Geluidskaart keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Moguh dames/heren,

Ik heb nu thuis (zie specs onderaan) een Z5500 en een Terratec Aureon 7.1 PCI met Vista x64

Onboard is een Realtek kaart (niet blij mee)

Heb specifiek gekozen voor de Terratec omdat ik graag optical audio wil gebruiken ipv een bunch aan kabels, der zitten er namelijk al genoeg aan mijn Z5500 en ik vind de kwaliteit velen malen beter (scherp gehoor)

Het punt is nu, HW acceleratie. (ta ta ta damm "dramatic reverb")

Ik bespeel behoorlijk graag muziek en games.
Voor muziek is deze kaart subliem, maar games is echter bedroevend.

Ben ik aan het kijken naar een X-Fi kaart maar geen enkele heeft een Optical out... bijna overwogen om er 1 te halen maar toch weiger ik.

Nu de vraag:
Is er een kaart die wel deze combo heeft??

Hoor het graag en bedankt!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 15:03
Denk dat je dan maar 1 keuze hebt:

http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php

Optical en toch een X-Fi chip met EAX 5.0 etc :)

Verwijderd

Je was me net voor:P

Verwijderd

De Creative X-fi Gamers Edition heeft WEL een optical out (3.5mm formaat).
gebruik deze kaart zelf en werkt prima! Helaas geen DD Live encoding.

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Cubefanatic schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:14:
Denk dat je dan maar 1 keuze hebt:

http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php

Optical en toch een X-Fi chip met EAX 5.0 etc :)
Hartstikke bedankt voor je feed man. Ik zal eens kijken hoeveel ik die op de kop kan tikken, misschien een shopje dat je weet? Zelf zal ik ook nog zoeken.
De Creative X-fi Gamers Edition heeft WEL een optical out (3.5mm formaat).
gebruik deze kaart zelf en werkt prima! Helaas geen DD Live encoding.
DD Live lijkt me wel fijn, maar dan vraag ik me af hoe die optical dan aangesloten wordt op mijn Z5500

Verwijderd

Weet niet wat jouw Z5500 is, maar ik heb die kaart gewoon met een universal optical cable aangesloten. Kun je dus zelf kiezen aan welke kant je de mini-TOS doet. Aan de andere kant kun je dan de gewone TOS link doen.

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:28:
Weet niet wat jouw Z5500 is, maar ik heb die kaart gewoon met een universal optical cable aangesloten. Kun je dus zelf kiezen aan welke kant je de mini-TOS doet. Aan de andere kant kun je dan de gewone TOS link doen.
Ah dat wou ik idd ff weten... er is dus ook een kabel van TOS naar miniTOS, maar ik denk toch dat ik voor de andere kaart ga want die heeft wel DDLive wel zo fijn om een DVD te kijken met het geluid wat meegeleverd is ;)

Ik ben alleen benieuwd waar ik dat ding kan vinden want ik heb nog geen enkele shop gevonden die hem levert.

Verwijderd

Ik kijk met de SB Live Gamers edition ook gewoon DVD in DD5.1 of DTS hoor, dat decode ie gewoon niet en gooit ie 1 op 1 door naar mijn receiver die er vervolgens mee aan de gang gaat.
Mijn receiver geeft dus ook netjes aan dat het een DTS of DD5.1 signaal is dat ie ontvangt.

DDLive is er alleen voor dat ie realtime DD kan encoden, voor het afspelen van een DVD is dat dus niet nodig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, waar denk je dat Audio & HiFi voor is :?
- waar dan ook op GoT zijn "Welke moet ik kopen?"-topics ongewenst. Een Tweaker kan zelf kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.