WD Passport op de XBOX 360

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Beste allemaal :)

Ik heb laatst een WD Passport drive gekocht van 160GB, de bedoeling was deze schijf te koppelen aan mijn xbox 360 core zodat ik wat meer opslagruimte zou hebben voor demo's en hd trailers enx.

De schijf zelf wordt verkocht als zijnde Xbox 360 compatible, zie:
http://www.consoleshop.nl...externe-harde-schijf.html

Echter de console ziet niets, de schijf ziet hij niet als fat32 of NTFS geformatteerd, en niet als lege schijf (geen partities en geen bestandssysteem)
Partities maken van 20 tot 160 gb zonder te formatteren helpt ook al niets.

Weet iemand hoe dit op te lossen?
Wellicht op een speciale manier formatteren?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Is het je niet opgevallen dat het blauwe ledje helemaal niet gaat branden als je hem aansluit op de xbox? Ik had het ook geprobeerd, de USB poorten van de xbox 360 leveren te weinig stroom. Gaat dus niet werken tenzij je extern ergens 5 volt vandaan haalt.

Enigste wat ik heb gezien dat mooi werkte met de xbox 360 waren USB sticks en USB harddisks met hun eigen voeding.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• procyon
Zou dat het probleem zijn..

Het blauwe lampje brand wel degelijk bij mij hoor :)
Maar mijn laptop heeft ook moeite met het het leveren van genoeg stroom dat het is plausible.

Werkt elke externe schijf zomaar met de xbox 360?

• Dukey

Dukey

procyon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:07:
Zou dat het probleem zijn..

Het blauwe lampje brand wel degelijk bij mij hoor :)
Maar mijn laptop heeft ook moeite met het het leveren van genoeg stroom dat het is plausible.

Werkt elke externe schijf zomaar met de xbox 360?
Ik heb een 120gig versie en daar gaat niet eens het ledje branden. Deze werkt prima op mijn Dell laptop.

Zoals je ziet werkt dus niet iedere externe harddisk met de Xbox 360, maar als hij z'n eigen voeding heeft kun je der wel vanuit gaan dat het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 13-09-2007 11:12 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23
ik weet niet hoeveel usb poorter er precies om een 360 zitten, maar de meeste externe usb behuizingen (dus gewoon een losse behuizing zonder HDD erin) komen met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.universaluk.com/acatalog/31780bigfr.jpg

daardoor krijgt de externe hdd extra voeding. Dus misschien zit daar de oplossing

• procyon
Zoiets zoek ik eigenlijk ook (ook voor mijn laptop).
Enig idee waar dat te koop is?
Dukey schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:11:
[...]

Ik heb een 120gig versie en daar gaat niet eens het ledje branden. Deze werkt prima op mijn Dell laptop.
Wat raar, ik heb ook een dell laptop (d400) en die trekt het net niet, soms gaat bij het kopieren de schijf "uit" zeg maar.

Ik heb hem opengemaakt en bij mij zat er een SATA schijf in die 550 Mampere lust, en de specificatie van een reguliere USB poort is 500 Mampere.

[ Voor 74% gewijzigd door procyon op 13-09-2007 12:41 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kweenie maar volgens mij gaat een schijf van een andere partij dan Microsoft alleen werken als je je 360 voorziet van een hack om de betreffende nieuwe schijf voorzien van dezelfde boot-informatie als de schijven van Microsoft.

*edit*
Ik weet niet of dit voor alle bestanden geldt maar alle bestanden die via XBLive worden aangeboden alsmede door de 360 zelf worden gegenereerd kan je naar mijn weten niet op een andere schijf wegzetten.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 13-09-2007 12:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• procyon
MAX3400 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:40:
Kweenie maar volgens mij gaat een schijf van een andere partij dan Microsoft alleen werken als je je 360 voorziet van een hack om de betreffende nieuwe schijf voorzien van dezelfde boot-informatie als de schijven van Microsoft.

*edit*
Ik weet niet of dit voor alle bestanden geldt maar alle bestanden die via XBLive worden aangeboden alsmede door de 360 zelf worden gegenereerd kan je naar mijn weten niet op een andere schijf wegzetten.
Nou dat denk ik niet, die lui van de consoleshop geven het zelf aan, zie de link ik de openingspost.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

procyon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:43:
[...]

Nou dat denk ik niet, die lui van de consoleshop geven het zelf aan, zie de link ik de openingspost.
En heb je ze al gebeld waarom de schijf niet werkt dan?

Ik snap wel waarom ze het er gedeeltelijk bijzetten omdat er namelijk in de hack-scene is gewerkt aan compatibiliteit tussen bepaalde revisies WD-schijven en de bootsector van de 360. Maar dat wil, wat mij betreft, niet per definitie inhouden dat de Consoleshop vermeldt "dat deze schijf kan gebruikt worden voor alles met de 360 te maken heeft".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23
http://www.amazon.co.uk/L...-Dual-Power/dp/B000FKP7XA

als je geen creditcard oid hebt dan moet je azerty ofzo mailen

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 16:08
Je kunt geen demo's en trailers op een externe hdd zetten met je 360. ;)

• Dukey

Dukey

offtopic:
Zucht, als je der niet genoeg vanaf weet laat dan de opmerking achterwege...

De TS wil niet een harddisk gebruiken zoals de 20gig standaard harddisk van Microsoft.

Zodra je een USB stick of USB harddrive aansluit op een xbox 360 word deze beschikbaar onder de verschillende menu's als "video", "audio", "pictures" etc. Maar het verschil met de standaard Microsoft drive is dat deze read-only word. Je kunt dus geen data erop zetten vanuit de Xbox 360.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Xbox360 herkent alleen de FS van Apple en fat16, dus iemand met een apple zoeken en die de hd laten formateren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
procyon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:36:
Zoiets zoek ik eigenlijk ook (ook voor mijn laptop).
Enig idee waar dat te koop is?
Je kunt die dubbele USB kabel gewoon bij WD krijgen (gratis) als je contact met ze opneemt en aangeeft dat je Passport het niet haalt qua stroom.

Dit staat overigens ook in de bijgevoegde toelichting.

Verwijderd

Dat kan wel degelijk. Je moet je schijf alleen niet formateren als FAT32/NTFS maar als HFS+ (Apple filesystem). MacDrive for Windows is hierbij een handig tool! Google is your friend!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Is vast al eens eerder gezegd, maar ik vind het zeer apart dat Microsoft een bestandssysteem gebruikt van Apple.

Twitter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:20:
Dat kan wel degelijk. Je moet je schijf alleen niet formateren als FAT32/NTFS maar als HFS+ (Apple filesystem). MacDrive for Windows is hierbij een handig tool! Google is your friend!
Ik kan het me níet voorstellen. Hier wordt ook FAT32 als benodigd filesystem genoemd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dukey

Dukey

MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:00:
Xbox360 herkent alleen de FS van Apple en fat16, dus iemand met een apple zoeken en die de hd laten formateren.
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:20:
Uh wablief? Dat moet alleen als je files groter dan 4 gig erop wilt. Read-only blijft het in alle gevallen.

[ Voor 45% gewijzigd door Dukey op 13-09-2007 14:09 ]

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-02 21:13
Je kan er, zoals meerderen hier al zeggen, alleen maar dingen vanaf lezen, dus wma, mp3, mp4 in bepaalde vorm, foto's etc etc, de Xbox360 kan er niets op zetten, tenzij je je Xbox360 hebt geflashed geloof ik maar weet dat niet helemaal zeker.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

jorisandkaylas schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:57:
Je kan er, zoals meerderen hier al zeggen, alleen maar dingen vanaf lezen, dus wma, mp3, mp4 in bepaalde vorm, foto's etc etc, de Xbox360 kan er niets op zetten, tenzij je je Xbox360 hebt geflashed geloof ik maar weet dat niet helemaal zeker.
Nee, ook dan niet hoor. De 360 flash is niks meer of minder dan een aanpassing aan de DVD firmware. Dit heeft niks met de software zelf te maken.

Twitter

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Dukey schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:54:
[...]

[...]

Uh wablief? Dat moet alleen als je files groter dan 4 gig erop wilt. Read-only blijft het in alle gevallen.
Klopt, maar aangezien hij er demo's op wil zetten neem ik aan dat ie ook wil schrijven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 19:12

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik heb geen xbox/xbox360, maar het klopt toch niet dat je op de harde schijf niks kunt zetten? Hoe doet die xbox dat dan met zijn orginele bestanden? Dan hoeven ze er toch standaard geen lege 20gb schijf te in zon xdoos te installeren als je er toch niks op kunt zetten?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Pagina: 1