Pinnacle Studio 11 probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor een pensioenfeest zijn we videoboodschappen aan het bewerken. Nu lopen we binnen Studio 11 tegen wat probleempjes aan.

We zijn op het werk aan het monteren geslagen en hebben al het werk op een externe harde schijf opgeslagen in de hoop dat we het op meerdere computers kunnen benaderen. In eerste instantie lukte dit.

We zijn begonnen op een Laptop draaiende op Windows XP. Aangezien deze laptop toch aardig wat moeite had met het bewerken omdat de specs aan de lage kant waren, zijn we verder gegaan op een nieuwere laptop met Windows Vista Home Premium. De projecten waren vanaf de externe schijf gewoon te openen zodat we verder konden bewerken. Mijn collega heeft de externe schijf mee naar huis genomen om thuis nog wat dingen toe te voegen. Ook hier geen problemen.

Nu zijn de bewerkingen afgerond en we willen het project converteren naar DVD. Hier gaat het mis. We hebben één keer een schijf kunnen maken. Na het bekijken van de DVD hebben we nog wat foutjes gevonden en hebben het project aangepast om opnieuw een DVD te maken. De optie schijf maken doet nu helemaal niets meer. Er is voldoende ruimte op de schijf maar het proces start gewoon niet. We kunnen er wel een avi-bestand van maken maar het lukt niet meer om een Video_TS map aan te maken.

Als oplossing hoopte we de externe schijf op mijn eigen PC aan te sluiten om te proberen het project hier om te zetten naar een DVD. Nu is het probleem hier dat hij de projecten niet kan openen (Windows Vista Home Premium). Ik krijg een melding dat het project niet te openen is en dat er een leeg project wordt aangemaakt.

Alle instellingen zijn identiek en de verwijzingen staan naar de juiste mappen. We zijn een hele tijd bezig geweest maar hebben nog geen oplossing kunnen vinden. Ook een zoektocht op internet heeft niets opgeleverd.

Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen van dit probleem? Of is de keuze voor een externe schijf niet handig geweest ivm met tijdelijke bestanden of iets dergelijks?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...