte geheugen op 4095 Mb gezet. Indien je 4 Gb gebruikt zou je officieel 4096 Mb geheugen kunnen gebruiken.

Na de workaround heb ik de officiele driver van de hauppage site gehaald (PVR-150-500_2_0_48_25037_WHQL.zip) en geinstalleerd. Het systeem gereboot en TV kijken werkt als een zonnetje... Ik heb inmiddels een aantal reboots gedaan en tot dusver is het blijven werken.

Het is vervelend als je 6 Gb intern geheugen hebt (had ik dus), dat betekent dat je 2 Gb feitelijk weg kunt gooien. Maar indien je 4 Gb hebt is deze workaround misschien de moeite waard.

• lowlander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2024
Hier even de bevindingen van iemand met een Gigabyte P35-DS3R, Vista 64bit, een HP MCE150 tv kaart en 6 GB geheugen.

Ik had eerst 2 Gb in dit systeem zitten met de MCE150 tv kaart, alles werkt een jaar prima (TV kijken, opnemen e.d.). Besloot 3 weken terug te upgraden naar 6 Gb geheugen en toen begonnen de problemen met mediacenter. Schokkerige beelden, signaal verlies, groen beeld. Kortom er viel niet meer mee te kijken. Na zoeken kwam ik op de volgende driver voor de HP MCE150 kaart: "070206 amity2 2.0.48.25037.prerelease"

En het werkt _/-\o_ Ik kan gewoon weer TV kijken en opnemen en heb 6Gb bruikbaar geheugen ....

Echter duurde dit slechts 2 weken, sinds gisteren (toen ik wat aan de Windows opstart instellingen had veranderd) is het weer terug bij af (groen beeld e.d.). Balen, maar het kan zeker werken, meer als 4 Gb en TV kijken met je MCE150. Hopelijk vogel ik dit weekend uit welke instellingen werkte (wat ik dus gisteren veranderd heb ^^).

Edit 13-12-208: Na herinstalleren van de HP MCE150 driver 2.0.48.25037. Zag ik een verandering in windows systeemconfiguratie. Als de optie selectief opstarten is geselecteerd met daaronder Originele opstartconfiguratie gebruiken uit, heb ik een werkende HP MCE150 tv kaart en 6 Gb beschikbaar geheugen :D Als ik normaal opstarten selecteert, krijg ik weer de groene en schokkerige beelden.

Succes

[ Voor 18% gewijzigd door lowlander op 13-12-2008 15:17 ]

Verwijderd

De fix is als volgt

Bij de functie opstarten moet je het geheugen ietsjes aanpassen van 4096mb naar 4088

Alle credits naar Tyler-K http://forum.ncix.com/for...ubpage=1&product_id=13167

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:49:
De fix is als volgt

Bij de functie opstarten moet je het geheugen ietsjes aanpassen van 4096mb naar 4088

Alle credits naar Tyler-K http://forum.ncix.com/for...ubpage=1&product_id=13167
Sorry maar dat is toch geen oplossing? Ik heb niet voor niets 8 GB in m'n pc zitten O-)
Maar eh....voor de mensen met 4 GB is dat idd wel een workaround...

UPDATE: Wauw..'k krijg net een mailtje over mijn klacht dat de PVR-500 niet werkt op Vista 64bits (als je meer dan 4 GB memory hebt). Ik kan hem omruilen voor een andere kaart...

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2008 11:23 ]

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 12:54
Het gekke bij mij is dat ik memory remap moet uitzetten anders werkt mijn ACCESS POINT niet. Als ik het aanzet en 4 GB gebruik dan kan ik met mijn wireless pci wel connecten naar de router, maar niet naar het access point, die veel dichterbij is en dus sneller (vooral gamen).

Dit probleem ligt dus gek genoeg aan het access point (die dus niets te maken heeft met mijn PC op zich)... zo het lijkt. Nu moet ik het doen met 3326 GB ip 4.

[ Voor 6% gewijzigd door Jack Flushell op 06-01-2009 16:23 ]

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 12:54
Update

Het was een driver probleem. van mijn linksys WMP54G kaart.

Oplossing:

Deze driver downloaden van Ralink (chipboer), hier:
PCI/mPCI/CB(RT2760/RT2790/
RT2860/RT2890)

En dan als volgt:

1 Run the exe, with or without the program, does not matter. As long as driver installs
2 Go to device manager
3 right click - update driver software
4 choose: - Browse My Computer...
5 choose: - Let me pick...
6 Choose Netork Adapters
7 Choose Ralink
8 Choose Ralink RT61 Wireless LAN V2

Daarna kun je weer met 4 GB geheugen internetten.... Woei, dat linksys dit zelf nog niet weet...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

TheVMaster schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:06:
UPDATE: Wauw..'k krijg net een mailtje over mijn klacht dat de PVR-500 niet werkt op Vista 64bits (als je meer dan 4 GB memory hebt). Ik kan hem omruilen voor een andere kaart...
Mja, als ik zo deze pagina bekijk heb je er alsnog weinig aan:
Currently, WinTV receivers used with the 64-bit version of the Vista Media Center application are limited to less than 4GB of memory.
;)
edit:
Ik voer tevens even een titelfixje uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 07-01-2009 04:03 ]

Signature

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
pasta schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 03:58:
[...]

Mja, als ik zo deze pagina bekijk heb je er alsnog weinig aan:
[...]
;)
edit:
Ik voer tevens even een titelfixje uit. :)
Dit slaat volgens mij alleen op PCI kaarten, de 2200 die ze mij aanbieden is PCI Express. Ik las op een andere hauppauge website (weet niet meer precies waar) dat de kaart het keurig doet met pc's met meer dan 4 GB....

• rdvtx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
De HVR 2200 is toch niet echt een oplossing voor een PVR500? tenzij je DVB-T hebt.

Waar heb je eigenlijk naartoe gemaild?
Pagina: 1