Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dll toevoegen aan VB.Net webproject sloopt code completion

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Vandaag kwam ik op het idee om een stukje C# code te gaan gebruiken in mijn ASP.Net project waar gebruik wordt gemaakt van VB. Het gaat hier om een stukje code van de MSDN site die ook unsafe operaties gebruikt. Om dit ding te gebruiken vanuit mijn code heb ik twee opties:
- zet het ding in App_code/CS en voeg deze toe als code directory in web.config, stel vervolgens de /unsafe optie in voor cs bestanden (dit zijn de enige C# bestanden, dus de unsafe optie maakt verder niet uit)
- compileer het ding naar een .DLL en zet deze in de bin map

Optie 1 gebruik ik nu, maar liever gebruik ik optie 2. Ik heb met Visual C# 2005 Express Edition de betreffende code naar een DLL gecompileerd, deze in de bin map gezet en vervolgens wil ik dit ding gebruiken. Op dat moment begint Visual Web Developer ongelofelijk traag te worden, worden er allemaal references in mijn web.config gegooid en werkt vervolgens de code completion alleen nog heel beperkt of zelfs helemaal niet meer. Standaard dingen zoals System.Data kunnen dan ineens niet meer gevonden worden. Het project zelf werkt verder nog gewoon op de webserver, maar eraan ontwikkelen wordt zo gewoon een onmogelijkheid vanwege de gesloopte ontwikkelomgeving.

Bovenstaand probleem heb ik nu bij 3 projecten gehad, collega's hier snappen er ook niets van en hebben het probleem ook al eerder gehad, wat dus ook blijkt voort te komen uit het gebruik van DLLs in de bin map. Het vreemde is daarbij dat sommige DLLs wel gewoon werken en sommige DLLs dus bovenstaand probleem veroorzaken. Op google kan ik hier zeer weinig tot niets over vinden (ik krijg over het algemeen alleen hits over het ontbreken van compileermogelijkheden van VWD express).

Is er iemand die dit probleem eerder heeft gezien en hier destijds een oplossing voor heeft gevonden?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Maar waarom voeg je de dll niet gewoon alleen toe als referentie?

If it isn't broken, fix it until it is..

• _JGC_
Als ik die DLL als referentie toevoeg gebeurt er precies hetzelfde. Of ik dat ding nou handmatig in de map zet of via de UI als referentie toevoeg heeft als enig verschil dat bij het toevoegen via de UI het hele project meteen in de soep loopt, bij het handmatig kopieren duurt het eventjes voor VWD doorheeft dat het bestand er staat en gaat dan automatisch de web.config aanpassen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
'tis maar een idee, maar mss helpt het om je VS bij te werken met alle updates/sp's als dat nog niet gedaan is?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _JGC_
Bij Microsoft Update staan geen servicepacks of updates voor Visual Studio meer, deze zijn allemaal al geinstalleerd op dit systeem (inclusief SP1)

Verwijderd

Gebuik gewoon VS ipv de Express en je kunt het C# project als extra project aan je solution hangen.

Misschien dat dat helpt?

• _JGC_
Een andere VS versie of editie zou het niet opgelost hebben. Ik heb uiteindelijk met hulp van VWD 2008 Beta2 het probleem gevonden: deze begon over het ontbreken van rechten om iets met de DLL te kunnen doen.
We ontwikkelen hier vanaf een netwerkshare van de testwebserver, wat dus de oorzaak is van dit probleem. In de .Net configuratie op mijn systeem heb ik nu de rechten versoepeld voor het intranet en nu werkt ineens alles wel zoals het hoort. Ik ben blij dat Microsoft het ontbreken van een fatsoenlijke foutmelding heeft aangepakt in de nieuwe versie, anders was ik nog een week aan het zoeken geweest naar een oplossing.
Pagina: 1