• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hoi,

Keertje Vista geinstalleerd naast XP en daarna Vista eraf gegooid. Echter, nu blijft nog steeds bootloader opstarten van Vista waar ik dus vervolgens handmatig XP moet selecten.

Allemaal niet zo spannend, gewoon XP recovery draaien zal je zeggen..

Maar: ik heb ook BackTrack 2 (linux distro) geinstalleerd staan dus als ik zomaar fix mbr ga draaien vrees ik dat mijn BT2 bootloader ook weggaat.

Dus de vraag is: hoe krijg ik de bootloaders van MS weg zodat ik alleen nog maar de bootloader van BT2 overhoud en dus daar XP kan selecteren? Ik heb in de lilo.conf staan dat hij naast BT2 ook nog XP in de bootloader opnemen door van /dev/hda5 te booten. Daar staat dus die bootloader van Vista nog en dus krijg ik weer die bootloader van XP nadat ik XP in mijn BT2 bootload gekozen heb.

Iemand? :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zoeken en je had zat resultaten gevonden. Hierbij een handleiding van mij hoe je hem netjes kan verwijderen. Lees wat verder en met name op de volgende pagina voor eventuele extra stappen die je moet nemen. Hero Of Time in "[Vista] Vista verwijderen zonder format"

Commandline FTW | Tweakt met mate

• El_Bandito
Ja, zo ver was ik al. Maar wat gebeurt er dan met de LILO van BT2?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja, als je die kwijt bent, dan boot je toch gewoon van je install CD (of live CD), je chroot in je Backtrack installatie, en herinstalleer je Lilo toch gewoon?

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 13-09-2007 18:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

El_Bandito schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:46:
Ja, zo ver was ik al. Maar wat gebeurt er dan met de LILO van BT2?
Even de bootvolgorde noteren:
-- > Linux
-- > Windows
kiest Windows:
> keuze menu (MS Bootloader)
-- > Windows Vista
-- > Windows XP

Het leuke van de bootloader van MS is dat er oorspronkelijk alleen een verwijzing in je MBR gezet wordt naar de bootloader van MS die op de hdd los staat. Deze wordt dus niet in je MBR geschreven zoals bijvoorbeeld LILO. Haal je dus de bootloader van Windows Vista weg, dan krijg je die van XP terug. Aangezien LILO de Windows bootloader aanroept ipv je MBR, krijg je hetzelfde resultaat zoals in mijn posting eerder genoemd.

Wat je dus krijgt is het volgende:
-- > Linux
-- > Windows
kiest: Windows
> Windows XP bootloader wordt geladen, geen ander MS besturingssysteem gevonden, XP wordt gestart.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hero Of Time schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:23:
Wat zoeken en je had zat resultaten gevonden. Hierbij een handleiding van mij hoe je hem netjes kan verwijderen. Lees wat verder en met name op de volgende pagina voor eventuele extra stappen die je moet nemen. Hero Of Time in "[Vista] Vista verwijderen zonder format"
Thanks. Gelukt. Heb gewoon XP cd erin gedaan, er van geboot en vervolgens fixboot gedraaid in de Recovery Console zodat ie een nieuwe bootsector op m'n c: aanmaakt.

Alles is dus weer goed ;) Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door El_Bandito op 14-09-2007 12:53 ]

Pagina: 1