afwijkende statistieken over internet gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• oeteldonker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 12:36
Hallo mensen,

ik heb een vraag over statisitieken van internet gebruikers.
statistieken over schermresoluties/browsers is natuurlijk geen probleem.
maar ik ben niet zozeer op zoek naar schermresolutie maar meer naar processor/memory stats.

nauurlijk heb ik al gegoogled. maar zodra ik op 'processor' of 'memory' zoek dan krijg ik juist de verkeerde zoekresultaten.

waarom ik dit wil weten:

ik ben bezig met een internet applicatie php/mysql/javascript/ajax ( veel javascript.. ).
omdat ik hier en daar mijn applicatie heb getest ben ik er achter gekomen dat niet elke pc het even makkelijk heeft met het uitvoeren van die applicatie. Javascript is natuurlijk client-side.

ik wil dus weten waar ongeveer het gemiddelde ligt aan computer kracht.

als nu blijkt dat meer dan de helft op een pentium 3 werkt dan ( ik doe maar een gooi )
dan moet ik misschien overwegen om mijn applicatie aan te passen.

zelf heb ik al na lopen denken over een poll ofzo, maja dit levert niet genoeg resultaten op ben ik bang.

ik hoop dat jullie meer ideeen hebben! :)

groeten,

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is vrij moeilijk, hier zullen de users meestal een krachtigere pc hebben als de 'normale' mensen.

Maar reken op 256 megabytes, en een P4 1.3Ghz. Lager kom ik niet vaak meer tegen, en ik repareer bij veel mensen de computer :) . En dat zijn normale, mensen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Misschien heb je iets aan het Valve hardware survey? Misschien niet representatief voor de gemiddelde webgebruiker maar de testgroep is vrij groot.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• oeteldonker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 12:36
Hey dankjewel.

Dit is al in ieder geval iets. maar ik ben er nog niet!
als iemand nog een idee/website heeft waar ik iets aan heb dan houd ik me aanbevolen!