Toon posts:

[xp] pc perikelen, het loopt fout!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een gloednieuwe snelle nieuwe pc gekocht.
En heb er een aantal problemen mee gehad en nu start hij heel traag op en blijft hij altijd laden. Ook IE6 werkt nog niet momenteel.

Systeem: Windows XP
De avast antivirus staat er ook op, geregistreerd met licentie... hoewel hij op 'normaal' ingesteld is, lijkt het alsof het de dingen soms vertraagt.

Wat vooraf ging:

Het geluid werkte niet, programma's als volumeregeling en windows media
player startten niet op. Wel stonden er zaken op als ‘MSN Gaming Zone’ ... maar deels geïnstalleerd want ik kan daar niets van openen...
Dus ik dacht dat windows niet helemaal was geïnstalleerd.

Ik had updates geïnstalleerd, een windows setup cd ingestoken om de ontbrekende bestanden te installeren. Het was net alsof de pc de hele windows opnieuw aan het installeren was...
Toen de pc terug herstartte waren de scherminstellingen enzo eruit. Dus de drivers voor het
scherm en de geluidskaart heb ik terug geînstalleerd.
Voor het geluid was het RealTek software *zucht*)
Het geluid komt er nu wel uit op de uitgang vanachter op de pc maar niet uit de voorste uitgangen, waar ik ook een hoofdtelefoon in kan pluggen.
Enfin, er komt geluid uit, dat is toch al iets !

Nadien kreeg ik problemen met Internet Explorer 6: het crashte constant als je wou surfen etc...
Ik dacht te surfen naar Mozilla om meteen de Firefox te downloaden, maar het crashte elke keer... Probeerde op andere websites zoals Opera, maar elke keer ik op ‘download’ klikete crashte de browser - maar plots kreeg ik toch het kadertje van ‘opslaan’ op mijn scherm en kon ik de Opera browser downloaden en die werkt Perfect-A-Mundo! Die staat momenteel als standaard ingesteld op de pc. Ik ga ook nog de firefox downloaden binnenkort, want schijnt dat Opera veel spam binnenlaat.

Momenteel lijkt alles wel te werken, maar ik ga eens een defragmentatie doen zodat alles terug op zijn plek komt waardoor het iets sneller zal lopen. Want de opstart van de pc duurt lang en blijft altijd laden... en IE6 crasht nog steeds ... vreemd, wat kan ik hier aan doen?
Ik kan ook IE6 niet deïnstalleren, want het staat in configuratiescherm niet tussen de software enzo.

Zou een defragmentatie veel uitmaken?
Ik ben ook niet zo'n ervaren pc gebruiker... dus in de registers ga ik niet gaan knoeien. Ik had ook al van CCleaner gehoord, maar of ik daar als leek niets fout mee kan doen... Dus ik weet niet of ik dat ga doen.
Of heeft het te maken met de standaard Windows Firewall enzo?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Niet verder kloten, maar de PC terugbrengen naar waar je 'm gekocht hebt, met een duidelijke vermelding van je problemen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:45
Goede fipo :) Kon iets overzichtelijker, maar goed wat info =)

Wat je zelf zegt, je bent niet zo'n ervaren gebruiker, dus breng 'm gewoon terug naar waar je 'm vandaan hebt met ook de dingen die je hier vermeld hebt. Moeten ze gewoon repareren.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er staat op de factuur op: 'problemen: binnen de 5 dagen terug binnenbrengen'.

En ja... als ik die nu binnenbreng is dat niet onder garantie omdat het waarschijnlijk mijn fout is dat het niet werkt. Ik kan niet bewijzen dat die geluidsinstellingen enzo niet werkten toen.
En dan ga ik waarschijnlijk een betalende herstelling aan mijn been hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:49:
Maar er staat op de factuur op: 'problemen: binnen de 5 dagen terug binnenbrengen'.

En ja... als ik die nu binnenbreng is dat niet onder garantie omdat het waarschijnlijk mijn fout is dat het niet werkt. Ik kan niet bewijzen dat die geluidsinstellingen enzo niet werkten toen.
Dan zeg je dat je boven hun voorwaarden staat; de wet vertelt je dat je echt wel meer dan 5 dagen garantie op iets dergelijks behoort te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Afhankelijk van welke land je woont, maar volgens mij moet je in Nederland volgens de wet minimaal 1 jaar garantie geven op allerhande producten, waar volgens mij ook computers onder vallen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
En ja, ik heb geen auto om die pc terug te brengen, hiervoor ben ik weer afhankelijk van iemand anders die ik moet lastigvallen.
Maar ja dat doet er nu niet toe...
De rest van de pc werkt wel... dus als er eventueel zaken zijn waarmee het opstarten zou versnellen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:53:
En ja, ik heb geen auto om die pc terug te brengen, hiervoor ben ik weer afhankelijk van iemand anders die ik moet lastigvallen.
Maar ja dat doet er nu niet toe...
De rest van de pc werkt wel... dus als er eventueel zaken zijn waarmee het opstarten zou versnellen?
Ik snap dat je graag verder wil met je PC maar gezien "de uitval" is het raadzamer om de PC terug te brengen met een duidelijke klachtomschrijving.

Eventueel, als de winkel vervelend is, kan je beginnen met een in-gebreke-stelling om in ieder geval de procedure voor wettelijk recht/garantie in gang te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 13-09-2007 13:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Wat zijn je systeem specs ?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik me herinner (want ik ben momenteel niet thuis):
- Windows Xp
- Intel Core Duo
- 320 gb harde schijf
- 2 ghz geheugen
- moederbord van MSI

Maar daarmee ben je waarschijnlijk niet veel mee...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 14:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:49:

Nope :)
Zoals gezegd: dat is leuk bedacht van die winkel maar die vlieger gaat niet op.

Gewoon lekker terug naar de winkel dus :)
Zeker aangezien je zelf aangeeft er niet zo in thuis te zijn zou ik in dit geval niet teveel zelf doen.
Zaken als een headphone aansluiting voorop moeten vind ik gewoon werkend worden opgeleverd. Ik denk dat ze iets te snel zijn geweest en hun QA-unit even streng moeten aankijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 13-09-2007 14:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar een defragmentatie uitvoeren kan eigenlijk geen kwaad?
En het zou de pc misschien toch kunnen doen versnellen... of liever niet uitvoeren?

Enfin, 'k ga nog even wachten tot ik het thuis heb bekeken vanavond.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:30:
Maar een defragmentatie uitvoeren kan eigenlijk geen kwaad?
Het is niet je oplossing, voor een vijf dagen oude PC mag je gewoon verwachten dat ie het goed doet.
Ding is niet eens zoveel gebruikt dat ie uberhaupt gefragmenteerd kan raken :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:11

rimpeldinky

nani?

overigens zal het binnen 5 dagen waarschijnlijk gaan om je geld terug, garantie zit er vast en zeker meer op :) ook denk ik dat de winkel als je daar langs gaat er best even naar kijkt

*burp*

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het lijkt op een (erg) brakke Windows installatie, deze kun je vast zelf wel opnieuw installeren.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zit hij alsnog met allerhande extra programma's die hij moet installeren, en niet te vergeten de drivers. Ik weet niet hoeveel de gebruiker van computers weet, maar als hij in principe de computer zelf opnieuw kan installeren met drivers en programma's erbij, zou dit geen probleem moeten zijn. Scheelt heen en weer rijden. Tevens weet ik niet wat voor harde schijf er precies inzit, kan namelijk een SATA schijf zijn, dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk een floppy met drivers nodig (geen ramp als hij weet hoe en uiteraard een floppydrive heeft). Ik raad ook aan om windows er opnieuw op te zetten.

Commandline FTW

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hero Of Time schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:23:
Zit hij alsnog met allerhande extra programma's die hij moet installeren, en niet te vergeten de drivers. Ik weet niet hoeveel de gebruiker van computers weet, maar als hij in principe de computer zelf opnieuw kan installeren met drivers en programma's erbij, zou dit geen probleem moeten zijn. Scheelt heen en weer rijden. Tevens weet ik niet wat voor harde schijf er precies inzit, kan namelijk een SATA schijf zijn, dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk een floppy met drivers nodig (geen ramp als hij weet hoe en uiteraard een floppydrive heeft). Ik raad ook aan om windows er opnieuw op te zetten.
Tsja, als je zelf niet eens Windows en evt. extra programma's kunt of wilt installeren, zit hij imho op het verkeerde forum.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mercie allemaal voor de tips en advies.

Ondertussen werkt alles perfect.
Wat ik gisteravond gedaan heb:
- defragmentatie en disk cleanup
- IE7 geïnstalleerd (van de microsoft site gedownload) over de niet werkende IE6
- Ad Aware geïnstalleerd voor spyware ook tegen te gaan.
- Windows Updates uitgeschakeld (ik had ergens gelezen dat dat ook het opstarten vertraagt), standaard stond die ingeschakeld en elke keer je die pc opstartte vond hij 40 nieuwe updates. Start je je pc 3 keer na elkaar op, dan vind hij 3 keer na elkaar diezelfde 40 updates en installeerde hij die elke keer... Dat overbodig gedoe wou ik het opstartproces besparen.

=> Toen ik hem heropstartte kwam hij veel sneller klaar, zoals het hoort, omdat die Windows Updates niet meer moesten downloaden en installeren. (het lag waarschijnlijk hier aan)
+> IE7 werkt perfect, zonder te crashen.

Groetjes
Bulevardi

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:08:
Het lijkt op een (erg) brakke Windows installatie, deze kun je vast zelf wel opnieuw installeren.
^^ Als je bij elke opstart de OS updates opnieuw moet doen is je windows niet gezond.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:30:
[...]
Tsja, als je zelf niet eens Windows en evt. extra programma's kunt of wilt installeren, zit hij imho op het verkeerde forum.
Ik dacht, ik ga meteen bij Tweakers.net eens vragen omdat ik daar een 'degelijke' uitleg kan verwachten... tegenover crappy pc-hulp forums.

Wat blijkt dat ik bij andere fora wel uitleg krijg waardoor het gefixt is geraakt gisteren. En hier enkel "ga terug naar uw winkel".

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ja, je moet echt blij zijn met het advies om windows-updates uit te zetten, daar heb je toch niks aan en het vertraagd alleen maar 8)7

Als je updates niet goed geïnstalleerd worden, moet je op zoek naar de oorzaak en ze niet gewoon maar uitzetten. Anders kom je 't vanzelf een keer tegen als Blaster-2 (oid) de kop op steekt en je dus niet geupdate bent.

[ Voor 45% gewijzigd door J2pc op 14-09-2007 09:32 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• sjongenelen
  • Laatst online: 26-02 11:43
het lijkt wel alsof je een 2e handse hebt gehad :/

you had me at EHLO

• Hero of Time
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:23:
[...]

Ik dacht, ik ga meteen bij Tweakers.net eens vragen omdat ik daar een 'degelijke' uitleg kan verwachten... tegenover crappy pc-hulp forums.

Wat blijkt dat ik bij andere fora wel uitleg krijg waardoor het gefixt is geraakt gisteren. En hier enkel "ga terug naar uw winkel".
Dat komt omdat je aangaf niet veel van computers te weten. Wij geven dan het verstandige advies om naar de winkel te gaan ivm garantie. Had je dat achterwege gelaten, dan hadden we misschien verder met je meegedacht.

Hoe dan ook, prettig dat het is opgelost. Als je handmatig naar Windows Update gaat, krijg je nog steeds elke keer die 40 updates? Zo ja, dan is er toch iets niet helemaal in orde met je systeem.

Commandline FTW

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:23:

Het enige wat je nu hebt gedaan is symptoombestrijding, maar de oorzaak heb je nog niet aangepakt ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Omdat je bij een nieuwe computer mag verwachten dat hij het doet.
  • Je frontgeluid doet het niet, waarschijnlijk verkeerd of niet aangesloten. Je kunt natuurlijk zelf je kast opendraaien, maar dan ben je meestal wel garantie kwijt (indien niet in onderdelen in elkaar laten zetten)
  • IE6 crashed. Dit hoort natuurlijk niet, het ligt aan verkeerd geinstalleerde windows of bijvoorbeeld geheugenfouten. Nu heb je IE7 geinstalleerd, maar je hebt nog steeds kans dat bijv. geheugen gewoon brak is (misschien sowieso even testen via memtest)
  • Sloom door updates. Dit hoort dus ook niet, slecht install waarschijnlijk. Je hoort natuurlijk niet dezelfde updates steeds te krijgen. Het is een slecht advies om hem zomaar uit te zetten als je er geen verstand van hebt. Nu heb je kans dat je binnenkort zo'n spammer wordt zonder dat je het zelf weet of andere problemen krijgt. (en dan komt iedereen hier weer klagen)
  • Defragmentatie bij een nieuwe pc is best wel onzin. Er is nog niet veel installed/deinstalled en heen en weer gekopieerd om je schrijf gefragmenteerd te krijgen.
Conclusie van dit alles is dat de winkel een slechte service heeft geleverd. Dit resulteert dus in het advies om gewoon terug te gaan ivm garantie en problemen in de toekomst.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:39:
[...]

Het enige wat je nu hebt gedaan is symptoombestrijding, maar de oorzaak heb je nog niet aangepakt ;)
Ik heb nu ook eenmaal last van dat symptoom... niet van die oorzaak, want al de rest werkt perfect.

Die Windows Updates heb ik sinds deze pc voor 't eerst gezien. Op mijn vorige pc met windows xp kwamen die updates nooit en ik wist niet eens dat dat bestond. Evenals die Windows Firewall enzo... En ik heb al met veel pc's gewerkt die windows xp hebben en daar was dat ook overal uitgeschakeld.
> Het zal wel een reden hebben, denk ik dan.
Ook hier op het werk zijn er zo geen updates, dat is allemaal uitgeschakeld.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Op je oude pc zullen de updates wel automatisch zijn gegaan. Er is ook een optie zodat je niks ziet en automatisch installed. WindowsFirewall is ook best slecht, veel mensen hebben een andere firewall en in bedrijven zit er een firewall in het netwerk.
Op je werk wordt waarschijnlijk niet via WinUpdate gewerkt, maar de updates op een andere manier doorgedrukt worden.

Edit:
Maar het advies was dus goed in tegenstelling met die andere fora's, want als er zoveel mis is was het gewoon een slecht produkt.
Best grote kans dat we binnenkort weer van je horen als andere problemen verschijnen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 14-09-2007 09:58 ]

☻/
/▌
/ \

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:50:
[...]

Ik heb nu ook eenmaal last van dat symptoom... niet van die oorzaak, want al de rest werkt perfect.
Dat gaat wel over. Je krijgt vanzelf wel last van de oorzaak.
Die Windows Updates heb ik sinds deze pc voor 't eerst gezien.
En ze bestaan toch al jaren, en niet alleen voor XP
Op mijn vorige pc met windows xp kwamen die updates nooit en ik wist niet eens dat dat bestond.
Evenals die Windows Firewall enzo... En ik heb al met veel pc's gewerkt die windows xp hebben en daar was dat ook overal uitgeschakeld.
> Het zal wel een reden hebben, denk ik dan.
Ook hier op het werk zijn er zo geen updates, dat is allemaal uitgeschakeld.
Als je op een groot bedrijf met een ICT afdeling werkt zullen de updates (na getest en OK te zijn bevonden) automatisch uitgerold worden zonder dat de gebruiker daar iets van merkt.

Aan al je opmerkingen is te zien dat je geen pro-gebruiker bent. De enige goede 'fix' voor je probleem is dan ook gewoon teruggaan naar de winkel en hen het op laten lossen.
Misschien heeft je HD wel bad-sectors waardoor er een stuk van IE6 niet geladen en/of geupdate kon worden en de boel traag was / vast liep.

Door IE7 te installeren en de updates uit te schakelen heb je dat specifieke stukje van je HD op dit moment misschien niet (nauwelijks) nodig. Maar dit soort dingen is vaak een slecht teken voor de gezondheid van je schijf. En er komt een moment dat (bijvoorbeeld na een defragementatie) dat je dat stukje schijf wel nodig hebt en je problemen gewoon weer terug zijn (of erger nog, je defrag crashed en je FAT/NTFS corrupt raakt).

En dit is pas 1 van de mogelijke oorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 14-09-2007 10:19 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb toch al een firewall én antivirus van Avast, en antispyware van Ad Aware. Je kan je pc toch niet volproppen met vertragende middelen?
En ja, als ze je willen hacken dan doen ze het zoiezo hoor. Dat je nu beveiligt bent of niet.

Jullie zijn volgens mij echt wel doemdenkers die denken dat alles perfect zal lopen (met windows, o ironie).
Blijf eens realist en weet dat er altijd al problemen geweest zijn met pc's.
Volgens mij is 90% van jullie paranoia en zitten jullie 91% van de dag voor de pc om te zien of hij niet zou crashen.

Het is net als wanneer het regent dat je 4 kw's zou aantrekken en 2 paraplu's boven je hoofd zou houden, om de straat over te steken. En dat je bovendien voor je buiten komt nog twee bananen eet om je sterk te voelen zodat je niet flauw valt bij het trotseren van de regenbui...
Ik denk niet dat je zal nat worden wanneer je gewoon 1 paraplu gebruikt en hiermee de regen ook tegenhoudt op een nuchtere maag. Maar ook al gebruik je een paraplu van windows, en je gebruikt die deftig, die zal altijd wel iets doorlaten, hoe goed je die ook openhoudt.
En ja, dat is een stomme vergelijking.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:23:
Maar ik heb toch al een firewall én antivirus van Avast, en antispyware van Ad Aware. Je kan je pc toch niet volproppen met vertragende middelen?
En ja, als ze je willen hacken dan doen ze het zoiezo hoor. Dat je nu beveiligt bent of niet.

Jullie zijn volgens mij echt wel doemdenkers die denken dat alles perfect zal lopen (met windows, o ironie).
Volgens mij is 90% van jullie paranoia en zitten jullie 91% van de dag voor de pc om te zien of hij niet zou crashen.

Het is net als wanneer het regent dat je 4 kw's zou aantrekken en 2 paraplu's boven je hoofd zou houden, om de straat over te steken. En dat je bovendien voor je buiten komt nog twee bananen eet om je sterk te voelen zodat je niet flauw valt bij het trotseren van de regenbui...
Ik denk niet dat je zal nat worden wanneer je gewoon 1 paraplu gebruikt en hiermee de regen ook tegenhoudt op een nuchtere maag. Maar ook al gebruik je een paraplu van windows, en je gebruikt die deftig, die zal altijd wel iets doorlaten, hoe goed je die ook openhoudt.
Je snapt het echt niet hé ?

Er is zoals velen al zeggen een kans dat je PC hardwarematig niet in orde is (Front audio niet aangesloten). Dit heeft dus niets met Windows updates te maken. En hoe je praat over Windows updates, OK, meeste van ons hebben wel iets tegen Windows, maar als jij gewoon netjes je updates uitvoert, een simpel virus scannertje ben je al ver zat. En echt...die updates vertragen je PC minder dan die ad aware scan die je elke keer uit voert.

En een PC zonder stabiele basis crasht op den duur, meestal net na de garantieperiode ;)

En over dat doemdenkers, meeste hier zijn dagelijks bezig met hun PC, op elk gebied. Ervaring heet zoiets....

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Modbreak:En ik houd van mailtjes sturen, check zometeen je inbox maar

[ Voor 84% gewijzigd door sanfranjake op 14-09-2007 11:08 ]

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Modbreak:En ik moest gewoon deze post verwijderen om jou te wijzen op Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics, kinderachtig gedoe :/

[ Voor 76% gewijzigd door sanfranjake op 14-09-2007 11:08 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:23:
Er is een verschil tussen een professionele hacker (die jou als default privé persoon toch niet interessant vind) en iemand die een bekende bug/lek exploiteert om via jouw pc (veel) geld te verdienen met het verzenden van spam/hosten van pr0n etc/loggen van keystrokes(login/creditcard gegevens).

De eerste categorie hou je idd niet zomaar tegen, maar het risico daarop is gering.
De tweede categorie hou je makkelijk tegen door je systeem te updaten en een knappe virusscanner (+ eventueel firewall, afhankelijk van de hardware van je internet aansluiting).
Meer realistisch dan mensen die vinden dat updates je pc alleen maar traag maken.
En als je zo'n hekel hebt aan windows, waarom neem je dan geen Linux, of OSx ?
Ik denk dat de meeste mensen hier best op de hoogte zijn van problemen met pc's.
Het is gewoon een feit dat een schone, goed geupdate installatie veel stabieler is en blijft dat een configuratie die vanaf het begin al problemen gaf en niet geupdate wordt.
Je bent veel vatbaarder voor virussen, wormen en allerhande andere malware die je pc vertragen.
Dan wel een regen van verschillende zuren die door je paraplu heen vreten als je niet de nieuwste zuurvrije coating hebt :p
Absoluut een stomme vergelijking.
Je hebt maar 1 paraplu nodig. Maar als je weet dat er gaten in zitten, ga je toch ook een nieuwe kopen (updaten)? Of laat je je dan gewoon natregenen?

/edit
Maarten L schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:36:
Ik ben dol op dit soort topics! :D GTST is er niks mee =)
Absoluut.
En dat op vrijdag, heerlijk om zo ontspannen het weekeinde in te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 14-09-2007 10:49 ]

• Maarten L
@ bulevardi,

Aangezien ik nu in een enorm saai college zit neem ik even de tijd om mijn zegje te doen!

Op dit forum wandelen (in de figuurlijke zin van het woord) nou eenmaal mensen rond met verstand van zaken. Deze mensen geven dus iedereen het beste advies op basis van het probleem / situatie.

Probleem: de computer werkt niet goed; windows is waarschijnlijk brak geinstalleerd
Situatie: dit vindt plaats op een nieuwe pc, aangeschaft door een consument met gebrekkige technische kennis

Beste oplossing: ga niet proberen deze persoon bij te staan met allemaal technisch advies waar hij op korte termijn toch niks van gaat snappen.

DUS: vertel hoe hij het snelste zijn problemen kan oplossen --> ga naar de winkel waar deze gloednieuwe pc vandaan kom en vraag daar om ondersteuning.

Op dit moment heb je (zoals al eerder duidelijk werd gemaakt) _NIKS_ opgelost! Windows Updates zijn er niet voor niks en het is _ZEER_ onverstandig deze uit te schakelen.

Om je alle waaroms en dergelijke te besparen laat ik het hierbij, maar neem dat maar gewoon aan. Wil je serieus zelf problemen gaan oplossen dan is het tijd voor een studie Windows XP.

www.maartenlangelo.nl

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
=> Toen ik hem heropstartte kwam hij veel sneller klaar, zoals het hoort,
< Dat hoop ik toch niet voor je :+ .

Even serieus, je hebt een 'merk' pc gekocht in een winkel. Daarop staat vaak een hele hoop aan programma's geinstalleerd. Ook al is windows volgens jou 'onbetrouwbaar' en kunnen idd veel van die programma's je PC wel degelijk vertragen, de problemen die jij toegenkomt mogen niet voorkomen bij een gloednieuwe pc. Je heb het nu opgelost door het te omzeilen, maar daar schiet je uiteindelijk niets mee op. Hoogstwaarschijnlijk is er ook wat mis met je hardware.

Ik heb zelf jarenlang in een winkel gewerkt, en daar gebeurde dit nauwelijks. Heel soms met een showmodel wat verkocht was aan een klant, welke door ons uiteraard ook wel werd gebruikt om het een of ander te 'testen' ;). Hoe zag je doos en verpakking eruit? Was hij echt nieuw?

Als het toch gebeurde dan is het een DOA. Officieel had je daar bij ons 1 maand voor om hem terug te sturen naar de leverancier. Voor de klant dus binnen 5 werkdagen :9. Maar de levernacier doet in de meeste gevallen niet moeilijk, het winkelpersoneel wel. Het is een vervelend administratief werkje waar de meeste geen zin in hebben, maar met even doorzeuren krijg je het heus wel voor elkaar! Laat je niet te snel afpoeieren!

Zoals de meeste tweakers hier raad ik je ook echt aan om dit apparaat terug te sturen. Vroeg of laat krijg je er alleen maar meer problemen mee.

Succes

Edit : Lol, wat een hoop reacties in korte tijd ;). |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Reteip op 14-09-2007 10:55 ]

• Maarten L
En Reteip bedoeld met DOA; Dead On Arrival. Technische blabla hier ook =)

www.maartenlangelo.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:50:
[...]
Hoe weet je dat als je zelf aangeeft er niet zoveel verstand van te hebben? ;)

Je hebt een gloednieuwe pc waar je wat problemen mee hebt, gaat deze zonder de nodige kennis zelf proberen op te lossen, en slaat vervolgens elk nuttig advies wat we je kunnen geven in de wind.
De kans is groot dat je nu alleen maar verder in de problemen gaat geraken, vandaar ook het advies om terug naar de winkel te gaan en het hun op te laten lossen.
Desnoods vraag je of je mee mag kijken terwijl zij ermee aan de slag gaan, zodat je er iets van kan leren :) Meeste shops die ik ken doen daar niet zo moeilijk over als je het netjes vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
> buiten het advies om naar de winkel te gaan (wat talloze keren is herhaald) - en dat had ik ook kunnen bedenken, maar ik hoopte hier toch andere info te horen.

Is er daarbuiten geen ànder advies?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 11:55 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:54:
> buiten het advies om naar de winkel te gaan (wat talloze keren is herhaald) - en dat had ik ook kunnen bedenken, maar ik hoopte hier toch andere info te horen.

Is er daarbuiten geen ànder advies?
Nee, ik denk dat alle nuttige opties wel genoemd zijn. Verder is het in mijn opinie nogal zonde van je tijd, aangezien het een nieuw product is wat niet goed werkt. Daar heb je gewoon garantie op. Door sommige van de dingen die je heel misschien zou kunnen doen, kast openschroeven& onderdelen vervangen/testen, verspil je waarschijnlijk dat recht op garantie.

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 14-09-2007 12:01 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik zou de updates uitschakelen, de firewall disabelen en geen virusscanner installeren: dan loopt je windows-systeempje echt het lekkerst!

of je kijkt in de systeem-eventviewer (start-> uittvoeren -> eventvwr.msc) of er gekke meldingen langskomen. Daar staan normaal gezien een heleboel warnings en zelfs errors, maar de meeste warninges kan je over het algemeen negeren. Maar welke, dat is de kunst (of je gebruikt de Microsoft-site)

[ Voor 53% gewijzigd door Witte op 14-09-2007 12:04 ]

Houdoe

• Maarten L
Of je koopt een apple =) Dat is echt iets voor mensen zoals jij...

www.maartenlangelo.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En met die laatste twee replies is denk ik wel het graf gegraven voor dit topic.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En laten we geen offtopic discussies gaan voeren verder ;)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.