Toon posts:

Is de syncmaster 2032 MW ideaal voor een (Retro-)gamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.953 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerste post in dit forum.

Ik ben een behoorlijk fanatieke gamer, vooral d.m.v. retro game consoles. Zo heb ik de volgende consoles, die ik op de genoemde manier aansuit op een beeldscherm:
- Atari 2600, aangesloten via antenne ingang op een 16 jaar oude 55cm TV
- Nintendo NES, idem
- Sega Megadrive, idem
- Commodore 64, idem
- Nintendo SNES, aangesloten via een RGB scart kabel op bovengenoemde TV
- Nintendo 64, idem
- Sega Saturn, idem
- Nintendo Gamecube, idem
- Sony PSX, idem
- XBOX, idem
- Sega Dreamcast, aangesloten via een RGB scart kabel op de TV, of via een VGA kabel op een CRT-monitor
- XBOX 360, via RGB scart kabel op de TV, of via een VGA kabel op mijn Asus AL1714 TFT monitor.

Omdat ik helaas geen flatscreen TV heb, blijven mijn Component kabels voor de Gamecube, de Xbox en de XBOX 360 ongebruikt in de kast liggen. Eigenlijk heb ik de volgende problemen:
1. ruimtegebrek op mijn bureau omdat er onder andere een TFT monitor staat, een CRT monitor en een oude 55 cm TV
2. niet de beste beeldkwaliteit voor een aantal consoles, onder andere de XBOX en de Gamecube
3. Ik mis de speelbeleving van een Widescreen beeld.

Mijn oplossing zoek ik dus in het kunnen aansluiten van alle consoles op één beeldscherm, met daarbij een optimale beeldkwaliteit. Tot nu toe heb ik die oplossing nog niet kunnen vinden. De echt oude consoles hebben nu éénmaal een antenne ingang nodig. Ik kan uiteraard mijn oude TV ook voor de andere consoles gebruiken, maar naar mijn mening kan het veel beter (hogere resoluties op PC monitoren). Ik heb geprobeerd de modernere consoles, zoals de PSX, de SNES, de Saturn, de Gamecube en de XBOX via een multi-purpose VGA box aan te sluiten op de TFT monitor, of bij gebrek aan signaalondersteuning op de TFT monitor aan de CRT monitor. Maar dit levert geen goede beeldkwaliteit op (als het al lukt). Bovendien wordt dan het beeld op mijn TFT monitor bij doorsluizen van het PC signaal erg blurry, met name tekst.
De enige twee consoles die momenteel prachtig beeld hebben zijn de Dreamcast via VGA op de CRT monitor en de XBOX 360 via VGA op de TFT monitor.

Echter, gisteren las ik toevallig de specs van de Samsung Syncmaster 2032 MW.
Deze monitor (of TV?) heeft volgens mij alles en meer wat ik nodig heb: D-Sub, DVI-D, HDMI, RGB-Scart, Composite, Component, S-video, Audio in, antenne in, hoofdtelefoon uit, 1680x1050 resolutie, afstandsbediening. Volgens mij betekent dit dat ik nu al mijn consoles via de beste video verbinding kan aansluiten op één breedbeeldmonitor. Voor het geluid zal ik gebruik gaan maken van aparte luidsprekers met een versterker, die gevoed wordt vanuit de hoofdtelefoonuitgang van de monitor. Voor alle duidelijkheid: ik ga de 2032 MW niet aansluiten op een PC, hij is puur bedoeld voor het console gamen. Nu heb ik helaas niet veel verstand van allerlei video standaarden, en daarom heb ik jullie hulp nodig.

Klopt het dat deze monitor annex TV mijn ideale beeldscherm is? Kan hij inderdaad alle signalen goed weergeven (op mijn Asus AL1714 kreeg ik regelmatig de melding dat bepaalde ingangssignalen niet worden ondersteund, bijvoorbeeld de PSX via de Multi-Purpose VGA box)? Hoe zit het met de beeldverhouding bij games die geen breedbeeld ondersteunen (Atari 2600, enz), wordt het beeld dan uitgerekt, of heeft deze monitor meedere beeldverhoudingsinstellingen (het is immer sook een TV)? Bedenk dat ik geen PC aansluit met een videokaart waarop ik beeldverhoudingen kan regelen.

ik schreef eerder dat het bijna de ideale monitor lijkt. Het liefst heb ik hem één of twee maatjes groter. Veel van jullie vragen zich wellicht af waarom ik niet gewoon een grotere flatscreen TV koop met genoemde aansluitingen, maar daar heb ik én geen ruimte voor én geen budget voor. Het moet wel een leuke hobby blijven, en onze 6 jaar oude grote beeldbuis TV geeft in mijn ogen nog steeds een perfect TV beeld weer (we kijken via de satelliet).

ik ben benieuwd naar jullie reactie. Mocht ik inderdaad overgaan tot aankoop van de Syncmaster 2032MW, dan zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Verwijderd

Zo een idee heb ik ook alleen ik heb dan andere consoles.

Een maatje groter, is er wel 22" alleen die ziet er niet zo luxe uit als deze. (22" SyncMaster 225UW)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:05:
Zo een idee heb ik ook alleen ik heb dan andere consoles.

Een maatje groter, is er wel 22" alleen die ziet er niet zo luxe uit als deze. (22" SyncMaster 225UW)
De 225UW lijkt me voor mij niet geschikt. Er zit geen antenne ingang in, geen Scart, geen Component. Ik zie hier geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een Sega Megadrive op aan te sluiten. Helaas, want de beeldgrootte is wel beter dan een 20".

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb dit schermpje ook een maandje geleden gekocht, en hij bevalt mij uitermate goed. Moet wel zeggen dat ik er nog niet echt oude consoles op aangesloten heb zitten. Op dit moment mijn PC via DVI, PS2 via SCART en Wii via component. Wat ik wel vaak gebruik is de optie om het beeld op 4:3 te zetten voor spellen die bijvoorbeeld geen 16:10 reso ondersteunen.
Enfin, denk opzich dat je niet veel aan mijn reactie hebt..

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Sypheron schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:26:
Ik heb dit schermpje ook een maandje geleden gekocht, en hij bevalt mij uitermate goed. Moet wel zeggen dat ik er nog niet echt oude consoles op aangesloten heb zitten. Op dit moment mijn PC via DVI, PS2 via SCART en Wii via component. Wat ik wel vaak gebruik is de optie om het beeld op 4:3 te zetten voor spellen die bijvoorbeeld geen 16:10 reso ondersteunen.
Je beantwoord net een van zijn vragen ;) Dus je kan switchen tussen 4:3 en 16:10 (of is het 16:9 :?). Ik ga dit topic ook volgen aangezien ik ook zoiets wil als de TS alleen wil ik het primair gebruiken voor de pc en soms gebruiken voor mijn xbox en psx.

Verwijderd

Sypheron schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:26:
Kan je misschien een foto posten van de aanslutingen ?
Ik wil een idee hebben van hoe het zit. (zoveel aanlsuitingen op zo een plek ?)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Sypheron, je hebt inderdaad al een aantal vragen beantwoord. Ik weet nu dat ik de monitor kan scalen, en dat ik een eventueel nog aan te schaffen WII ook direct op de monitor kan aansluiten. Bovendien, als jij er een PS2 aan hebt hangen, dan kan er zeker ook een Gamecube, een PSX en een XBOX aan. Blijft alleen nog de vraag over of de oude consoles via de antenne ingang ook zullen werken op deze TFT monitor.

Inanc, ik heb me rotgezocht op het wereldwijde web naar een foto van de achterkant, maar niets gevonden. Ik kreeg wel zojuist een ingeving om op de website van Samsung te zoeken naar een handleiding, en ja wel, die kun je hier vinden. Er staan een paar mooie afbeeldingen in. :D

Nu de handleiding maar eens lezen en op zoek gaan naar antwoorden op mijn vragen. Ik ben haast zeker dat dit inderdaad mijn volgende monitor wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 16:11 ]

Verwijderd

oeei :$ Hij is goed. Ik denk dat ik ook voor deze ga.

• Sypheron
Excuses! Heb het topic even niet gevolgd. Zal even kijken of ik vanavond even een fotootje kan maken van de achterkant!
Mail me even als het te lang duurt, adres staat in profiel.

• ivocreusen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07-2022
Kan iemand die deze monitor heeft me kunnen vertellen hoe goed de TV-tuner werkt? Ik begreep uit een vage review op een franse site, dat die niet zo goed zou zijn.

• Sypheron
*Damn* weer vergeten! Vanavond poging 2, was gisteren nogal laat thuis van de job.

Anyway, wat zou er niet goed werken aan de TV-tuner? Bij mij doet hij het perfect. Verder is de Picture-in-Picture mode super handig! Jammer alleen dat hij het alleen doet als je TV PIP in je PC scherm wil bijvoorbeeld. Maar je kunt niet je PC scherm in je TV PIP-pen.

Verwijderd

Is deze monitor op een of andere manier aan de muur te bevestigen met de voet ofzo...?
of moet ik zelf maar gaten gaan boren :?

Verwijderd

Hij is niet aan de muur te bevestigen, dus je zal zelf moeten gaan boren. Maar of het scherm er dan mooier uit gaat zien is blijft natuurlijk afwachten.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:00:
Hij is niet aan de muur te bevestigen, dus je zal zelf moeten gaan boren. Maar of het scherm er dan mooier uit gaat zien is blijft natuurlijk afwachten.
Geen bevestigingsgaten? Kan iemand dat bevestigen? Dat zou namelijk een reden zijn om de monitor/tv toch links te laten liggen.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
lord.farquaad schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:24:
[...]

Geen bevestigingsgaten? Kan iemand dat bevestigen? Dat zou namelijk een reden zijn om de monitor/tv toch links te laten liggen.
In winkel gecheckt. Geen bevestigingsgaten. Toch besteld. :-)

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ben stomtoevallig ook net op zoek naar een LCD monitor/TV combinatie op zoek. Kwam al vrij snel uit bij de Samsung 2032MW maar kwam net bij de Paradigit de iiyama C1900WTV tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10017111.jpg

Samenvatting:
Beeldresolutie 1440 x 900 pixels
Responstijd 5 ms
Helderheid 400 cd/m2
Contrast 1000:1
Inkijkhoek 170 / 160 graden (hor./vert.)
Interface Coax In , Composite In , SCART , HDMI , 3,5mm Jack
Luidsprekers Stereo luidsprekers ingebouwd (2x 2.5 Watt)
Afmetingen 210x443x379 mm (dxbxh)
Kleur Zwart
Garantie 3 jaar carry in
Max. gewicht 4.95 Kg

Wat me vooral aanstaat is het slankere, strakkere design, de hogere helderheid en de VESA mount. Wel jammer dat hij weer een inch kleiner is, niet HD Ready, en geen Picture In Picture (TV kijken in een deel van het scherm) verder redelijk vergelijkbaar. Kan er alleen op GoT en in de pricewatch niets over vinden, verder op het internet ook geen reviews ofzo (als er iemand beter kan zoeken hoor ik het graag!). Afgezien van een obscure franse review die hierboven al genoemd is kan ik van de 2032MW ook niets vinden btw. Wat vinden jullie ervan in vergelijking met de Samsung 2032MW?

Verwijderd

Schopje omhoog, zit ook met hetzelfde dilemma. Ben in 2 winkels geweest, de ene kwam uit op Grundig Vision 19" €399. Zat daar een beetje met de prijs in vergelijking tot de 2032MW.

De 2e (shop waar ik ervaring mee heb uit het verleden) kwam uit op Samsung 2032MW. Daar zat ie op €329. Daarnast is ie bij 4Launch te koop voor €284,-.

Probleem is alleen voor mij ook, dat er geen mogelijkheid opzit voor wandbevestiging.

Of is dit op een andere (veilige, mooie en betaalbare) manier op te lossen?

Het gaat me in principe dus vooral om de wandbevestiging. Of er moet iemand zijn die een nóg beter alternatief weet voor deze tv's in dezelfde prijsklasse.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Kan zelf vandaag mn PC incl monitor ophalen en heb zelf ook wat schermpjes bekeken. Toch voor 20" gegaan vanwege de resolutie. Kijk daar gewoon naar want het heeft voor bv Photoshop zin om meer pixels te hebben, maar voor mij als software dever waar ik bij 20" het gangbare 17" 1280x1024 kan vullen aan pixels en mn apps ook daar voor zou kunnen indelen zonder de hele tijd moeten slepen. Opties als 2 A4-tjes naast elkaar te kunnen zetten is ook weer handig. Naar mijn mening is 1440x900 het net niet, maar dat is persoonlijk.

• KC Boutiette
  • Niet online
Hey Genetx, waar heb je het over? Het gaat hier over LCD Monitor/TV combinaties niet zozeer over resoluties naar mijn mening.
Ben er wel nog mee bezig geweest trouwens. Neig nu naar de Iiyama C1900WTV. Stomweg omdat hij net als de Samsung 2032MW alles kan wat ik wil en ik hem gewoon mooier vind. Nog maar een keer er mee spelen in de winkel... Ben trouwens in de Computer Totaal van januari 2008 een review van de Iiyama tegengekomen. Samenvatting goed: contrast, HD-Ready, compleet qua aansluitingen en kabels, eenvoudige en prettige bediening. Slecht: Niet Full-HD, Lichtlekkage waarneembaar, Matige speakers. Er loopt nog een (niet zo actief) draadje van me op het computertotaal forum.
Kwam hiernaast ook ineens de NovitA TV2205 Hybrid D tegen. Is wel weer 22-inch, maar verder een beetje een onbekend merk en kan hem nergens in de buurt gaan uitproberen dat ik weet.

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09-2025

AnderNeo

Kwartelen

Hallo mensen,

Ik heb dit scherm net een week in bezit en hij bevalt me uitstekend! Gebruik hem zelf als pc-monitor en als tv en daarvoor is die uitstekend. Ook de optie PiP is erg makkelijk vind ik. Hieronder een foto van mijn opstelling (niet dat het veel toevoegd, het is gewoon leuk). Als tweede scherm heb ik een 17" 16:9 scherm.
Game zelf ook regelmatig (vooral shooters) en dat valt me 100% mee. Ben zelf niet echt een fan geweest van breedbeeld omdat het toendertijd niet te doen was met resoluties van verschillende games. Maar dat is nu totaal veranderd. Over het algemeen is dit gewoon in te stellen. Ben dus erg blij met het scherm. Mochten mensen nog vragen hebben, stel ze gerust.

Grtz

Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n174/AnderNeo1/M4100033-2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door AnderNeo op 25-12-2007 16:44 ]

It's not the dying but the living that scares me to death

• Joosie200
  • Niet online
@Anderneo:

Ik weet dat ie een PAL tuner in zich heeft en Picture in Picture. Maar hoe zorg je er voor dat hij het beeld weergeeft van (in mijn geval) de kabel? Dat je dus zeg maar naar NLD 1 kan kijken. Want als je hem aansluit op je systeemkast geeft ie direct het beeld weer om te dienen als monitor. Plug-and-play neem ik aan dat ie is.

Vroeg me alleen af hoe het in zijn werk gaat alvorens je televisie kunt kijken m.b.t. PiP. Wil hem graag kopen en gebruiken als vervanging voor mijn huidige 17" CRT monitor en 15" SD tv. Sluit ik hem via HDMI aan op de PS3 en via VGA op mijn systeemkast.

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

Joosie200 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:54:
@Anderneo:

Ik weet dat ie een PAL tuner in zich heeft en Picture in Picture. Maar hoe zorg je er voor dat hij het beeld weergeeft van (in mijn geval) de kabel? Dat je dus zeg maar naar NLD 1 kan kijken. Want als je hem aansluit op je systeemkast geeft ie direct het beeld weer om te dienen als monitor. Plug-and-play neem ik aan dat ie is.

Vroeg me alleen af hoe het in zijn werk gaat alvorens je televisie kunt kijken m.b.t. PiP. Wil hem graag kopen en gebruiken als vervanging voor mijn huidige 17" CRT monitor en 15" SD tv. Sluit ik hem via HDMI aan op de PS3 en via VGA op mijn systeemkast.
Hey,

Als je een computer hebt aangesloten, dan zal die inderdaad ook gelijk naar dat beeld toespringen. *Ik kijk nu even..* Het is niet mogelijk om in te stellen dat hij gelijk naar de kabel gaat, maar volgens mij onthoud dat ding t wel als je m uitzet of die op computer staat of op tv. *Kijkt nog even..* Oke, onthoud dus inderdaad waar hij het laatste op stond.

Ik heb het apparaat zelf eventjes op HDMI gehad op mijn computer, maar kwam er al snel achter dat dat dus niet mogelijk is. Na eventjes gezocht te hebben, bleek dat dus ook ergens op de samsung-site te staan (ik ben trouwens helemaal niet te spreken over de gebruiksaanwijzing, want die is er dus niet. Niet dat ik hem veel nodig heb, maar toch). Je kan ook niet tv kijken en tegelijkertijd hdmi bekijken, geen idee waarom niet. Maar dat is dus niet mogelijk.

Grtz

*edit: uiteraard kan je met de welbekende source-knop overschakelen tussen hdmi, vga, kabel, svga enz.*

[ Voor 3% gewijzigd door AnderNeo op 28-12-2007 19:48 ]

• Joosie200
  • Niet online
Ik wil de HDMI ingang ook enkel gebruiken voor de PS3 en niet voor de computer, die krijgt van mij de VGA dan wel DVI ingang. En tv kijken en tegelijkertijd HD signaal bekijken boeit me niet, zolang de PS3, verbonden met het scherm, maar gewoon 720P kan weergeven voor de games. Maar als ik het goed begrijp heeft het scherm gewoon een switch erop zitten?

Dat je dus kan switchen naar HDMI, vervolgens start ik dan de PS3 op en ga ik gamen. Ben ik daar klaar mee, switch naar VGA of DVI en ik start mijn computer. En wil ik televisie kijken, dan moet ik dus switchen naar kabel opdat het scherm Nederland 1/2/3/RTL 4/5/8 enzovoort weergeeft? Zo ja, dan weet ik genoeg :) Wilde eigenlijk voor de Iiyama B2403WS-B1 gaan, maar die beschikt niet over een mogelijkheid waardoor ik televisie kan kijken met het scherm. Die heeft enkel HDMI/VGA en niets anders, spijtig want hij is wel full HD. Bovendien kan Iiyama niet tippen aan Samsung, aldus een paar reviews die ik gelezen heb.

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

Dat begrijp je inderdaad goed.
Je moet het scherm eigenlijk gewoon zien als een lcd-tv met als hoofdfunctie de pc-monitor-functie. Je kan er dus prima tv mee kijken, maar als je perfecte kwaliteit tv wil, dan moet je niet voor deze monitor gaan, dat is duidelijk.
Maar goed, wat ik van jou begrijp is dat je hem hoofdzakelijk als pc-monitor wil gebruiken en als scherm voor je PS3. Daar is hij perfect geschikt voor.

Grtz

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Ik zie hem hier in een expert krantje staan voor 333 euro, 51cm. Maar voor mij is hij vooral bedoeld om als tv te gebruiken. Geeft dit nou wel een beetje goed beeld? Of is hij echt voornamelijk als pc scherm bedoeld. En kan ik deze gewoon op de antenne kabel aansluiten?

edit ik bedoel de samsung 2032 MW

[ Voor 6% gewijzigd door dewil1990 op 29-12-2007 17:04 ]

• KC Boutiette
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk voor de Samsung Syncmaster 225MW gegaan. Ik kan hierboven niet helemaal volgen over welke monitor het steeds gaat, maar ik denk de Samsung 2032MW. Mijn overwegingen t.o.v. de 2032MW waren:
- toch weer 2 inches meer :P
- niet de lelijke vormgeving
- wel een VESA mount
- uitgebreidere PiP functionaliteit (grootte en hoek te kiezen)
- meer zoom functionaliteit, ook in DVI-stand bijv oude games nog op 4:3 te spelen

De laatste twee punten ben ik niet meer helemaal zeker van. Heb ondertussen zoveel schermen bekeken... Heb de 225MW voor 352 euro besteld bij de 4Launch uit de pricewatch. Hoop dat hij snel komt. Zal nog wel wat van me laten horen als hij op mn burootje staat :D

Edit: typo

• Joosie200
  • Niet online
AnderNeo schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:43:
Dat begrijp je inderdaad goed.
Je moet het scherm eigenlijk gewoon zien als een lcd-tv met als hoofdfunctie de pc-monitor-functie. Je kan er dus prima tv mee kijken, maar als je perfecte kwaliteit tv wil, dan moet je niet voor deze monitor gaan, dat is duidelijk.
Maar goed, wat ik van jou begrijp is dat je hem hoofdzakelijk als pc-monitor wil gebruiken en als scherm voor je PS3. Daar is hij perfect geschikt voor.

Grtz
Wat ik wil is: èn PS3 aansluiten middels HDMI èn aansluiten op systeemkast middels VGA/DVI èn aansluiten op de kabel om tv te kijken. Dus èn èn èn :P

Maar nu ben ik in de verleiding gebracht door de KDL 20S4000. Is wel meteen 220 euro duurder, maar dan heb je 5000:1 contrast, Bravia engine en hij ziet er mooier uit. (lees: vind ik) Dus ik moet nog maar zien wat het gaat worden. Qua studenten gedachte zeg ik: 2032 MW!, qua toekomst gedachte: KDL 20S4000. Maarja, zo heb ik wel meteen mijn laatste oortje versnoept :+ Zit te hopen op prijsverlagingen :9

Punt is: ik wil èn èn èn, maar voor een goede prijs en toch redelijke specificaties. Dat is het onmogelijke eisen, maar als ik een HD televisie/TFT monitor koop laat ik dat ding zeker 5 jaar lang staan. Dus wil ik wel een goeie keuze maken. Maar ondertussen wil ik ook HD gamen O-)

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

whiplash1990 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:47:
Ik zie hem hier in een expert krantje staan voor 333 euro, 51cm. Maar voor mij is hij vooral bedoeld om als tv te gebruiken. Geeft dit nou wel een beetje goed beeld? Of is hij echt voornamelijk als pc scherm bedoeld. En kan ik deze gewoon op de antenne kabel aansluiten?

edit ik bedoel de samsung 2032 MW
Dat begrijp ik :P .

Je kan gewoon de kabel erin doen uiteraard. Anders zou het apparaat geen tv-tuner hebben. Als je echt puur en alleen voor tv gaat, dan is deze wel mooi, maar niet super. Dan kan je beter bijvoorbeeld voor een full-hd apparaat gaan. Dan heb je wat meer mogelijkheden.
Zoals ik al eerder heb gezegd: 2032mw is voldoende voor tv, maar geperfectioneerd voor computer ;)

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

Joosie200 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:48:
[...]

Wat ik wil is: èn PS3 aansluiten middels HDMI èn aansluiten op systeemkast middels VGA/DVI èn aansluiten op de kabel om tv te kijken. Dus èn èn èn :P

Maar nu ben ik in de verleiding gebracht door de KDL 20S4000. Is wel meteen 220 euro duurder, maar dan heb je 5000:1 contrast, Bravia engine en hij ziet er mooier uit. (lees: vind ik) Dus ik moet nog maar zien wat het gaat worden. Qua studenten gedachte zeg ik: 2032 MW!, qua toekomst gedachte: KDL 20S4000. Maarja, zo heb ik wel meteen mijn laatste oortje versnoept :+ Zit te hopen op prijsverlagingen :9

Punt is: ik wil èn èn èn, maar voor een goede prijs en toch redelijke specificaties. Dat is het onmogelijke eisen, maar als ik een HD televisie/TFT monitor koop laat ik dat ding zeker 5 jaar lang staan. Dus wil ik wel een goeie keuze maken. Maar ondertussen wil ik ook HD gamen O-)
Waarom denk je dat ik deze heb gekocht en niet gelijk ben gegaan voor de KDL40W3000/2000/V2000/V3000 ^^
Ik werk bij de BCC en heb dus altijd genoeg om naar te kijken :9~
Toch maar voor deze gegaan omdat ik geen zin heb om veel geld uit te geven voor een apparaat wat ik toch niet voor volledige capaciteit ga gebruiken. En ik houd van Samsung ;)
Maar goed, als je meer geld uit wil geven voor een scherm, dan moet je dat zeker doen! Het komt er over het algemeen toch wel op neer dat hoe meer geld je uittelt, hoe meer je ervoor krijgt..

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

KC Boutiette schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:00:
Ik ben uiteindelijk voor de Samsung Syncmaster 225MW gegaan. Ik kan hierboven niet helemaal volgen over welke monitor het steeds gaat, maar ik denk de Samsung 2032MW. Mijn overwegingen t.o.v. de 2032MW waren:
- toch weer 2 inches meer :P
- niet de lelijke vormgeving
- wel een VESA mount
- uitgebreidere PiP functionaliteit (grootte en hoek te kiezen)
- meer zoom functionaliteit, ook in DVI-stand bijv oude games nog op 4:3 te spelen

De laatste twee punten ben ik niet meer helemaal zeker van. Heb ondertussen zoveel schermen bekeken... Heb de 225MW voor 352 euro besteld bij de 4Launch uit de pricewatch. Hoop dat hij snel komt. Zal nog wel wat van me laten horen als hij op mn burootje staat :D

Edit: typo
Die laatste 2 heeft de 2032mw ook ;). Maar ook een goede keus!

• dewil1990
Maar heeft er nou iemand echt ervaring met de samsung 2032 MW als tv? niet als monitor

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

whiplash1990 schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:54:
Maar heeft er nou iemand echt ervaring met de samsung 2032 MW als tv? niet als monitor
Ik zei al: ik heb hem ook aangesloten als tv. Ik heb al in een aantal reacties gezet dat de kwaliteit oke is, maar niet perfect.. Als je nou een gerichte vraag stelt, dan kan ik daar uiteraard op antwoorden..

• dewil1990
AnderNeo schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:47:
[...]

Ik zei al: ik heb hem ook aangesloten als tv. Ik heb al in een aantal reacties gezet dat de kwaliteit oke is, maar niet perfect.. Als je nou een gerichte vraag stelt, dan kan ik daar uiteraard op antwoorden..
sorry je hebt gelijk. Maar wat is redelijk, ik heb nu gewoon een goedkope beeldbuis tv volgens mij van een aldi of lidl aanbieding op mijn kamer staan mar deze is kapot gegaan. Beneden staat volgens mij ook een simpele niet te dure beeldbuis van jvc of iets dergelijk/ philips miss.

wat is er niet goed aan het beeld en wat wel?

[ Voor 3% gewijzigd door dewil1990 op 31-12-2007 00:27 ]

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

whiplash1990 schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:27:
[...]

sorry je hebt gelijk. Maar wat is redelijk, ik heb nu gewoon een goedkope beeldbuis tv volgens mij van een aldi of lidl aanbieding op mijn kamer staan mar deze is kapot gegaan. Beneden staat volgens mij ook een simpele niet te dure beeldbuis van jvc of iets dergelijk/ philips miss.

wat is er niet goed aan het beeld en wat wel?
No problemo.
Euhm, als je het apparaat ook gebruikt als monitor, dan betekent dat over het algemeen dat je er dus vrij dicht op zit. Dit heeft weer als gevolg dat het beeld erg veel storing lijkt te hebben. Maar als je er wat verder vanaf gaat zitten, dan is het goed te doen :)
Maar om nog wat verder in detail te treden: het geluid is in principe goed te doen. Ik heb het nu dan wel op mijn pc-speakers aangesloten, maar daarvoor was het prima. Ik denk dat ik het beeld teveel vergelijk met de hd-ontvanger die op mn werk staat. Maar nu het even vergeleken te hebben met de 'normale' tv, is het wel redelijk. Kleuren zijn prima, zijn ook volledig naar wens aan te passen.

Grtz

Verwijderd

AnderNeo schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:14:
[...]

Waarom denk je dat ik deze heb gekocht en niet gelijk ben gegaan voor de KDL40W3000/2000/V2000/V3000 ^^
Ik werk bij de BCC en heb dus altijd genoeg om naar te kijken :9~
Toch maar voor deze gegaan omdat ik geen zin heb om veel geld uit te geven voor een apparaat wat ik toch niet voor volledige capaciteit ga gebruiken. En ik houd van Samsung ;)
Maar goed, als je meer geld uit wil geven voor een scherm, dan moet je dat zeker doen! Het komt er over het algemeen toch wel op neer dat hoe meer geld je uittelt, hoe meer je ervoor krijgt..
Ja hier zit ik dus ook mee, ik wil wel Full HD kijken en de 2032MW is 1680 bij 1050, dus HD ready maar niet Full HD, want dat is 1920 bij 1200.
Ik heb al rond gekeken en gegooled, maar de 24" versie is er nog niet zo te zien, de 245BW is wel 1920 bij 1200, maar heeft geen HDMI.
De 245T heeft wel HDMI, enige is dat je dan gelijk naar 1050 euro gaat terwijl een BW op 400 zit, dus een MW moet daar ergens tussen zitten en de T is al redelijk verouderd.

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

Buzzfuzz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Ja hier zit ik dus ook mee, ik wil wel Full HD kijken en de 2032MW is 1680 bij 1050, dus HD ready maar niet Full HD, want dat is 1920 bij 1200.
Ik heb al rond gekeken en gegooled, maar de 24" versie is er nog niet zo te zien, de 245BW is wel 1920 bij 1200, maar heeft geen HDMI.
De 245T heeft wel HDMI, enige is dat je dan gelijk naar 1050 euro gaat terwijl een BW op 400 zit, dus een MW moet daar ergens tussen zitten en de T is al redelijk verouderd.
Jep, klopt.
Je zal dan ook de weloverwogen keus moeten maken of je veel geld wil uigeven of niet.. Daar kan ik je niet mee helpen uiteraard. Ik heb zelf deze gekocht omdat ik gewoon vrij dicht op het scherm zit en als je gaat gamen, dan is een te groot scherm absoluut niet fijn. Je gaat dan staren en je ogen worden vierkant.. Dus vandaar dat 20" bij mij echt het maximum is..

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:45

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:14:
[...]

En de: Benq G2400W ?
24" / HDMI DVI VGA / 1920x1200
http://www.benq.nl/produc...product=912&page=features
http://www.hardware.info/.../viewproduct/BenQ_G2400W/

Kost: € 350,-
pricewatch: BenQ G2400W

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 01-01-2008 18:59 ]

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

nFo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:56:
[...]

En de: Benq G2400W ?
24" / HDMI DVI VGA / 1920x1200
http://www.benq.nl/produc...product=912&page=features
http://www.hardware.info/.../viewproduct/BenQ_G2400W/

Kost: € 350,-
pricewatch: BenQ G2400W
Maar die heeft weer geen tv-tuner he?

• nFo

nFo

AnderNeo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
[...]

Nee :P

Verwijderd

AnderNeo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
[...]

Die heb ik niet nodig, als ik TV zou kijken is het digitaal, als ik analoog wil kijken kan ik mijn PVR 350 aan gooien.
Ik wil alleen geen Benq hebben, een maat van mij heeft een 19" gehad en had er alleen maar problemen mee en daarnaast vallen Acer en Iliyama ook af.

• AnderNeo

AnderNeo

Kwartelen

Buzzfuzz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Die heb ik niet nodig, als ik TV zou kijken is het digitaal, als ik analoog wil kijken kan ik mijn PVR 350 aan gooien.
Ik wil alleen geen Benq hebben, een maat van mij heeft een 19" gehad en had er alleen maar problemen mee en daarnaast vallen Acer en Iliyama ook af.
Aha, dan kan je inderdaad beter voor een groter maatje gaan. Qua specificaties heeft samsung wel meer van dit soort schermen. Als je niet persé een tv-tuner wil, ga dan voor de 225 bijvoorbeeld..

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Benq lijkt mij prima hoor. :?
Heeft ook 1;1 pixel mapping.
http://video.google.nl/vi...o=0&type=search&plindex=0

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Ben zelf ook van plan deze binnenkort aan te schaffen, vooral omdat ik vrij weinig tv kijk en meer zit te gamen met me 360, dan is HD toch wel leuk. En dat hij niet full HD is maakt me ook niet zo uit, ik zit best dichtbij, dus dan zie ik het verschil toch niet :)
Lijkt me dat je het verschil zowiezo niet echt ziet op een tv van deze grootte toch ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit was enkele weken geleden al een beetje een zoekvraag. Hij hoeft nu zeker niet uit de sloot gehaald te worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.