Beste Tweakers,
Ondanks dat ik de FAQ doorgelezen heb en ik goed weet dat dit soort topics niet de bedoeling zijn heb ik toch een vraag over mijn aanstaande computer. In de BBG vind ik namelijk alleen maar configuraties met Intel processoren en ik ben een fan van AMD processoren. Nu heb ik al 2 dagen een hele hoop reviews gelezen en denk dat ik een weloverwogen keus heb gemaakt, alleen is dit mijn eerste computer die ik zelf samenstel dus twijfel ik of dit alles bij elkaar past.
Allereerst zal ik vertellen waarvoor ik de computer gebruik: Hoofdzakelijk zal de computer gebruikt gaan worden voor films downloaden/rippen etc, en dan op grote schaal. Daarnaast heeft mijn baas me gevraagd of ik een cadcam cursus wil gaan volgen, wat ik ook ga doen, dus moet de computer een 3d-cam pakket makkelijk aankunnen. Spellen speel ik overigens nooit.
Hieronder de configuratie die ik zelf samengesteld heb:
Processor Amd Athlon X2 6000+
Moederbord Asus M2N-SLI Deluxe
Processorkoeling Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Videokaart Asus Geforce 8500 GT 512Mb DDR2
Videokaartkoeling CoolerMaster Pro Se
Geluidskaart Creative X-Fi X-treme music
Geheugen Intern Mushkin 996523 2 x 1 Gb DDR2-800
DVD/CD brander Lite-on LH-20A1H 20x (DL,Lightscribe,Zwart)
DVD/CD lezer Lite-on 16x48x SOHD-16P9S (Zwart)
3,5" Drive Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
Harde schijven 2x Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Behuizing Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS (ATX,GeenPSU,Zwart,Window)
Voeding Thermaltake Silent Purepower TWV500W
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn hier eens overheen te kijken of ik niets over het hoofd zie of dat ik iets samengesteld heb wat niet gaat werken samen.
Alvast bedankt!
Ondanks dat ik de FAQ doorgelezen heb en ik goed weet dat dit soort topics niet de bedoeling zijn heb ik toch een vraag over mijn aanstaande computer. In de BBG vind ik namelijk alleen maar configuraties met Intel processoren en ik ben een fan van AMD processoren. Nu heb ik al 2 dagen een hele hoop reviews gelezen en denk dat ik een weloverwogen keus heb gemaakt, alleen is dit mijn eerste computer die ik zelf samenstel dus twijfel ik of dit alles bij elkaar past.
Allereerst zal ik vertellen waarvoor ik de computer gebruik: Hoofdzakelijk zal de computer gebruikt gaan worden voor films downloaden/rippen etc, en dan op grote schaal. Daarnaast heeft mijn baas me gevraagd of ik een cadcam cursus wil gaan volgen, wat ik ook ga doen, dus moet de computer een 3d-cam pakket makkelijk aankunnen. Spellen speel ik overigens nooit.
Hieronder de configuratie die ik zelf samengesteld heb:
Processor Amd Athlon X2 6000+
Moederbord Asus M2N-SLI Deluxe
Processorkoeling Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Videokaart Asus Geforce 8500 GT 512Mb DDR2
Videokaartkoeling CoolerMaster Pro Se
Geluidskaart Creative X-Fi X-treme music
Geheugen Intern Mushkin 996523 2 x 1 Gb DDR2-800
DVD/CD brander Lite-on LH-20A1H 20x (DL,Lightscribe,Zwart)
DVD/CD lezer Lite-on 16x48x SOHD-16P9S (Zwart)
3,5" Drive Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
Harde schijven 2x Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Behuizing Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS (ATX,GeenPSU,Zwart,Window)
Voeding Thermaltake Silent Purepower TWV500W
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn hier eens overheen te kijken of ik niets over het hoofd zie of dat ik iets samengesteld heb wat niet gaat werken samen.
Alvast bedankt!