Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AVR] AVRdude win32 versie

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 16:14
Ik heb deze

http://www.fischl.de/usbasp/

prachtige programmer gebouwd en nu zou ik deze graag willen gaan gebruiken. Echter daar is het programma AVRDUDE voor nodig. Geen probleem zou je zeggen gewoon even downloaden, van de site van AVRDude. Maar nu komt het: "Ik kan geen gecompileerde win32 versie vinden :? " Hoe kom ik nu aan de juiste gecompileerde versie waarin de USBasp library is mee gecompileert? Want zelf heel de zooi voor windows compileren ik zou niet eens weten waar ik moet gaan beginnen.

Heeft toevallig iemand een exe van deze versie of weet iemand waar ik dat kan vinden?

Mocht iemand zeggen google dan graag ook even de juiste zoek term erbij. Zodat ik de volgende keer het zelf ook kan.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Als het goed is zit avrdude bij het winavr pakket.

www.madwizard.org

Verwijderd

Avrdude zit dacht ik bij Winavr.
edit: te laat :P

Ik weet alleen niet of die versie direct usb programmers ondersteund, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je libusb nodig hebt en een "driver" achtig iets.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 11:29 ]

• DigiBeer
Die driver heb ik in iedergeval wel die stond namenlijk op de site van de programmer.
Ik heb WinAVR nu gedownload en ga proberen of de AVRdude die erbij zit ook de zgn. USBasp onderstuunt. Bedankt voor het wijzen in de richting van WinAVR.

EDIT:Hij doet het, ik heb er al meteen een mega88 mee geprogrameerd. Dank u allen.

[ Voor 16% gewijzigd door DigiBeer op 13-09-2007 12:06 ]

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Sorry voor de kick, maar heb je voor die programmer nog speciale andere dingen gemaakt/gedaan om de ATmega88 te flashen? De reden dat ik dit vraag is omdat ik problemen met deze chip heb met een andere programmer (STK500), zie: http://gathering.tweakers...ist_messages/1271146/last

• DigiBeer
Geen probleem die kick,
ik heb verder voor die programmer niets speciaals gemaakt. Ik gebruik alleen een 6 polige ISP header zoals die ook op de STK500 zit om de programmer te verbinden met mijn target boardje.

Ik heb in middels al wat AVRs geprogrammeerd en ook heel wat problemen gehad met programming mode FAILED dit had meestal als oorzaak dat de programming speed te hoog was. Of target voltage te laag. Maar het probleem wat jij schets in jou post ben ik nog niet tegen gekomen.
Pagina: 1