Ik ben aan mijn waterkoeling bezig. Ik heb me zacht koper aangeschaft omdat dit ook als radiator kan dienen. Nu vroeg ik me af wat de beste manieer is om dit koper te buigen tot de vorm die ik wil... alvast bedankt!
Verwijderd
Zetten.
Plaat tussen twee plankjes klemmen met lijmklemmen. Het uitstekende deel op tafel leggen en het deel tussen de plankjes buigen terwijl je de rest van de plaat vlak op tafel laat liggen.
Of een stuk in de bankschroef, en het deel dat uitsteekt met een plankje buigen. Al of niet, door op het plankje te hameren.
Als je direct op de plaat hamert krijg je lelijke deuken...
Of met een platte tang steeds een stukje buigen, stap voor stap, totdat de hoek eraan zit. Dit geeft (bij amateurs) geen mooi resultaat.
Plaat tussen twee plankjes klemmen met lijmklemmen. Het uitstekende deel op tafel leggen en het deel tussen de plankjes buigen terwijl je de rest van de plaat vlak op tafel laat liggen.
Of een stuk in de bankschroef, en het deel dat uitsteekt met een plankje buigen. Al of niet, door op het plankje te hameren.
Als je direct op de plaat hamert krijg je lelijke deuken...
Of met een platte tang steeds een stukje buigen, stap voor stap, totdat de hoek eraan zit. Dit geeft (bij amateurs) geen mooi resultaat.
je hebt daar ook een appart apparaatje voor, een soort tang met een rond stuk rubber erop waarop je buigt. Vraag maar eens bij jouw doehetzelfzaak
-
sorry voor de verwarring augustus, maar het gaat hier over een buis zachtkoper met een doorsnede van 10mm
Verwijderd
Als ik het zelf zou motte doen...... metalen draadeindje die in het koperen buisje past...schroefdraad van draadeind slijpen....in de koperen buis steken....koperen buis met draadeind verwarmen met brander.... en buigen.. Het metale draadeind in het koperen buisje zorgt ervoor dat de koperen buis niet kan inknijpen.
Pagina: 1