ATI X1950 Pro+driver 7.9=opgeblazen kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op mijn PC met Intel 3.2Ghz en 1GB geheugen en AGP X1950 kaart heb ik gisteren de laatste driver geinstalleerd. Na afronding van de installatie volgt automatisch een reboot. Vervolgens komt de pc nooit meer op, ook niet in safe modus. In safemodusblijft ie hangen op het bestand AGP440.nogwat. Vervolgens wilde ik Windows herstellen met de originele CD. Na het startscherm hangt de pc ook weer. Hij gaat niet eens XP-bestanden laden. Dos schermen zien e normaal uit, maar grafisch dus niet. Kan de driver de videokaart opgblazen hebben of moet ik het ergens anders zoeken?

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
normaal gezien zou een driver je install niet overhoop moeten halen maar ik het al wel vreemder gezien. Maar ik verwacht niet dat je videokaart opgeblazen is waarschijnelijk is er wat verkeerd in je windows install. Heb je voor de reboot geen andere rare dingen gedaan geinstalleerd? Je kunt vrij makkelijk kijken als je video kaart kapot is door er een linux live cd in te drukken. Maar zoals je al aangeeft zien de schermen er normaal uit dus geen kapote videokaart.

• Silverback
Bedankt voor je antwoord. Onder Dos ziet het er normaal uit, maar kan me wel voorstellen dat je onder windows meer onderdelen aanspreekt van deze kaart. Op zich wel een goede opmerking om de computer op te starten met een Linux cd. Je zegt weliswaar dat er wat met mijn windows aan de hand is, maar als ik zelfs de computer niet opgestart krijg dmv een clean install vanaf de cd, trek ik de conclusie dat er wellicht toch wat meer aan de hand is, maargoed de linux cd is een goede start. ik heb ook nog een andere pc met een X800-kaart, dus die kan ik ook nog omwisselen.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
Voor AGP kaarten moet je het bij Catalyst 7.6/7.7 houden, 7.8 en 7.9 en AGP gaat niet goed. Probeer idd even met een X800 (moet wel AGP zijn natuurlijk en dan hopen dat ie dan ook niet raar gaat doen, omdat de andere kaart ook AGP is) op te starten en dan even een systeemherstel of in veilige modus Catalyst 7.9 verwijderen en proberen opnieuw op te starten en vervolgens in Windows weer Catalyst 7.7 installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Flipjack op 13-09-2007 13:18 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Nee, dat kan niet.
Dan had je het namelijk in je DOS scherm ook wel gezien.
Hoogstwaarschijnlijk is er per ongeluk iets mis gegaan in je Windows waardoor hij nu niet meer opstart. Wat je kunt doen is kijken of je met de laatst werkende configuratie kunt opstarten. Volgens mij vraagt windows dit, maar geen idee of je dit zelf op kunt roepen. In iedergeval tijdens het opstarten op F8 drukken. Daar zou het volgens mij moeten staan.

• Flipjack
En als hetgene wat Arunia zegt werkt en alles doet het weer, ga dan niet eigenwijs weer naar Catralyst 7.9 en blijf bij 7.7 ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flipjack schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:17:
Voor AGP kaarten moet je het bij Catalyst 7.6/7.7 houden, 7.8 en 7.9 en AGP gaat niet goed. Probeer idd even met een X800 (moet wel AGP zijn natuurlijk en dan hopen dat ie dan ook niet raar gaat doen, omdat de andere kaart ook AGP is) op te starten en dan even een systeemherstel of in veilige modus Catalyst 7.9 verwijderen en proberen opnieuw op te starten en vervolgens in Windows weer Catalyst 7.7 installeren.
bied catalyst na 7.7 geen support meer voor agp ofsow?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flipjack
Door MrMilli, dinsdag 11 september 2007 18:54

Ati adviseert om driver 7.7 te gebruiken voor AGP kaarten. 7.8 en 7.9 zijn niet stabiel met AGP kaarten. Kan de link niet direct vinden.

--------------------------------------------------------------------------------
Door edie, dinsdag 11 september 2007 20:30

Ah, vandaar dat ik een BSOD kreeg na installatie van 7.9... Een 'inifinite loop' in ati2dvag.dll.

Snel maar weer 7.7 geinstalleerd.

-------------------------------------------------------------------
de x1950 agp wordt niet hoger gesupport als versie 7.7. Staat direct voorin het changelog.
Staat bij de reacties van "ATi Catalyst 7.9 final" op T.net.

[ Voor 13% gewijzigd door Flipjack op 13-09-2007 13:50 ]

• Silverback
Ik was enige dagen niet online, dus had bovenstaande posts niet gelezen. Het lukte mij niet mijn pc te herstellen. De pc opengemaakt en wat me opviel is dat de HD ontzettend warm was, dus dacht aan een hitte probleem. Een andere HD gepakt. Opnieuw geinstalleerd en dat ging allemaal goed totdat ik de driver 7.9 weer ging installeren. Na een succesvolle installatie volgde de reboot en vervolgens blijft ie hangen in de boot. Ik neem dus bovenstaande ter harte, ga opnieuw installeren, maar ga niet verder dan 7.8 (deze werkte nog wel).

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik heb 7.8 samen met een x1950 pro agp dat gaat opzich goed maar er zijn een paar dingen waar ik mijn twijfels bij heb en die problemen zijn begonnen nadat ik 7.8 heb geinstalleerd ik zal ff downgraden en kijken hoe het dan gaat.

Edit

Nu ik 7.7 heb geinstalleerd zijn idd de kleine problemen weg. en nu maar hopen dat ati snel de nieuwste drivers weer beschikbaar maakt voor de x1950 agp.

[ Voor 26% gewijzigd door Defector op 17-09-2007 09:29 ]

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 07:52
Hebben we het hier alleen over de XP drivers of geld dit ook voor de Vista drivers?
Pagina: 1