Ik heb op een SUSE 10.2 (X64) een squid server geinstalleerd (Squid Cache: Version 2.6.STABLE5)
die via winbind van de ADS moet gebruik maken.
Het ads gebeuren lijkt in orde te zijn vermits wbinfo goed werkt -t geeft aan dat de trust in orde is -g laat de groepen zien.
sbeprx01:~ # wbinfo -t
checking the trust secret via RPC calls succeeded
Het probleem zit hem met squid die lijkt te crashen op zijn authenticatie module (included in samba-winbind)
een stukje uit de messages
Stukje uit de config van squid.
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken want van google ben ik ook al niet rijker geworden...
die via winbind van de ADS moet gebruik maken.
Het ads gebeuren lijkt in orde te zijn vermits wbinfo goed werkt -t geeft aan dat de trust in orde is -g laat de groepen zien.
sbeprx01:~ # wbinfo -t
checking the trust secret via RPC calls succeeded
Het probleem zit hem met squid die lijkt te crashen op zijn authenticatie module (included in samba-winbind)
een stukje uit de messages
code:
1
2
3
4
| Sep 13 10:22:55 sbeprx01 squid[13327]: Too few basicauthenticator processes are running Sep 13 10:22:55 sbeprx01 squid[13327]: The basicauthenticator helpers are crashing too rapidly, need help! Sep 13 10:22:55 sbeprx01 squid[13138]: Squid Parent: child process 13327 exited due to signal 6 Sep 13 10:22:55 sbeprx01 squid[13138]: Exiting due to repeated, frequent failures |
Stukje uit de config van squid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #The following lines configure winbind-authentication (ntlm and basic): auth_param ntlm program /usr/bin/ntlm_auth -helper-protocol=squid-2.5-ntlmssp auth_param ntlm children 30 #auth_param ntlm max_challenge_reuses 0 #auth_param ntlm max_challenge_lifetime 2 minutes #auth_param ntlm use_ntlm_negotiate on auth_param basic program /usr/bin/ntlm_auth -helper-protocol=squid-2.5-basic auth_param basic children 5 auth_param basic realm Squid proxy-caching web server auth_param basic credentialsttl 2 hours # Configure an acl type to read NT group membership: external_acl_type ApplicationGroup ttl=300 %LOGIN /usr/sbin/wbinfo_group.pl |
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken want van google ben ik ook al niet rijker geworden...
Because Great minds Think alike